www.lowering.nl
Page 10 of 82 FirstFirst ... 891011122060 ... LastLast
Results 91 to 100 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Quote Originally Posted by Sty-lance TDI View Post
    Klopt helemaal alleen de stappen met 10+ of 10- is mij niet bekend.
    Ik ga dit morgen eens testen.

Dank voor de tip / uitleg
    Ik had wel verwacht dat jij dit wist Arjen.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    Ik had wel verwacht dat jij dit wist Arjen.
    Nee, wist ik niet.
    Sorry....

Maar heb het vandaag uitgeprobeerd en het werkt geweldig
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Het is me nu al een keer of drie gebeurd dat voor een stoplicht ik de auto niet meer in de versnelling krijg. Ik stop voor rood licht, auto in vrij, start/stop aan, motor uit en als ik dan de motor weer start en wil schakelen bij groen pakt ie de één niet Na de tweede keer reed ik maar in zn twee weg, dus behalve een paar kernachtige vloeken verder geen bijzonderheden of ongelukken

Quote Originally Posted by Alex_79 View Post
    Het is me nu al een keer of drie gebeurd dat voor een stoplicht ik de auto niet meer in de versnelling krijg. Ik stop voor rood licht, auto in vrij, start/stop aan, motor uit en als ik dan de motor weer start en wil schakelen bij groen pakt ie de één niet Na de tweede keer reed ik maar in zn twee weg, dus behalve een paar kernachtige vloeken verder geen bijzonderheden of ongelukken
    Ditzelfde probleem had ik bij mijn VW Polo ook!
    Druk je de koppeling wel helemaal in?

Ik weet niet of het normaal is maar wanneer ik bij een koude start mijn koppeling intrap dan klikt de motor wat anders en zie ik het verbruik met 0,2L omhoog gaan.

Koude start stationair = 0.9 L
    Trap ik koppeling in dan zie je 1.1 L en daarbij dat de motor net iets luider klinkt.

Met een warme motor niet denk ik, maar zal het uitproberen

Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Ditzelfde probleem had ik bij mijn VW Polo ook!
    Druk je de koppeling wel helemaal in?
    Ik mag hopen dat het zoiets simpels is, want dan bestaat het probleem gewoon tussen stuurwiel en stoel
    Ik heb het namelijk met de Alfa Mito ook een keer gehad eind december en uiteindelijk bleek de schakelkabel beschadigd te zijn (waar ik hardhandig achter kwam toen die kabel een paar dagen later knapte, gelukkig was ik toen net bij mn werk aangekomen). Voor de duidelijkheid, daar trapte ik de koppeling wél volledig in.
    Last edited by Alex_79; 05-02-2014 at 14:40.

Quote Originally Posted by leonfan66 View Post
    Ik weet niet of het normaal is maar wanneer ik bij een koude start mijn koppeling intrap dan klikt de motor wat anders en zie ik het verbruik met 0,2L omhoog gaan.

Koude start stationair = 0.9 L
    Trap ik koppeling in dan zie je 1.1 L en daarbij dat de motor net iets luider klinkt.

Met een warme motor niet denk ik, maar zal het uitproberen
    Zie één pagina terug in dit topic. De 'wegrijhulp' zou dit kunnen verklaren

Dit heb ik ook een paar keer gehad. Ik laat dan de koppeling helemaal los en probeer opnieuw op z'n 1 te zetten, maar dan wel koppeling volledig ingedrukt. Het hoort niet bij een nieuwe auto maar goed.. wat betreft VAG koppelingen en schakelbakken is al jaren bekend dat het niet de beste is. Vooral de kleinere varianten zoals Golf en Polo (en vergelijkbare Seat modellen) hadden en hebben zo te zien nog steeds kwetsbare koppelingssystemen. Als je er niet zuinig mee omgaat zijn ze snel naar de klote.
    Seat Leon 2013 1.6 TDI Limited Edition II

Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik hem met wegrijden in zijn achteruit zet. Voor mijn gevoel volledig. De sensoren gaan ook piepen en de verlichting e.d. gaan aan en als ik dan de koppeling op laat komen schiet hij er weer uit. Doe ik het dan verkeerd?
    Seat Leon 5F 2014 1.6 TDI Limited Edition 2.

Het is me nu al een keer of drie gebeurd dat voor een stoplicht ik de auto niet meer in de versnelling krijg.
    Ik had het in het begin ook regelmatig. Na zo'n 2000 was het weg. Komt nu nog echt een heeeeeeel enkele keer voor, maar dat heb ik eigenlijk met al mijn auto's wel gehad (dat ie heel soms moeilijk in de 1e wil).

Voor wat betreft het stijgende toerental bij intrappen koppeling en inschakelen 1e versnelling, dat doet de mijne niet. Wel als ik zonder gasgeven de koppeling dan laat opkomen, dan geeft de motor zelf een klein beetje gas zodat de auto gaat rijden en niet afslaat.
    Last edited by hobby; 06-02-2014 at 19:37.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Page 10 of 82 FirstFirst ... 891011122060 ... LastLast