Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 110 pk

emilio3333

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
4.052
Leuke test weer.
Je ziet deze auto echt zelden rijden.
Veel geld voor een Skoda...
En ik vind de 1.0 TSI een veel fijner karakter hebben dan de oude 1.2 TSI.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
15.000
Rare pausmobiel. Gelukkig zie je ze nooit.
 

Cordoba

Well-known member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
13.369
Als je er op let, zie je ze in elk geval in mijn regio zeer regelmatig rijden Emiel.

Chris mooi verslag, met een hard (maar rechtvaardig) oordeel. Ik heb maar ??n opmerking: naar mijn idee kun je de kwaliteit van een kunststof niet aflezen aan het uiterlijk, omdat er veel meer (en belangrijker) eisen zijn dan het uiterlijk alleen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het absorberen van botsenergie (als je met knieen of kop tegen het dash knalt), maar ook aan het behouden van eigenschappen onder invloed van warmte en zonlicht, maar ook aan chemische eigenschappen (bijv. zo min mogelijk giftige dampen bij brand). Die opmerking over de eigenschappen van de gebruikte kunststoffen geldt dus niet alleen voor de Fabia, maar gewoon voor iedere auto: dat kun je gewoon niet op het oog of aan de hand van een proefrit beoordelen.
 

sitechris

Vriend van SEAT Online
Lid geworden
16 nov 2013
Berichten
1.343
Stap na een ritje in een Fabia over in een Audi A6 en je voelt en ziet toch echt een verschil.
 

Fura

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
6.065
Als je er op let, zie je ze in elk geval in mijn regio zeer regelmatig rijden Emiel.

Chris mooi verslag, met een hard (maar rechtvaardig) oordeel. Ik heb maar ??n opmerking: naar mijn idee kun je de kwaliteit van een kunststof niet aflezen aan het uiterlijk, omdat er veel meer (en belangrijker) eisen zijn dan het uiterlijk alleen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het absorberen van botsenergie (als je met knieen of kop tegen het dash knalt), maar ook aan het behouden van eigenschappen onder invloed van warmte en zonlicht, maar ook aan chemische eigenschappen (bijv. zo min mogelijk giftige dampen bij brand). Die opmerking over de eigenschappen van de gebruikte kunststoffen geldt dus niet alleen voor de Fabia, maar gewoon voor iedere auto: dat kun je gewoon niet op het oog of aan de hand van een proefrit beoordelen.

Goede kritiek Gert!
 

ik222

Member
Lid geworden
31 aug 2010
Berichten
302
Leuke test weer.
Je ziet deze auto echt zelden rijden.
Veel geld voor een Skoda...
En ik vind de 1.0 TSI een veel fijner karakter hebben dan de oude 1.2 TSI.
Dat vond ik juist niet bij mijn proefrit in de Polo en Ibiza met de nieuwe 1.0 TSI motoren. Ik vind de nieuwe 1.0 motoren vooral wat betreft geluid redelijk naar een diesel neigen, het driecilinder geluid vind ik dus persoonlijk niets. Ik vind mijn 4 jaar oude 1.2 TSI zeker bij wat hogere toeren veel mooier doorlopen.

Maar goed ik denk dat dit persoonlijk is. Wat betreft trekkracht i.c.m. verbruik zijn de nieuwe driecilinders betere motoren natuurlijk.
 

Timbo75

New member
Lid geworden
30 mrt 2016
Berichten
16
Vond de Fabia juist van binnen wat mooier afgewerkt dan de Ibiza. Echter had de voorkeur voor her SC model van de Ibiza. Tevens met de nieuwe Connect uitvoeringen krijg je gratis navigatie wat het gat prijs technisch gezien alleen maar groter maakt.
 

bassochist

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
3.555
nee, maar alle graafmachine machinisten bij ons krijgen een fabia of een up, de meeste kiezen de fabia.
 
Bovenaan