www.seat.nl
Page 1 of 81 1231151 ... LastLast
Results 1 to 10 of 808

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

[SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Post hier de kinderziektes van de Leon 5F en evt. gelijk wat er aan gedaan is.

Hieronder eea verzameld en het aantal personen aangegeven die dit ook vinden.

2 - Rechter spiegel na achteruitrijden komt niet helemaal terug in originele stand maar blijft halverwege staan.
    1 - Stoel verwarming vind ik persoonlijk aan de rug dat hij te laag verwarmd. Tot halverwege de rug helaas maar.
    2 - De V onder de achterruit blijft water in staan.
    2 - Onder de koplampen zit een vrije ruimte. Daar komen vliegen etc in en is met een spons etc voor geen mogelijkheid schoon te maken. Kortom je moet dit met hoge druk doen helaas.
    1 - Ruitenwisserarmen raken de motorkap bij omhoog zetten
    1 - Parkeersensoren blijven piepen na inparkeren (auto staat in zijn vrij met de handrem erop). Alleen handmatig uit te zetten met knop op dashbord
    2 - Inklappen spiegels werkt alleen na lang inhouden afstandsbediening en niet automatisch bij afzetten motor
    1 - Regensensor werkt niet of heel slecht
    2 - ratelende turbo bij de 1.4 tsi
    1 - knipperlicht bij links afslaan (klik) gaat niet uit na terugdraaien stuur (bij warm weer)
    1 - verschillende instel opties BC worden niet opgeslagen ( bv sfeerverlichting deur/voet, muziek volume instellingen (sommige opties)
    1 - afspelen muziek ( mp3) vanaf sd/usb blijft met enige regelmaat hangen
    Last edited by AnPe; 30-06-2013 at 14:39.
    Groeten AnPe

- Rechter spiegel na achteruitrijden komt niet helemaal terug in originele stand maar blijft halverwege staan.
    - Stoel verwarming vind ik persoonlijk aan de rug dat hij te laag verwarmd. Tot halverwege de rug helaas maar.
    - De V onder de achterruit blijft water in staan.
    - Onder de koplampen zit een vrije ruimte. Daar komen vliegen etc in en is met een spons etc voor geen mogelijkheid schoon te maken. Kortom je moet dit met hoge druk doen helaas.
    Last edited by AnPe; 28-06-2013 at 08:43.
    Groeten AnPe

- Ruitenwisserarmen raken de motorkap bij omhoog zetten
    - Parkeersensoren blijven piepen na inparkeren (auto staat in zijn vrij met de handrem erop). Alleen handmatig uit te zetten met knop op dashbord
    - Inklappen spiegels werkt alleen na lang inhouden afstandsbediening en niet automatisch bij afzetten motor
    - Regensensor werkt niet of heel slecht

Quote Originally Posted by rini.oome View Post
    - Ruitenwisserarmen raken de motorkap bij omhoog zetten
    Zit een speciale sevicestand op de ruitenwissers (zie instructieboekje, volgens mij contact aan, hendel van wissers en paar seconden naar beneden houden en dan contactsleutel weer uitnemen). Hiermee worden de wissers naar boven gedraaid, waarna je ze van de ruit kunt tillen zonder de motorkap te raken.
    Seat Toledo 1.4 TSI DSG FR Business Intense

Quote Originally Posted by hobby View Post
    Zit een speciale sevicestand op de ruitenwissers (zie instructieboekje, volgens mij contact aan, hendel van wissers en paar seconden naar beneden houden en dan contactsleutel weer uitnemen). Hiermee worden de wissers naar boven gedraaid, waarna je ze van de ruit kunt tillen zonder de motorkap te raken.
    Weet ik, maar om dat nu iedere keer te doen als ik de auto was

Maar dat is geen kinderziekte.

Quote Originally Posted by WJs View Post
    Maar dat is geen kinderziekte.
    Meer een ontwerpfoutje, net als de ruimte onder de koplampen

Grootste kinderziekte is voor mij de ratelende turbo bij de 1.4 tsi. Daarnaast last van een erg strepende linker ruitenwisser. Hiervoor schijnt ook een aangepaste wisserarm te zijn.
    Seat Toledo 1.4 TSI DSG FR Business Intense

Heb er ook nog een aantal...
    Mijn punten tot nu toe:

- knipperlicht bij links afslaan (klik) gaat niet uit na terugdraaien stuur (bij warm weer)
    - verschillende instel opties BC worden niet opgeslagen ( bv sfeerverlichting deur/voet, muziek volume instellingen (sommige opties)
    - ratel 1.4 tsi
    - afspelen muziek ( mp3) vanaf sd/usb blijft met enige regelmaat hangen
    - spiegel kantel functie ( uitgezet ivm niet goed terug kantelen)
    - spiegel inklappen werkt alleen met ab
    Last edited by mousie; 28-06-2013 at 23:50. Reason: Paar punten toegevoegd
    Seat Leon 5F, FR, Nevada white, intro pakket, sound upgrade

Quote Originally Posted by AnPe View Post
    - Rechter spiegel na achteruitrijden komt niet helemaal terug in originele stand maar blijft halverwege staan.
    - Stoel verwarming vind ik persoonlijk aan de rug dat hij te laag verwarmd. Tot halverwege de rug helaas maar.
    - De V onder de achterruit blijft water in staan.
    - Onder de koplampen zit een vrije ruimte. Daar komen vliegen etc in en is met een spons etc voor geen mogelijkheid schoon te maken. Kortom je moet dit met hoge druk doen helaas.
    De V onder de achterruit blijft water in staan.
    Dit was mijn direct al opgevallen met autowassen en na regen
    Heeft dat op ten duur gevolgen vindt dit toch wel een belangrijk punt ivm schade aan lak en ruit door vocht

Page 1 of 81 1231151 ... LastLast