www.carclean.nl
Page 4 of 82 FirstFirst ... 234561454 ... LastLast
Results 31 to 40 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Quote Originally Posted by mousie View Post
    Weet jij welk onderdeel dit precies is ? Ik ben vorige week namelijk nog bij mijn dealer geweest om m'n knipperlicht mechanisme (stuurkolom) te laten repareren. Hier toen nogmaals naar gevraagd maar zij kunnen niks in het 'systeem' vinden...en ik ben die ratelslang echt wel een beetje zat aan het worden...

Edit: laat maar net de dealer gebeld, na lang zoeken gevonden! Wordt as donderdag geplaatst.
    Sinds vandaag is mijn leon ook weer 'ratelloos' helemaal happy !
    Seat Leon 5F, FR, Nevada white, intro pakket, sound upgrade

Bij mij doen zich verschillende problemen voor. Vanaf het begin deed de Lane Assist en Light Assist het niet. De dealer kon het probleem niet oplossen. De auto is er voor naar de importeur geweest. Inmiddels is het verholpen. Bleek een software probleem en e.e.a. moest opnieuw "gecalibreerd" worden. Tot zover problemen opgelost.

Na 1200 km begon de auto op verschillende plekken te rammelen. Behoorlijk irritant bij een nieuwe auto, vooral als het ook boven de muziek uitkomt. In eerste instantie vond de dealer een defecte afsluitplaat in de bijrijdersportier (plaat achter het interieurpaneel dat de toegang tot de stalen binnenkant van de deur afdicht). Onderdeel moest uit het buitenland komen. Na vier dagen de auto weer terug.
    Maar helaas, nog steeds rammels, en inmiddels heviger. De auto is weer een week bij de dealer geweest. In de deurpanelen is materiaal geplakt om rammels te dempen. Maar een vervelende conclusie. De ergste rammel zit in het schuifkanteldak en kan niet worden verholpen. Schijnt te maken te hebben met het geleidesysteem, en als dat te vast wordt aangedraaid, gaat het dak niet meer open en dicht (verklaring van de dealer). Heb de auto net terug en een paar kilometer gereden. De hevigheid van de rammel is alleen maar toegenomen en ik begin inmiddels een beetje boos te worden. Ik hoef toch geen genoegen te nemen met een auto die amper 1500 km heeft gereden en nu al rammelt alsof ie 5 jaar oud is? Zo blij als ik was bij de aflevering, zo teleurgesteld ben ik nu. Zelfs mijn vorige auto (Golf 6 GTI met 56000 km) rammelde niet zo, en de leenauto die ik mee had was ook gewoon stil. Morgen maar weer terug (voor de 3e keer in 4 weken). Ik begin te vrezen dat dit de bekende maandagmorgen auto is. Heb dat eerder meegemaakt, 10 jaar geleden met een nieuwe Volkswagen. Die heb ik na 7 maanden weggedaan. Ga in ieder geval eisen dat er een oplossing komt. Wordt vervolgd...

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by leonsc View Post
    Bij mij doen zich verschillende problemen voor. Vanaf het begin deed de Lane Assist en Light Assist het niet. De dealer kon het probleem niet oplossen. De auto is er voor naar de importeur geweest. Inmiddels is het verholpen. Bleek een software probleem en e.e.a. moest opnieuw "gecalibreerd" worden. Tot zover problemen opgelost.

