[SEAT] [Leon KL] Prijzen , in de showroom

Spenkie

Member
Lid geworden
21 apr 2012
Berichten
57
Hallo,

Ik heb eind Augustus ook een Leon KL sportstourer besteld als leaseauto. Een 1.4 TSI PHEV FR business intens in midnight black. Met de opties 18 inch velgen, zwenkbare trekaak en het technology pakket.
De indicatie leeftijd was toen week 52 dit jaar.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Leon KL rijders hier wat de levertijd van jullie auto was? en of deze een beetje klopte met de in eerste instantie aangegeven indicatie. Gezien de lever problemen met de chips.
 
Laatst bewerkt:
Lid geworden
1 mrt 2022
Berichten
30
Hallo,

Ik heb eind Augustus ook een Leon KL sportstourer besteld als leaseauto. Een 1.4 TSI PHEV FR business intens in midnight black. Met de opties 18 inch velgen, zwenkbare trekaak en het technology pakket.
De indicatie leeftijd was toen week 52 dit jaar.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Leon KL rijders hier wat de levertijd van jullie auto was? en of deze een beetje klopte met de in eerste instantie aangegeven indicatie. Gezien de lever problemen met de chips.

Heb je je auto intussen al? Ik heb eind september (wel in België) een Cupra Leon sportstourer PHEV besteld (Seat niet meer bestelbaar). Mij is toen een indicatie van 9 maanden gegeven, maar ben eens benieuwd of dat klopt.
 

Spenkie

Member
Lid geworden
21 apr 2012
Berichten
57
Heb je je auto intussen al? Ik heb eind september (wel in België) een Cupra Leon sportstourer PHEV besteld (Seat niet meer bestelbaar). Mij is toen een indicatie van 9 maanden gegeven, maar ben eens benieuwd of dat klopt.

Nee, helaas heb ik de auto nog niet.
De auto is nu 2 keer vertraagd, hij staat nu op week 15 echter weet de dealer niet zeker of ze dat gaan halen.
 

LRS

New member
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
32
Hallo,

Ik heb eind Augustus ook een Leon KL sportstourer besteld als leaseauto. Een 1.4 TSI PHEV FR business intens in midnight black. Met de opties 18 inch velgen, zwenkbare trekaak en het technology pakket.
De indicatie leeftijd was toen week 52 dit jaar.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Leon KL rijders hier wat de levertijd van jullie auto was? en of deze een beetje klopte met de in eerste instantie aangegeven indicatie. Gezien de lever problemen met de chips.


Hier hetzelfde verhaal voor nagenoeg dezelfde auto; augustus 2021 besteld, zou in november van datzelfde jaar op de weg worden gezet. Uitstel naar januari. Uitstel naar maart. Uitstel naar april. Twee dagen terug eenzelfde dooie e-mail ontvangen om uitstel naar week 28 (!!!) te worden medegedeeld.

Nu is het niet dat ik geen begrip heb voor mogelijke redenen, ik lees ook de krant met berichten omtrent boven genoemde chip-tekorten. Waar ik het meeste moeite mee heb is de manier van communiceren van deze VAG dealer in kwestie. Zonder dat de boodschap er in essentie veel door verandert, kun je slecht nieuws op verschillende manieren brengen. Iets van empathie laten blijken. Een al dan niet symbolische tegemoetkoming, verzin het. Hoe weinig je er ook aan kunt doen, een ongeïnteresseerde droge mededeling met een “take-it-or-leave-it” houding valt bij mij slecht, dat heeft werkelijk niks met enige vorm van klantvriendelijkheid te maken.
 
Lid geworden
1 mrt 2022
Berichten
30
Nee, helaas heb ik de auto nog niet.
De auto is nu 2 keer vertraagd, hij staat nu op week 15 echter weet de dealer niet zeker of ze dat gaan halen.

Hopelijk halen ze week 15. Dan is er nog hoop dat de 9 maanden van mijn dealer klopt. Zeker nu de brandstofprijzen zo de pan uit swingen, kan ik niet wachten op de PHEV. Ik ben maandelijks +600€ kwijt aan diesel, waarvan 95% woon-werkverkeer, want ik durf privé de auto al bijna niet meer nemen door die prijzen.
 
Lid geworden
1 mrt 2022
Berichten
30
Hier hetzelfde verhaal voor nagenoeg dezelfde auto; augustus 2021 besteld, zou in november van datzelfde jaar op de weg worden gezet. Uitstel naar januari. Uitstel naar maart. Uitstel naar april. Twee dagen terug eenzelfde dooie e-mail ontvangen om uitstel naar week 28 (!!!) te worden medegedeeld.

Nu is het niet dat ik geen begrip heb voor mogelijke redenen, ik lees ook de krant met berichten omtrent boven genoemde chip-tekorten. Waar ik het meeste moeite mee heb is de manier van communiceren van deze VAG dealer in kwestie. Zonder dat de boodschap er in essentie veel door verandert, kun je slecht nieuws op verschillende manieren brengen. Iets van empathie laten blijken. Een al dan niet symbolische tegemoetkoming, verzin het. Hoe weinig je er ook aan kunt doen, een ongeïnteresseerde droge mededeling met een “take-it-or-leave-it” houding valt bij mij slecht, dat heeft werkelijk niks met enige vorm van klantvriendelijkheid te maken.

Dat probleem is tegenwoordig bij veel dealers. Als je geen exclusieve wagen of een wagenpark van +5 wagens hebt, is de communicatie met droge standaard mails. Ik ben zelfs tot de dealer gereden met een vraag voor een update en kreeg als antwoord: "mail maar naar info@... voor antwoord op je vraag." De bestelling is binnen en de service laat te wensen over.
 
Bovenaan