www.carclean.nl
Page 5 of 82 FirstFirst ... 345671555 ... LastLast
Results 41 to 50 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Ik heb op een Duitse forum gelezen dat hier meer Leon rijders last van hebben. Een mogelijke oplossing genoemd op dat forum is om 1 van de 2 Lane Assist opties uit te zetten in de computer van je Leon. Dit kan via (even uit mijn hoofd) Hulpsystemen -> Rijbaanassistentie. Daarin staan twee opties. De onderste kan uit.
    Bij mijn Leon werkt de Lane Assist goed en ik heb de onderste optie ook uit staan.

Mijn mankementjes (naast diegene die al genoemd zijn in andere reacties:

- Kraakje/piepje in stuurkolom
    - Zelfs met airco aan toch wat last van beslagen ruiten (moet hem op de ramen laten blazen wil ik volledig schoon rijden)

Na 700 km als trotse eigenaar van een limited edition 2 eigenlijk geen klagen. 1 ding valt me wel op en ik ben benieuwd of meer ecomotive rijders hier last van hebben. Bij een koude motor hoor ik vlak achter de voorstoelen een soort kolkend gorgelend geluid. Niet heel hard maar wel aanwezig. Als de motor warm is is het geluid ook weg. Misschien opwarming van het roetfilter ofzo? Ik ben benieuwd!

Hoe bevalt de motor. Zit er een beetje gang in, of is het echt zo'n duidelijk geknepen Eco-belevenis?
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Ola Menaz!

Vergeleken met de vorige ecomotive/bluemotion modellen is dit voor mijn gevoel wel 100 stappen beter. Schakellui rijden is geen enkel probleem. Mede door het lage gewicht voelt de auto echt niet traag aan. In 6 op de snelweg ook geen probleem. 140 km per uur met 2200 toeren in een 1,6 tdi. Volgens het boekje is de top 200 maar dat is voor later als het zaakje goed ingereden is. Verder kun je heel veel dingen instellen (bij de LE2) waardoor de auto je niet constant zegt wanneer je moet schakelen etc. Met normaal rijden en winterbanden scoor ik al 4,2 L-100 km dus dat is prima. Ik heb zelfs op 1 snelwegrit van 107 km 3,5l/100 km voor elkaar gekregen maar dan rij je wel heeel kneuterig. Voor de rest is de auto lekker stil en comfortabel en tevens stukken mooier dan broer Golf! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben.

Klinkt goed! Bedankt voor je uitgebreide verhaal.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Zonet naast het gekraak in de a style voor het eerst gekraak in het plastic voor de BC. Heel irritant.
    Op een gladde weg nauwelijks hoorbaar, maar bij een beetje getril hoor je gekraak

Ik heb een rammel in middelste gedeelte van het dashboard.
    Komt van boven af. Zeg maar waar de speaker zit.
    Al diverse malen een ram op gegeven.
    Voor 2 seconden is het dan weg maar komt steeds weer terug.
    Ach ja heb toch de radio aan. Dealer maar naar laten kijken volgende beurt.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Volgende week naar de dealer voor het volgende:

- Turbo klem
    - ratelende- schurende geluid bij koude start ( net een diesel motor)
    - gerammel/ gekraak astyle
    - gerammel/ gekraak plastic voor BC
    - gerammel/ gekraak veren/ schokdempers achter
    - roest aan binnenzijde velg achter ( cilindervormige plek)
    - ruitenwisser achter maakt kabaal in werking
    - condense in koplampen (Led verlichting)
    Last edited by leonfan66; 16-01-2014 at 08:38.

Echt heel jammer dat ze qua rammels en kraakjes weer terug bij af zijn lijkt het. De seat mii van mijn vader rammelt of kraakt nergens op slechte wegen. Mijn bijna 3 keer zo dure Leon heeft diverse kraakjes en rammels bij a stijl en portieren.

Mijn motor klinkt bij koude start ook als een diesel trouwens, eenmaal warm klinkt ie als een zonnetje
    Last edited by hobby; 16-01-2014 at 22:32.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Page 5 of 82 FirstFirst ... 345671555 ... LastLast