Hallo allemaal,
Ik ben gisteren wezen kijken voor een Seat Leon Fr uit 2015 (hatchback). Ik was gelijk verkocht, echt een prachtige wagen. Ik heb er een stuk mee gereden en dat voelde heerlijk aan, uiteindelijk de auto apart gezet voor een inspectie onder de motorkap. Het viel mij op dat er best wat witte rook uit de uitlaat van de auto kwam; ook toen de motor al warm was. Niet overmatig veel, maar als die warm is en stationair draait had ik verwacht dat dit wel zou verdwijnen. Ik heb daarop onder de motorkap gekeken en de koelvloeistof stond ruim 5 centimeter onder de min. Ik ben daarop teruggereden naar de dealer. Die had binnen 5 minuten de diagnose dat de waterpomp kapot was. De rook was condens zei die, maar zelfs na 30 minuten rijden vond ik dit opmerkelijk. Daarna is de monteur nog even een stuk goed gaan warmrijden om die onzekerheid bij mij weg te nemen over dir constante rook uit de uitlaat. Helaas was dat zonder resultaat want die uitlaat bleef roken. Wat denken jullie? Kan dat condens zijn en zit dat echt zo lang in die uitlaat? Zelfs bij een warme motor? Ik heb het ook even gefilmd maar zie niet direct een optie om dit toe te voegen aan deze post. Ik hoor het graag.
Ik ben gisteren wezen kijken voor een Seat Leon Fr uit 2015 (hatchback). Ik was gelijk verkocht, echt een prachtige wagen. Ik heb er een stuk mee gereden en dat voelde heerlijk aan, uiteindelijk de auto apart gezet voor een inspectie onder de motorkap. Het viel mij op dat er best wat witte rook uit de uitlaat van de auto kwam; ook toen de motor al warm was. Niet overmatig veel, maar als die warm is en stationair draait had ik verwacht dat dit wel zou verdwijnen. Ik heb daarop onder de motorkap gekeken en de koelvloeistof stond ruim 5 centimeter onder de min. Ik ben daarop teruggereden naar de dealer. Die had binnen 5 minuten de diagnose dat de waterpomp kapot was. De rook was condens zei die, maar zelfs na 30 minuten rijden vond ik dit opmerkelijk. Daarna is de monteur nog even een stuk goed gaan warmrijden om die onzekerheid bij mij weg te nemen over dir constante rook uit de uitlaat. Helaas was dat zonder resultaat want die uitlaat bleef roken. Wat denken jullie? Kan dat condens zijn en zit dat echt zo lang in die uitlaat? Zelfs bij een warme motor? Ik heb het ook even gefilmd maar zie niet direct een optie om dit toe te voegen aan deze post. Ik hoor het graag.