[SEAT] [Mii AA] Vering, auto raakt snel de grond

baartje

New member
Lid geworden
24 feb 2012
Berichten
42
Beste Allen,

Na een paar dagen in mijn nieuwe Mii rondgereden te hebben, valt het me op dat de neus erg snel de grond raakt. Dat niet bij hoge snelheden, maar bij drempeltjes, of de weg oprijden en er zit nog een gootje tussen. Iemand meer ervaring dat zijn auto de grond snel raakt en iemand een oplossing?
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
is ook een bekend probleem bij de up, staat een stuk over in de autovisie, staat wel knulig als je een drempeltje over gaat, ik weet niet of dat stuk plastic of rubber te verwijderen is, anders mee leren leven, de bluemotion is ook 15mm lager bij vw, weet niet of dit bij de ecomotive variant van de mii ook is.
 
Laatst bewerkt:

baartje

New member
Lid geworden
24 feb 2012
Berichten
42
Ok, hartelijk dank voor de info! Zal eens onder de auto gaan kijken!
 

Teije

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
1.347
??;)
fat_chick_car.jpg
 

Teije

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
1.347
tettenstein verlagingset..:mrgreen:
 

jenkins

New member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
10
Beste Allen,

Na een paar dagen in mijn nieuwe Mii rondgereden te hebben, valt het me op dat de neus erg snel de grond raakt. Dat niet bij hoge snelheden, maar bij drempeltjes, of de weg oprijden en er zit nog een gootje tussen. Iemand meer ervaring dat zijn auto de grond snel raakt en iemand een oplossing?
Inderdaad heb ik het zelfde probleem al ondervonden. De voorspoiler zit dusdanig laag dat deze bij een hoge drempel aan de onderkant de weg raakt. wanneer je dit weet dan hou je hier dus rekening mee.
Ik wel tenminste:)
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.836
Voor een verhogingssetje monteren voor 30mm extra kruipruimte.
 

Dinky

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.418
Heb je dan de versie met de verlangings veren?
 

McDonald

Well-known member
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
11.836
Eibach setje (E10-85-040-01-22) alleen achter monteren. Komt auto voor iets omhoog. :+
 

Teije

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
1.347
Achter naar beneden . dan komt idd de voorkant omhoog.8)7
Maar meestal willen we andersom (voor t zicht)
Bekijk onderstaande foto's maar eens (mn vorig cordo ;D is later wel verlaagd (2e foto.)

Mss (andere) bumpstops of hulpveren een idee?

vfIMG_2329.JPG

na verlaging.
vfIMG_2358.JPG
 

Trex

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
1.766
Ik stoor me er persoonlijk niet zo aan, maar als je er vanaf wilt dan wordt dat dan zagen aan de verticale hangende rand onder de bumper (want daar hangen bij mij ook de vellen al aan....:mrgreen:), of verlagings set nemen met stuggere dempers, veert ie niet zo ver in als je de hobbel over gaat....
 

Quark

New member
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
3
Ik neem per dag veel drempels, maar als ik mij aan de aangegeven snelheden houd, heb ik geen problemen.
 

bartselter

Well-known member
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
1.977
Zit hem dat niet gewoon in de korte wielbasis waardoor de auto onder een scherpere hoek komt te staan bij het afrijden van een drempel ?
 

Quark

New member
Lid geworden
6 sep 2012
Berichten
3
Heb er geen last van en rijdt over heel wat drempels, gewoon de aangegeven snelheid aanhouden.
 

FunPlay

New member
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
115
Hallo allemaal,
N.a.v. de interesse van mijn vrouw voor een Mii of Citigo heb ik maar weer eens op dit forum ingelogd.
Ook omdat ik benieuwd was naar het in dit topic genoemde probleem.

