www.carclean.nl
Results 1 to 7 of 7

Thread: [SEAT] [Exeo 3R] Remvloeistof vervangen

[SEAT] [Exeo 3R] Remvloeistof vervangen

Zoals de titel al zegt, wil ik de remvloeistof van de Exeo gaan vervangen.
    Nu heb ik het een en ander al bestudeert, maar heb toch nog een paar vraagjes:

1. De remvloeistof dient DOT4 te zijn, maar zit er nog verschil tussen de diverse merken?
      Zo ja, welke raden jullie aan?

2. Wat voor ontluchtingshulpmiddelen gebruiken jullie?
      Zoiets als dit, link 1 + link 2?

Of passen jullie deze methode met slangetje+flesje, welke volgens mij verder identiek aan bovenste is, toe?

Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Nog een poging ....

Heeft er iemand ervaring met de Gunson Eezibleed Kit?

Zo ja, is deze set over een paar jaar ook nog te gebruiken of is het kunststof (slangetjes) dan vergaan?

Expert Member bassochist's Avatar
    ik gebruik gewoon zo'n goedkoop flesje met een doorzichtig slangetje, de vrouw in de auto om op het pedaal te trappen en het is in no time gedaan.

ik heb de laatste keer castrol dot 4 gebruikt.

ik heb ook nog wel goede ervaringen met de wat duurdere potten waar een terugslag klep inzit, dan kun je het alleen doen, en je kunt gewoon door blijven trappen zonder de nippel dicht te draaien, alleen heb ik wel een paar keer gehad dat dat klepje kapot ging, en dan heb je alleen een pot over waar je de vloeistof nog mee op kunt vangen.

ervaring met de eezibleed zelf heb ik niet, wel met een vergelijkbaar systeem wat je op de compressor aan moet sluiten, maar dat was 1 groot drama, daar bleven continu luchtbellen zichtbaar zelfs na 4 liter erdoorheen gepompt te hebben.

voor mij alleen nog de conventionele manier of met zo'n remontluchtingsketel maar die zijn een beetje duur voor thuis gebruik.

mijn advies, instrueer je vrouw, vader, moeder, vriend, collega, koop voor 5 euro een fles met een slangetje half uurtje werk en je kan er weer 4 jaar tegen aan.
    Last edited by bassochist; 02-06-2013 at 22:03.
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Het probleem is dat ik niet iemand heb om op het rempedaal te trappen. Ben bang dat als ik het zelf doe, pompen met het pedaal, ik geen goed zicht heb op het flesje bij de rem.
    Met het Eezibleed systeem hoeft er niet gepompt te worden en kan ik in m'n uppie bij de remmen langs. Nadeel schijnt te zijn dat als de druk van het reservewiel per ongeluk toch iets te hoog is de remvloeistof uit het reservoir kan lopen.

moet toch wel iemand zijn die je wil helpen.

Denk dat ik het er gewoon van de week in m'n uppie op waag.
    Eventueel met een stok het rempedaal bedienen en als de wielen er af zijn dan valt het zicht misschien ook wel mee.

Zou het mogelijk zijn om bij de ontluchtingsventielen te komen vanuit een smeerput?
    Dan hoeven de wielen er ook niet af.

ik pak altijd de wielen er even af, maar met een stok gaan liggen klootviolen dat werkt voor geen meter (bin there tried that)