[SEAT] [Leon KL] Prijzen , in de showroom

Toreador

Active member
Lid geworden
8 okt 2014
Berichten
1.314
Hoe diverser en meer gescheiden de bedieningselementen zijn hoe gemakkelijker alles op de tast te bedienen is.

Bij VAG waren ze hier altijd zo goed in. Denk bijvoorbeeld aan de aparte 'steel' voor cruisecontrol ipv een paar extra knoppen op het stuur wat andere merken hebben.

Zo gauw je functies gaat combineren wordt het al minder. Denk aan de draaiknop voor de spiegel verstelling waarmee je ook de spiegelverwarming en spiegel inklappen regelt. Onding.
VAG had ook een tijdje climate control met een mooi rijtje dezelfde knopjes die mooie glad naast elkaar zaten. Wel strak, altijd kijken als je de airco wilde bediening

Maar nu is het helemaal doorgeslagen. Nu zijn de knoppen niet eens meer permanent zichtbaar. Eerst wat handelingen nodig voor je er bij kan.
Zal wel uit het oogpunt van kostenbesparing zijn dat het zo moet. Ziet er allemaal mooi gladjes uit, maar ergonomisch is het een ramp.
Tesla is helemaal doorgeschoten. Daar is het ontaard in een armoedig kaal interieur.

Digitaal display is een verbetering maar touch screen bediening zeer zeker niet.
 

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.268
Overigens heeft VW van de Golf 8 ook de GTD aangekondigd en die krijgt 200 pk en standaard een DSG 7 bak.
Ben benieuwd of de nieuwe Leon een vergelijkbare uitvoering krijgt.
 

landini

Member
Lid geworden
4 sep 2010
Berichten
34
komt er hier op het forum nog een apart topic voor de leon kl,vooralsnog staan alleen de 3 voorgaande modellen daar
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.003
En kijk! In de Reference krijg je zowaar knoppen om het scherm! Je zou de FR er bijna voor laten staan.

N7C-AW__02__interieur%20Reference%20stof.ashx


Reference is best netjes aangekleed. Lichtmetaal, alles elektrisch, alle sensoren en veiligheidsvoorzieningen, cruise control, zelfs LED-verlichting rondom (niet zo hip als die van de FR, maar wel LED).

En voor E 1.795.- extra heb je de hele digitale rambam en parkeersensoren erbij.

Chippie in die 1.0 en gaan.
 
Laatst bewerkt:

Leon097

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
996
Ik denk dat ze er oprecht goed aan hadden gedaan om dit ook in de overige versies toe te passen. Bijna iedereen die ik spreek over de nieuwe Leon/Golf heeft het over het ontbreken van fysieke Climate Control knoppen.

Overigens vrij apart dat ze toch nog steeds in de basis analoge klokken aanhouden. Je zou verwachten dat een digitale cockpit zo langzamerhand wel een beetje standaard wordt.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.003
Overigens vrij apart dat ze toch nog steeds in de basis analoge klokken aanhouden. Je zou verwachten dat een digitale cockpit zo langzamerhand wel een beetje standaard wordt.
Zodat mensen een vinkje zetten bij die E 1.795,- ;)
 

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.053
Alleen weer die 5-bak bij de basismotor kan echt niet meer.
Dacht dat ze dat daarmee toch wel zouden stoppen bij VAG, niet meer van deze tijd.
 

el coche SEAT

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
847
Ik denk dat ze er oprecht goed aan hadden gedaan om dit ook in de overige versies toe te passen. Bijna iedereen die ik spreek over de nieuwe Leon/Golf heeft het over het ontbreken van fysieke Climate Control knoppen.