Na 1200 km begon de auto op verschillende plekken te rammelen. Behoorlijk irritant bij een nieuwe auto, vooral als het ook boven de muziek uitkomt. In eerste instantie vond de dealer een defecte afsluitplaat in de bijrijdersportier (plaat achter het interieurpaneel dat de toegang tot de stalen binnenkant van de deur afdicht). Onderdeel moest uit het buitenland komen. Na vier dagen de auto weer terug.
    Maar helaas, nog steeds rammels, en inmiddels heviger. De auto is weer een week bij de dealer geweest. In de deurpanelen is materiaal geplakt om rammels te dempen. Maar een vervelende conclusie. De ergste rammel zit in het schuifkanteldak en kan niet worden verholpen. Schijnt te maken te hebben met het geleidesysteem, en als dat te vast wordt aangedraaid, gaat het dak niet meer open en dicht (verklaring van de dealer). Heb de auto net terug en een paar kilometer gereden. De hevigheid van de rammel is alleen maar toegenomen en ik begin inmiddels een beetje boos te worden. Ik hoef toch geen genoegen te nemen met een auto die amper 1500 km heeft gereden en nu al rammelt alsof ie 5 jaar oud is? Zo blij als ik was bij de aflevering, zo teleurgesteld ben ik nu. Zelfs mijn vorige auto (Golf 6 GTI met 56000 km) rammelde niet zo, en de leenauto die ik mee had was ook gewoon stil. Morgen maar weer terug (voor de 3e keer in 4 weken). Ik begin te vrezen dat dit de bekende maandagmorgen auto is. Heb dat eerder meegemaakt, 10 jaar geleden met een nieuwe Volkswagen. Die heb ik na 7 maanden weggedaan. Ga in ieder geval eisen dat er een oplossing komt. Wordt vervolgd...
    Dat is erg vervellend, en hoop voor je dat het snel en goed opgelost wordt.
    Ik heb dat nu ook met mijn Megane, die rammelt ook, en dat is ook een van de redenen dat ik deze na 18 maanden verkoop. Ik kan daar niet tegen
    Succes iig.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Ook mijn Leon rammelt en kraakt helaas af en toe. Bij de bekleding van het linker voorportier en ter hoogte van de beide a stijlen kraakt het op willekeurige ondergronden en snelheden.

Zal de dealer vragen hier bij de onderhoudsbeurt iets aan te doen. Rechts was het bij aflevering al. Hier is toen iets aan gedaan en het is 20000 km stil gebleven. Afgelopen vakantie begon het ineens weer en nu ook aan de linkerkant. De materialen in de Leon III ogen degelijker als in de Leon II maar mijn Leon II was nagenoeg rammel- en kraakvrij. Ik verlang wat dat betreft nog regelmatig terug naar mijn Exeo.....die was zooo degelijk.
    Nu heb ik een van de eerst geleverde modellen van de nieuwe Leon en neem aan dat dit bij de kinderziektes hoort en dat nu geproduceerde modellen dit niet meer doen
    Last edited by hobby; 17-10-2013 at 22:31.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Na al die regen van de afgelopen dagen heb ik behoorlijk veel vocht (druppels) in m'n rechter koplamp.
    Wederom bij Seat dealer geweest foto's gemaakt en gaan het opnemen met Pon.

Betreft de led koplamp.
    Seat Leon 5F, FR, Nevada white, intro pakket, sound upgrade

Quote Originally Posted by mousie View Post
    Na al die regen van de afgelopen dagen heb ik behoorlijk veel vocht (druppels) in m'n rechter koplamp.
    Wederom bij Seat dealer geweest foto's gemaakt en gaan het opnemen met Pon.

Betreft de led koplamp.
    Dat verbaasd mij niets. Wat mij opvalt na een wasbeurt met de hoge druk reiniger en nadrogen met zeem is dat er onder de koplampen altijd water blijft staan en je dit pas met veel gepriegel met de zeem er onderuit krijgt. Ook bij de achterlichten blijft er water lopen na het drogen. Druk maar eens een beetje op de lamp-unit en er stroomt weer water over de achterbumper. Dit alles zal na flinke regenbuien niet anders zijn. In de loop van de tijd zal dit denk ik toch consequenties gaan hebben voor de waterbestendigheid van de lampen. Je gaat em natuurlijk niet na elke regenbui nadrogen om het overtollige water op kwetsbare plekken te verwijderen. Overigens is dit ook het geval onderaan de achterruit, zoals al eerder in dit topic genoemd.

