www.jdengineering.nl
Page 2 of 82 FirstFirst 12341252 ... LastLast
Results 11 to 20 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

In de 1e post tracht ik eea bij te houden
    Groeten AnPe

rini.oome
    Guest
    Quote Originally Posted by hobby View Post
    Grootste kinderziekte is voor mij de ratelende turbo bij de 1.4 tsi. Daarnaast last van een erg strepende linker ruitenwisser. Hiervoor schijnt ook een aangepaste wisserarm te zijn.
    Dat van de ruitenwisser heb ik ook. Hij staat nu bij de dealer voor een terugroepactie. De ruitenwisser is een van de acties, alleen dacht de medewerker dat het om de rechter ruitenwisser ging.

Quote Originally Posted by rini.oome View Post
    Dat van de ruitenwisser heb ik ook. Hij staat nu bij de dealer voor een terugroepactie. De ruitenwisser is een van de acties, alleen dacht de medewerker dat het om de rechter ruitenwisser ging.
    Vandaag toevallig nog met de dealer gebeld. Had ze een aantal weken geleden gevraagd omtrent de terugroepactie. Bij hun is niets bekend omtrent deze actie ???
    Zou je kunnen vragen waar ze dat vandaan hebben ?
    Groeten AnPe

Gisteren bij de Seatdealer geweest voor de volgende punten:

Rechter spiegel na achteruitrijden komt niet helemaal terug in originele stand maar blijft halverwege staan.
    ->Volgens de dealer wordt aan deze optie niet meer gewerkt dus zal waarschijnlijk met een volgende update uit je menu verdwijnen...

Inklappen spiegels werkt alleen na lang inhouden afstandsbediening en niet automatisch bij afzetten motor
    -> Is nog in onderzoek (wachten op een update)

ratelende turbo bij de 1.4 tsi
    -> Product eigenschap, dealer mag zelf niet naar een oplossing zoeken en is afhankelijk van de importeur i.v.m. mogelijk schadeclaims en kosten. Dealer gaat melding maken bij Seat. (anders gebeurd en nooit wat, hoe meer mensen melding maken hoe beter)

knipperlicht bij links afslaan (klik) gaat niet uit na terugdraaien stuur (bij warm weer)
    -> Schakel mechanisme wordt vervangen.

verschillende instel opties BC worden niet opgeslagen ( bv sfeerverlichting deur/voet, muziek volume instellingen (sommige opties)
    -> Melding van gemaakt richting Seat. (wederom afhankelijk wanneer ze dit verwerken in de software update)

Afspelen muziek ( mp3) vanaf sd/usb blijft met enige regelmaat hangen. (USB Stick wordt officieel ondersteund door Seat)
    -> Melding van gemaakt richting Seat. (wederom afhankelijk wanneer ze dit verwerken in de software update)

Linker raamwisser streept
    -> Een van de verkopers rijdt zelf een Leon FR demo auto en heeft hetzelfde probleem echter was er bij zijn auto wel een terugroepactie ge´nitieerd en op mijn auto niet. Alsnog de raamwisser vervangen en melding gemaakt richting Seat.
    Seat Leon 5F, FR, Nevada white, intro pakket, sound upgrade

Quote Originally Posted by mousie View Post
    Gisteren bij de Seatdealer geweest voor de volgende punten:

ratelende turbo bij de 1.4 tsi
    -> Product eigenschap, dealer mag zelf niet naar een oplossing zoeken en is afhankelijk van de importeur i.v.m. mogelijk schadeclaims en kosten. Dealer gaat melding maken bij Seat. (anders gebeurd en nooit wat, hoe meer mensen melding maken hoe beter)
    Ik weet niet wie je dealer is, maar er was een aanpassing voor deze ratel aan de waste gate van de turbo (levering vanaf half juli). Als deze er inmiddels niet meer zou zijn is het niet best. Als je als producent echt met droge ogen tegen je klanten blijft zeggen dat dit anno 2013 een producteigenschap is, dan komt het niet meer goed met het merk Seat denk ik....
    Sowieso vind ik dat je als klant niet serieus genomen wordt. Ik rij nu al 5 maanden ratelend rond met mijn FR (Formule Ratel) en begin haast spijt te krijgen dat ik 27 mille bij mijn dealer op de toonbank heb achtergelaten voor deze ratelende auto.

