Volkswagen UP!

FRchippie

Erelid
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
2.306
Net een Twingo gekocht, nou ja, die kan dan mooi als inruilobject dienen als de SEAT versie met 1.2TSI op de markt komt ;)
 

theRICH

Active member
Lid geworden
28 jun 2011
Berichten
3.040
Interieur is netjes, buitenkant twijfel ik nog even over. Tijd voor reallife spot om daarover te beslissen :)
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Ik vind hem steeds leuker worden, nu nog een uitvoering met zo'n 100~120pk. :)
En dan wel proberen onder de 900kg te blijven, dan is het gewoon een waardige G40 opvolger!
 

rieks hemmes

New member
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
104
Zat vandaag bij de vw dealer in winschoten voor een nieuwe polo gti, heb geen inruil dus moest deze wel scherp geprijst worden voor de schilder. Maar even snel over de Up. De verkoper liet me de nieuwe up zien die er aan komt met led verlichting en een tsi motor, een waar bommetje als de G40 moet het worden.
 

theRICH

Active member
Lid geworden
28 jun 2011
Berichten
3.040
Ik heb de rijtest van Autoweek gezien, die waren er opzich ook wel over te spreken :)
Hopelijk komt er snel een SEAT Mii review
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
14.932
Ik rijd al een tijdje in een Sport Up! Voelt hetzelfde als een Ibiza.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
14.932
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18445/officieel-vijfdeurs-versie-volkswagen-up

m1fy50vbw3sy.jpg


m1fy50wb6kt2.jpg
 

theRICH

Active member
Lid geworden
28 jun 2011
Berichten
3.040
Van het weekend wat zitten prullen in de Volkswagen UP! op 't autosalon te Brussel. Dat gekke bakkie heeft verrassend veel ruimte!
Ik ben 1.90m en iemand kan PRIMA achter mij zitten, no kidding! Dat is in de Ibiza (6J 5D) wel anders hoor...
 

FancyMartin

New member
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
503
Ik heb hem nog niet life gezien maar als ik op de foto's afga zou ik bij Volkswagen de "achterkantdesigner" op staande voet ontslaan. Matcht absouluut niet met de voorkant.
 

Menaz

Vriend van SEAT-Online
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
14.932
Mooie Photosh-Up!'s. :) Benieuwd naar de uiteindelijke versies.
 

TT225Q

New member
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
278
Als er in de UP GT een 1.2 TSI komt met 110 PK zal het best lekker rijden denk ik. Daar kun je met kleine aanpassingen een sportief bommetje van maken. Vrees alleen dat de vanaf prijzen van de GT weer belachelijk duur gaan worden.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
Wat ik me dan weer afvraag, komt er dan ook nog een UP gti? Ik vind dit al erg leuk, maar zonde als je dit koopt en een jaar later is er een GTI met een nog leuker motortje.
 

WJs

Active member
Lid geworden
27 aug 2010
Berichten
2.302
AutoCar First Drive:

What is it?

Volkswagen was never going to wait long before coming up with a sporty version of its new A-segment entry, the Volkswagen Up, launched recently. Though the production version is at least six months away from the showrooms, even in Germany, the major spec of the Volkswagen Up GT seems quite confirmed and includes all the enhancements you'd expect: more power and torque courtesy of a turbocharger, a six-speed gearbox, bigger wheels and tyres, sportier suspension settings, more supportive front seats, some extra interior brightwork — and more aggressive nose styling to advertise it all.

The Wolfsburgers insist the exact package isn't entirely fixed yet, but our drive in the personal car of technical chief Ulrich Hackenberg's showed a high degree of maturity.

What’s it like?

In a word, it’s brilliant. The 1.0-litre turbocharged three-cylinder engine, now with 109bhp and an especially impressive 120lb ft of torque to pass through the gearbox (which has one more forward speed than standard manual gearbox cars) begins to sound like a baby Porsche 911 as soon as you use it with a bit of commitment, which its light but accurate controls instantly encourage you to do.
The turbo triple feels strong where you'd expect — towards its 6500 rpm redline — but it also pulls keenly from below 2000 revs and has remarkably little turbo lag for such a small engine. Not just that, it also glides smoothly and discreetly around the city on light throttle openings. The fact that it’ll do 0-62mph in a brisk 8.5 seconds, and about 118 mph flat out is only a fraction of the story. The whole thing simply reeks of painstaking VW development.

The Volkswagen Up GT rides a little more firmly than the standard car, but remains well-damped and supple. It's ultra-stable in corners and has lots of grip, but will reluctantly understeer when you get to the limit. Driving it hard is easy, but very rewarding. And thanks to the tall sixth gear (I think I saw around 3500 rpm at an indicated 90-odd mph) you feel you could drive this car comfortably and quietly across Europe. It's that good.

Should I buy one?

You can’t for a while. When it becomes available, you’ll have to battle a lot of other eager takers, we predict, if they make the showroom cars as good as Hackenberg’s prototype. The RenaultSport Clio is bigger and goes much harder, but it's pricier, too and scarcely roomier. VW won't talk pricing - in the UK they have a year to decide - but a fair estimate would be around ?13,500. For that, you’ll be getting one of the best-driving cars on the road.

Steve Cropley
 

henri

New member
Lid geworden
24 okt 2010
Berichten
92
Binnenkort ga ik ook aan de Up. Afgelopen vrijdag heb ik er ??n besteld. Het is een rode Move Up geworden met de volgende opties:

- 75 pk
- Climatic
- winterpakket (mistlampen, stoelverwarming en elektrische spiegels)
- drivepakket (cruise control, parkeersensoren en boardcomputer)
- soundpakket (speakers voor en achter)

Al met al is het dus een redelijk complete auto geworden. Nu nog even geduld hebben totdat er een leverdatum bekend is. Voorlopig houd ik zo maart/april aan.
 
Bovenaan