www.jdengineering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 26

Thread: [Overige] Nieuwe motor inrijden

[Overige] Nieuwe motor inrijden

Ik heb gisteren mijn nieuwe Ibiza ST1,2 tdi eco gekregen en vraag mij nu af hoe ik die het beste kan inrijden.

Gewoon goed warm rijden. (wat altijd een must is) Daarna gewoon zoals je normaal rijd.

Vriend van SEAT-Online! Redhead's Avatar
    Gewoon normaal rijden en niet te vel doortrekken nog. Beste is om langere ritten te maken met afwisselende snelheden om torental bereik goed te benutten. Als je wat km's erop heb staan, 1000 ofzo, dan kan je ook wat meer doortrekken. En heel belangrijk is dat je oliepeil in de gaten houdt eerste 5k.
    Arosa 6H | Cordoba 6L | Ibiza ST 6J Seat loos E36 Compact 1.9 Aut. | E28 525 '83.

Oeps, heb gisteren wel, met een warme auto. een beetje doorgetrokken. Zal me een beetje moeten inhouden. Je het wel snel de neiging om gas te geven met de 1.2 TDI

hoe weet je trouwens of hij warm is,daar zit geen metertje voor. Misschien zou ik beter moeten weten maar dit is mijn eerste diesel

Vriend van SEAT-Online! Redhead's Avatar
    Keertje doortrekken is geen probleem. Maar niet gaan trappen voorlopig. Warm is lastig te zeggen koelvloeistof temp. Is een indicatie van het water. Olie is dan meestal pas op 60% van z'n temperatuur. En die bepaald feitelijk of motor "warm" is. Houdt gewoon aan dat je 5 minuten langer neemt als de koelwater temp op temeratuur is.
    Arosa 6H | Cordoba 6L | Ibiza ST 6J Seat loos E36 Compact 1.9 Aut. | E28 525 '83.

Vriend van SEAT-Online! Tinos's Avatar
    Inderdaad, wat Redhead zegt, wisselende snelheden. Dus heel af en toe ff doortrekken als de motor warm is, is geen enkel probleem. Anders krijg je een luie motor. Ik hou altijd aan bij buitentemperaturen als vandaag, ca. 15 20 minuten rijden (waarvan groot deel snelwegtempo), en dan pas echt planken. Maar misschien ben ik daar wel iets te voorzichtig in.

6J heeft ook geen koelvloeistof temp.. Zelfs de FR en Cupra niet.... (dont get me started....)

Quote Originally Posted by WJs View Post
    6J heeft ook geen koelvloeistof temp.. Zelfs de FR en Cupra niet.... (dont get me started....)
    Elke moderne BMW, afgezien van de M-modellen en wat spannende uitzonderingen, hebben dat ook niet meer.

En inrijden, gewoon warmrijden en dan doorhengsten tot het rood wordt.

Vriend van SEAT-Online! Tinos's Avatar
    Quote Originally Posted by ConZito View Post
    Elke moderne BMW, afgezien van de M-modellen en wat spannende uitzonderingen, hebben dat ook niet meer.

En inrijden, gewoon warmrijden en dan doorhengsten tot het rood wordt.
    Zijn ze weer van teruggekomen hoor, met de nieuwe 5:

Page 1 of 3 123 LastLast