Vervolg op mijn rammelproblematiek is dat de auto inmiddels drie maal door de dealer onder handen is genomen. Een deel van het gekraak is opgelost (dat deel dat werd veroorzaakt door het panoramadak). Het interieur blijft op klinkerwegen, oneffenheden in de weg en verkeersdrempels op diverse plekken en raarste momenten kraken. De algemene kwaliteitsindruk van de auto valt mij behoorlijk tegen. Hoewel de gebruikte materialen in het interieur er misschien hoogwaardiger uitzien t.o.v. de vorige Leon, is het degelijk in elkaar zetten, in ieder geval in mijn exemplaar, nog niet helemaal gelukt.

Hoi leonsc en anderen.

Mag ik vragen wat jouw probleem met het lne-assist was? Ook bij mij deed light en lane assist het niet bij aflevering. Dit was volgens dealer het gevolg van de montage van de afneembare trekhaak en het vergeten van de bijbehorende software update. Dit is toen snel verholpen. Ik heb nu het probleem dat het lane assist elke rijbaan te smal vindt. Beide lijnen kleuren en de auto begint afwisselend tov de linker en rechter lijn stuurcorrecties uit te voeren. Of light assist nog werkt heb ik niet geprobeerd. Wat mij wel opvalt is dat met het huidige weer de auto bijna altijd vol licht voert met als gevolg een navigatie op nachtscherm. Tenslotte heb ik ook een rammel ergens aan de linkerkant in de auto. Heb inmiddels weer een afspraak bij de dealer. Het resultaat zal ik hier melden.

Newbie Jooks's Avatar
    Quote Originally Posted by spike View Post
    Wat mij wel opvalt is dat met het huidige weer de auto bijna altijd vol licht voert met als gevolg een navigatie op nachtscherm.
    Als je een regensensor hebt, kan je de optie "lichten aan bij regenweer" aanvinken in het verlichtingsmenu. Als deze optie aanstaat, zullen je lichten inderdaad vaak branden

@Spike. Ik kon Lane Assist en Light Assist niet inschakelen. Hij gaf dan de foutmelding: storing, kan niet worden ingeschakeld. De auto is terug geweest naar de importeur voor een reset of update (dat weet ik niet precies), omdat de dealer dat niet zelf kon doen. Hun systeem kan nog niet communiceren met deze nieuwe software (was hun uitleg). Heb daarna een paar keer met Lane Assist gereden, en het werkte goed. Ik weet eerlijk gezegd niet of het systeem kan detecteren of een rijbaan te smal vind. Als het systeem is ingeschakeld en hij kan een rijbaan detecteren, is het symbool in het dashboard groen. Dan voel je de auto bijsturen om recht binnen de lijnen te blijven. Als het systeem te weinig ziet of je snelheid is te laag, brandt het symbool geel/oranje. Dus wel ingeschakeld maar niet operationeel.

T.a.v. de lichtsensor vind ik ook dat hij vrij snel licht gaat voeren. Ik heb de optie "lichten aan bij regenweer" uitgeschakeld, maar toch vindt de Leon het kennelijk vrij snel "donker"

Hoi Jooks en leonsc. @Jooks. De optie bij regenweer lichten aan heb ik uitgeschakeld. Toch gaat de auto snel licht voeren. @leonsc. Ik had eerst die foutmelding ook. Kon lane en light assist gewoon niet inschakelen en kreeg een foutmelding. Dit had de dealer in een halve dag opgelost. Daarna heeft het systeem een poosje goed gewerkt. Nu vindt het systeem elke lijn te dicht bij en probeert weg te sturen. Dus heb steeds correcties links recht terwijl ik op het midden van de baan rijd. Auto gaat volgende week weer naar de dealer. Ben benieuwd.

Page 4 of 82 FirstFirst ... 234561454 ... LastLast