www.lowering.nl
Results 1 to 3 of 3

Thread: [SEAT][Cordoba 6k1] Auto loopt niet stationair

[SEAT][Cordoba 6k1] Auto loopt niet stationair

Dit is eigenlijk een vervolg op http://www.seat-online.nl/showthread...onkt-niet-meer

Ik heb van een vriend van mij een nieuwe ECU in de wagen gezet, van een Golf 2.0 GTi (geloof ik). De auto rijdt nu weer, maar blijft niet stationair lopen. Dit heb ik tijdelijk opgelost door het boutje onder de kabel van het gasklephuis wat aan te draaien, maar dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Hoe kan ik zorgen dat de auto op de juiste manier stationair blijft lopen? Moet ik nog andere dingen aanpassen in de ECU? Verder krijg ik geen engine foutcodes met VAG-COM. Het benzineverbruik is ook erg hoog, en lijkt ook olie te verbruiken.

Het gaat om een Seat Cordoba 2.0 GTi.

Alvast bedankt

Voglens mij is de stationair toerental aan te passen met vagcom, maar weet je zeker dat er geen slangen stuk zijn of niet aangesloten oid?

Hoi Rikadoo, thanks voor je reactie. Ik heb alles gecontroleerd en lijkt helemaal in orde.

Ik heb een beetje Gegoogled en nu blijkt dat het stationair toerental word geregeld via een "Idle Control Motor" bovenop het blok en aangesloten op het inlaatspruitstuk. Bij de vorige ECU voelde je dit apparaatje ook draaien als je het contact aan had, maar dat is nu niet meer zo. De connector geeft ook geen voltage met contact aan, maar met lopende motor ongeveer 16volt. Het lijkt me sterk dat het motortje stuk is, eerder misschien ergens een instelling in VAG-COM?

Verder wil ik de ontsteking opnieuw afstellen, dit heb ik met een stroboscoop gedaan maar dit lijkt niet helemaal goed te zijn gegaan waardoor die nu voor geen meter optrekt.

Weet iemand de juiste manier om dit te doen? Het gaat om een volkswagen 2E blok.