De getoonde knoppen zijn echter niet voor de Climate Control. _/-\o_
 

Madco

New member
Lid geworden
30 okt 2018
Berichten
9
Een 1.0 tsi in zulke auto kan toch eigenlijk ook echt niet.
90 Pk op 1350 Kg, niet vooruit te branden.
Ik geef dan toch liever een paar tientjes per maand meer uit aan brandstof zodat je ook een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee kan.
Als het tenminste in de praktijk ook zo'n groot verschil is, in het dagelijkse verkeer moet de 1.0 natuurlijk ook een stuk harder werken als je niet alleen snelweg rijd
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.003
Een 1.0 tsi in zulke auto kan toch eigenlijk ook echt niet.
90 Pk op 1350 Kg, niet vooruit te branden.
Ik geef dan toch liever een paar tientjes per maand meer uit aan brandstof zodat je ook een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee kan.
Als het tenminste in de praktijk ook zo'n groot verschil is, in het dagelijkse verkeer moet de 1.0 natuurlijk ook een stuk harder werken als je niet alleen snelweg rijd
Dat is echt onzin. De 1.0 TSI voldoet prima. Vergeet niet dat je zat koppel hebt. Tuurlijk, het is geen Cupra en meer is altijd beter, maar het is echt niet behelpen. We leven niet meer in 2007.

Ik had onlangs een paar dagen een Karoq als leenauto en dat ding reed lekker vlot. Tot mijn verbazing was het gewoon een 1.0 TSi (115) en dan is zo*n Karoq nu niet bepaald een lichtgewicht sportwagen. Ook heb ik bijna een jaar een Astra 1.0T als voorloper gehad met 100 Pk en dat reed ook prima. Veel beter dan de turboloze 1.6 16V-tjes die je 15 jaar geleden overal zag.
 
Laatst bewerkt:

Toreador

Active member
Lid geworden
8 okt 2014
Berichten
1.314
Het is wat je gewend bent.
Nadat ik 3 jaar een auto met 155 pk turbo blok had gereden maakte ik een proefrit in een 115pk turbo.
Dat vond ik helemaal niks. Niet vooruit te branden in mijn beleving.
Ik kan me voorste!!en dat het omgekeerde gebeurt als je uit een 100 pk atmosferisch komt.
 

Madco

New member
Lid geworden
30 okt 2018
Berichten
9
De turbo zorgt er natuurlijk ook deels voor dat hij pittiger aanvoelt wanneer het extra vermogen beschikbaar komt.
Maar met een 0-100 tijd van 13.6 sec. Zou ik het toch welnhaast behelpen willen noemen.
Zeker in het huidige verkeer waar meer en meer electrische autos komen die vanaf 0 al hun koppel beschikbaar hebben wil je zelf toch ook wel een beetje vooruit kunnen komen.

Laat staan als je er met je gezin ook nog eens een keer vol geladen mee op reis wil.

Dan ben ik misschien wel bevooroordeeld met de 1.5 150Pk, maar een leon met hetzelfde blok als een up komt er hier niet in.
 

1290Duke

New member
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
1
Goeiemiddag, nieuw hier. Gisteren mijn nieuwe auto besteld, nadat we een tijdje geleden voor mijn vriendin een Leon Style business intens 1.0 tsi hadden aangeschaft was ik zo tevreden dat de gezinsauto een Leon ST moest worden.

Proefrit met de hatchback was ook weer erg goed, zoals vaker gezegd is de "ipad" wennen maar door de touch mogelijkheid v.w.b. climate control niet zo hinderlijk als bijv. de Golf.

Het is de ST FR Launch edition 1.5 handbak in Magnetic Tech geworden, met de 18" performance velgen en het Technology pack. Erg blij mee, ik hoop 'm in de 1e week oktober in ontvangst te mogen nemen:)
 

Googolplex

New member
Lid geworden
7 jun 2020
Berichten
9
Goeiemiddag, nieuw hier. Gisteren mijn nieuwe auto besteld, nadat we een tijdje geleden voor mijn vriendin een Leon Style business intens 1.0 tsi hadden aangeschaft was ik zo tevreden dat de gezinsauto een Leon ST moest worden.

Proefrit met de hatchback was ook weer erg goed, zoals vaker gezegd is de "ipad" wennen maar door de touch mogelijkheid v.w.b. climate control niet zo hinderlijk als bijv. de Golf.

Het is de ST FR Launch edition 1.5 handbak in Magnetic Tech geworden, met de 18" performance velgen en het Technology pack. Erg blij mee, ik hoop 'm in de 1e week oktober in ontvangst te mogen nemen:)

Goeieavond, ook nieuw hier! Ik heb de hatchback vorige week besteld, bijna precies dezelfde configuratie als jij! Ik heb er ook de Dynamic Chassis Control optie bijgenomen Mijn verwachte levering is ook vanaf oktober, ben benieuwd!
 
Bovenaan