[SEAT] [Leon KL] toegevoegde waarde optie DCC?

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.412
Zoals de titel aangeeft ben ik benieuwd of er Leon, bij voorkeur Sportstourer, rijders zijn die de DCC (Dynamic Chasis Controle) optie op hun wagen hebben. Hoe is jullie ervaring met dit systeem? Wisselen jullie vaak van profiel en merken jullie nou echt de toegevoegde waarde?

Ook ben ik benieuwd of de wagen, net als bij z'n voorganger de 5F, ook ca 15mm lager staat ten opzichte van de al verlaagde FR dempers.

Hopelijk kan iemand mij hier over informeren. Ik twijfel namelijk nog om de optie aan te vinken op de bestellijst.

P.s. naar mijn weten wordt de 1.5 altijd geleverd met een torsie (vaste) achteras. Is dit bij de DCC optie ook zo of krijg je dan automatisch een multi link achteras (twee losse draagarmen)?

s-l1600_76_05ce753c-553a-4fce-b80d-6439f089e0d4_1024x.jpg
 
Laatst bewerkt:

Snah

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.268
Multi-link ophanging is pas standaard bij méér dan 150 pk (althans bij Seat en Skoda) en DCC bestellen verandert daar niks aan.
 

Rob123

Active member
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
251
Moet eerlijk zeggen dat mijn 5F Cupra ST 99,9% op comfort staat en dus nagenoeg nooit wissel van profiel..
we zijn op het moment aan het kijken naar een tarraco en hier hoeft het voor mij dan ook niet op te zitten. Is ons geval zou het een dure optie zijn wie we dus nagenoeg niet gebruiken.
 

Weslietje

Well-known member
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
1.447
Mijn ervaring is als het er op zit dan schakel je af en toe van rijmodus, maar als het er niet op zit dan is de auto gewoon wat het is en heb ik het nooit een seconde gemist.
 

Leon097

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
13 okt 2019
Berichten
996
Ik gebruik het wel redelijk vaak, maar ook meer omdat de bak- en motorinstellingen er ook aan gekoppeld staan. Moet wel zeggen dat ik hem af en toe stugger zet als ik bijvoorbeeld over spoorwegovergangen rijdt (verlaagd).
 

Baphi

New member
Lid geworden
3 aug 2022
Berichten
14
Heb de optie ook, wissel nauwelijks van profiel, tenzij ik wat vlotter wil zijn en dan gaat de Phev in standje Sport. Wordt wel wat stugger, maar vind vooral de motor response (zeker i.c.m. elektromotor) en bak dan wel lekker. ;)
 

RoadRunnerRik

Administrator
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
6.412
Allen bedankt voor de feedback!

Multi-link ophanging is pas standaard bij méér dan 150 pk (althans bij Seat en Skoda) en DCC bestellen verandert daar niks aan.
Dit kan ik inmiddels bevestigen voor de Leon 5F. De 2.0tsi met DCC heeft multi-link achteras en de 1.5tsi met DCC heeft een starre achteras. Toch wel jammer dat de optie DCC niet inherent is aan multi-link achteras. Persoonlijk vind ik de 2.0 wel beter op de weg liggen terwijl beide volledig beide origineel waren en op de zelfde velgen stonden.
 
Bovenaan