En ik vroeg mij af of jullie wellicht kunnen zeggen of dit product wellicht dit probleem kan verminderen / oplossen.
Kunststofringen van NiveauPlus. Deze heb ik destijds wel eens gebruikt voor mijn oldtimer BMW 2002 uit 1971.
En ik dacht dat deze ringen wellicht ook bij een Mii het inveren zouden kunnen beperken.
Maar omdat ik geen Mii voor de deur heb staan om naar de voorveren te kijken plaats ik het hier in dit topic.

1315_1.jpg


http://www.niveauplus.nl/products-page/product-category/1315-kunststofringen/
 

FunPlay

New member
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
115
Afgelopen zaterdag dit systeem bij een Seat Mii in de voorveren geplaatst.

Het is alleen mogelijk om 1 zo'n rubber ring aan de onderkant in de voorveer te plaatsen.
Omdat je niet bij de bovenkant van de veer kan komen.

Hoe plaatst je dat?
Simpel, krik de auto op en verwijder het voorwiel en je kan er al bij.
Wel een aandachtspunt. Zoals je op de foto van mijn vorige post kan zien wordt de veer links onderin begrensd doordat het daar te smal is om de rubberring verder door te duwen.
Dat is bij de Seat Mii niet het geval als deze opgekrikt is. Je moet dan even met je vinger voelen waar de veer ophoud in de schotel aan de onderkant.
Daarna moet je de rubberring, die aan de veerspoed erboven is gemonteerd met de trekbandjes, even een halve centimeter voor het eind van de veer laten beginnen. Hetzelfde zoals je op de foto ziet alleen moet je de rubber ring zelf even op die plaats zetten.
Daarna alle trekbandjes goed vasttrekken en ervoor zorgen dat het trekband einde niet op de veer ligt maar ernaast zodat bij inveren dit trekband eindje niet wordt beschadigd waardoor deze los zou kunnen komen.

Tipje voor het vastzetten van de trekbandjes
Er zijn 2 trekbandjes waar je niet goed bij kunt, deze zou je eerst vast kunnen trekken als ze nog vooraan zitten waarna je de rubberring draait zodat deze 2 moeilijk bereikbare trekbandjes al vast zitten en je niet in allerlei bochten onder de auto hoeft te liggen om ze alsnog vast te krijgen.
Trek de ander trekbandjes nog niet te strak aan maar draaid de ring eerst goed op zijn plaats en trek daarna alles goed strak aan.
Knip als je klaar bent het uitstekende gedeelte van de trekbandjes af

Veligheids tipje:
Als je bezig bent met de gewone bijgeleverde krik, leg dan even het voorwiel wat je eraf hebt liggen naast de krik onder de auto. (deze komt dan onder het bestuurders portier onder de dorpel van de auto te liggen) Mocht de auto onverhoopt toch van de krik af rollen dan steunt de auto op het wiel en kan jij je benen er onder vandaan halen en daarna heb je ruimte om de krik er weer netjes onder te plaatsen en de auto op te krikken zonder hulp van anderen.

En werkt het systeem dan ook?
Dat is altijd een beetje de vraag als je het systeem niet goed kent.
Ik had al ervaring met deze ringen bij oldtimers maar of dit dan ook bij nieuwe auto's goed werkt is niet altijd direct te zeggen.

Maar ik kan jullie vertellen dat dit systeem precies doet waar voor het gemaakt is.

In mijn regio heb ik een aantal drempels waar de auto haast altijd met de frontlip over het wegdek schraapt en dat doet ie nu niet meer.
Dus daarna iets harder over de dempel en ook toen hoorde ik hem niet schrapen over de grond.
Geen dure schokdempers of progressieve veren hoeven te kopen maar een setje rubber ringen.

Vragen ?
Stel ze gerust !
 
Laatst bewerkt:

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.548
Top deze uitgebreide beschrijving. En nu de grote vraag hoelkang het setje meegaat.
 

FunPlay

New member
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
115
Oh daar ben ik helemaal niet bang voor maar dat komt wellicht omdat ik het product ken.
Maar ik kan me je vraag wel voorstellen.

De leverancier geeft overigens 3 jaar garantie.
 
Bovenaan