Beste forumleden,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb me aangemeld op de hoop hulp te kunnen vinden bij het probleem dat ik heb met mijn Seat Leon 5F ST FR DSG 2.0 TDI.
Sinds korte tijd verloor mijn auto wat koelvloeistof. Garage vond een klein lek in de waterpomp en aangezien de distributie toch vervangen moest worden hebben ze dit meteen in zijn geheel vervangen. Echter is het probleem nog steeds niet opgelost.
De auto gooit het koelvloeistof reservoir op verschillende momenten (korte of lange ritten maakt niet uit) leeg.
Reservoir en de dop is inmiddels ook vervangen en tevens is een vloeistof aan reservoir toegevoegd die eventueel lek zou moeten dichten.
Motor wordt verder niet warm (niet warmer dan normaal, zo'n 90 graden) en blijft gewoon lopen. Alleen wanneer ik de auto uitzet en daarna start geeft auto aan dat koelvloeistof gecheckt moet worden. Een halve liter gaat er bij en de melding verdwijnt.
De garage heeft al meerdere garages gecontracteerd maar ook die zijn niet bekend met probleem.
Enige wat het misschien nog kan zijn volgens de garage is een scheur in de kop maar dat wordt door velen ook uitgesloten aangezien de auto niet continu deze problemen heeft en het probleem ook niet erger wordt.
Hopelijk herkent iemand hier het probleem of heeft iemand een oplossing. Anders blijft er denk ik niets anders over dan de kop na laten kijken wat volgens mij veel geld gaat kosten en de vraag is of het probleem dan gevonden wordt.
Ik ben nieuw hier op het forum en heb me aangemeld op de hoop hulp te kunnen vinden bij het probleem dat ik heb met mijn Seat Leon 5F ST FR DSG 2.0 TDI.
Sinds korte tijd verloor mijn auto wat koelvloeistof. Garage vond een klein lek in de waterpomp en aangezien de distributie toch vervangen moest worden hebben ze dit meteen in zijn geheel vervangen. Echter is het probleem nog steeds niet opgelost.
De auto gooit het koelvloeistof reservoir op verschillende momenten (korte of lange ritten maakt niet uit) leeg.
Reservoir en de dop is inmiddels ook vervangen en tevens is een vloeistof aan reservoir toegevoegd die eventueel lek zou moeten dichten.
Motor wordt verder niet warm (niet warmer dan normaal, zo'n 90 graden) en blijft gewoon lopen. Alleen wanneer ik de auto uitzet en daarna start geeft auto aan dat koelvloeistof gecheckt moet worden. Een halve liter gaat er bij en de melding verdwijnt.
De garage heeft al meerdere garages gecontracteerd maar ook die zijn niet bekend met probleem.
Enige wat het misschien nog kan zijn volgens de garage is een scheur in de kop maar dat wordt door velen ook uitgesloten aangezien de auto niet continu deze problemen heeft en het probleem ook niet erger wordt.
Hopelijk herkent iemand hier het probleem of heeft iemand een oplossing. Anders blijft er denk ik niets anders over dan de kop na laten kijken wat volgens mij veel geld gaat kosten en de vraag is of het probleem dan gevonden wordt.