Toen ik de klacht voor het eerst melde werd er ook gezegd dat het een producteigenschap is. Ook de Duitse forums staan vol van deze klacht, inmiddels ook voor de nieuwe 1.8 tsi. Hebben ze met oordoppen in testritten gemaakt in Spanje????.

Het zou Pon/Seat sieren de mensen die een nieuwe Leon 1.4 tsi hebben gekocht, pro-actief een brief te sturen met daarin excuses voor de mogelijke ratelende geluiden van de motor en aan te geven dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Maar goed, het geld is binnen en de klant kan naar zijn enjoynering fluiten. Wat een loze marketingkreet is dat.
    Last edited by hobby; 06-07-2013 at 08:37.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

rini.oome
    Guest
    Quote Originally Posted by hobby View Post
    Ik weet niet wie je dealer is, maar er was een aanpassing voor deze ratel aan de waste gate van de turbo (levering vanaf half juli). Als deze er inmiddels niet meer zou zijn is het niet best. Als je als producent echt met droge ogen tegen je klanten blijft zeggen dat dit anno 2013 een producteigenschap is, dan komt het niet meer goed met het merk Seat denk ik....
    Sowieso vind ik dat je als klant niet serieus genomen wordt. Ik rij nu al 5 maanden ratelend rond met mijn FR (Formule Ratel) en begin haast spijt te krijgen dat ik 27 mille bij mijn dealer op de toonbank heb achtergelaten voor deze ratelende auto.

Toen ik de klacht voor het eerst melde werd er ook gezegd dat het een producteigenschap is. Ook de Duitse forums staan vol van deze klacht, inmiddels ook voor de nieuwe 1.8 tsi. Hebben ze met oordoppen in testritten gemaakt in Spanje????.

Het zou Pon/Seat sieren de mensen die een nieuwe Leon 1.4 tsi hebben gekocht, pro-actief een brief te sturen met daarin excuses voor de mogelijke ratelende geluiden van de motor en aan te geven dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Maar goed, het geld is binnen en de klant kan naar zijn enjoynering fluiten. Wat een loze marketingkreet is dat.
    Mijn ex demo van de dealer heeft geen last van de ratelende turbo. Zouden de dealers/PON het bij hun demo's wel verholpen hebben, en denken ze bij de rest laat maar, want dat kost veel te veel .......
    Ik mag het niet hopen, maar er was toch een oplossing dus ....

Misschien inmiddels wel, maar de demo's bij mijn dealer deden het ook. Wel in (veel) mindere mate. Zou helemaal wat zijn als de demovloot wel "geholpen" wordt en de klanten niet.

Ik zal het eens proberen te filmen en op youtube zetten wat een bak herrie het bij mij is. Zeker als je in de bergen rijdt doet hij het bijna constant en als je dan je raam open hebt wordt het bijna lachwekkend dat ze je hier gewoon mee laten rijden.
    Last edited by hobby; 06-07-2013 at 15:22.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Wij rijden sindskort ook in een Leon FR en hadden ook problemen met de kanteling van de rechter spiegel. Bij de dealer gaven ze aan dat deze weer geheel terugkantelt als je daarna 20 km of harder rijd .... en dat is meestal niet het geval als je net aan het inparkeren bent. Je kunt de spiegel dan handmatig in de neutrale stand zetten en dan kantelt de spiegel helemaal terug.

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by Toontje View Post
    De V onder de achterruit blijft water in staan.
    Dit was mijn direct al opgevallen met autowassen en na regen
    Heeft dat op ten duur gevolgen vindt dit toch wel een belangrijk punt ivm schade aan lak en ruit door vocht

Kun je eens een foto plaatsen van de V met water ?
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Page 2 of 82 FirstFirst 12341252 ... LastLast