www.seat.nl
Page 6 of 82 FirstFirst ... 456781656 ... LastLast
Results 51 to 60 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Quote Originally Posted by hobby View Post
    Echt heel jammer dat ze qua rammels en kraakjes weer terug bij af zijn lijkt het. De seat mii van mijn vader rammelt of kraakt nergens op slechte wegen. Mijn bijna 3 keer zo dure Leon heeft diverse kraakjes en rammels bij a stijl en portieren.

Mijn motor klinkt bij koude start ook als een diesel trouwens, eenmaal warm klinkt ie als een zonnetje
    Niet naar de dealer geweest? Is jou leon een 5F?

Quote Originally Posted by leonfan66 View Post
    Niet naar de dealer geweest? Is jou leon een 5F?
    Ja en ja. Van de week hebben ze weer wat aan de a stijl gedaan, maar gistermorgen kraakte hij weer vrolijk verder helaas. Is puur plastic tegen plastic wat je hoort. Moet toch simpel op te lossen zijn. Nu heb ik wel een van de allereerst geleverde modellen dus ik ga er van uit dat autos die nu uit de fabriek rollen dit niet meer hebben. Het irritante is dat het niet altijd is, volstrekte willekeur.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Ja en ja. Van de week hebben ze weer wat aan de a stijl gedaan, maar gistermorgen kraakte hij weer vrolijk verder helaas. Is puur plastic tegen plastic wat je hoort. Moet toch simpel op te lossen zijn. Nu heb ik wel een van de allereerst geleverde modellen dus ik ga er van uit dat autos die nu uit de fabriek rollen dit niet meer hebben. Het irritante is dat het niet altijd is, volstrekte willekeur.
    Hebben ze ook naar dat diesel geluidje gekeken waar het vandaan komt?

Quote Originally Posted by leonfan66 View Post
    Hebben ze ook naar dat diesel geluidje gekeken waar het vandaan komt?
    Nee, al mijn tot nu toe gereden tsi's klonken eigenlijk een beetje als een diesel na de koude start. Ik heb er eigenlijk geen last van en zie het als een normale eigenschap. Zodra ie een beetje warm is is het over namelijk. Ik heb trouwens alleen naar het tweede filmpje geluisterd van de 1.2, die andere kon ik niet afspelen.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Quote Originally Posted by sebastiaan View Post
    Na 700 km als trotse eigenaar van een limited edition 2 eigenlijk geen klagen. 1 ding valt me wel op en ik ben benieuwd of meer ecomotive rijders hier last van hebben. Bij een koude motor hoor ik vlak achter de voorstoelen een soort kolkend gorgelend geluid. Niet heel hard maar wel aanwezig. Als de motor warm is is het geluid ook weg. Misschien opwarming van het roetfilter ofzo? Ik ben benieuwd!
    Medio november 2013 mocht ik de Limited Edition II ophalen bij de dealer. Inmiddels al 7000 km gereden en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen moment spijt heb gekregen van mijn keuze! Prachtige auto met de opties van LEII, ik hoefde slechts de caressorie kleur (Zwart metallic) en interieur kleur (Beige Leer) te kiezen. Verder zijn vrijwel alle opties aanwezig. Jammer dat de panoramisch dak en 17" velgen niet als optie er bij kon i.v.m. de bijtelling gedoe. Dan zou hij echt compleet zijn!

Je constatering is herkenbaar met dat klotsend geluid. Dat heb ik voornamelijk als ik net een volle tank heb gegooid. Vooral bij remmen en loslaten hoor je dat heel goed. Dit is niet alleen bij Seat Leon, maar ook bij andere VAG automobielen is het een algemene kwaal heb ik begrepen. Het schijnt dat de tank 3 compartimenten heeft en bij volle tank komt de brandstof net over de tussenschotten waardoor het klotsend geluid veroorzaakt. Ik heb geen idee of ze hiervoor een oplossing hebben. Een oplossing is om de tank niet helemaal vol te gooien
    Verder heb ik heel af en toe dat mijn dashboard links voor (vlak onder de voorruit) kraakt. Opvallend is dat de kraak voorkomt als ik met koud weer 's ochtends in me auto stap.
    Seat Leon 2013 1.6 TDI Limited Edition II

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by Eser View Post
    Medio november 2013 mocht ik de Limited Edition II ophalen bij de dealer. Inmiddels al 7000 km gereden en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen moment spijt heb gekregen van mijn keuze! Prachtige auto met de opties van LEII, ik hoefde slechts de caressorie kleur (Zwart metallic) en interieur kleur (Beige Leer) te kiezen. Verder zijn vrijwel alle opties aanwezig. Jammer dat de panoramisch dak en 17" velgen niet als optie er bij kon i.v.m. de bijtelling gedoe. Dan zou hij echt compleet zijn!

Je constatering is herkenbaar met dat klotsend geluid. Dat heb ik voornamelijk als ik net een volle tank heb gegooid. Vooral bij remmen en loslaten hoor je dat heel goed. Dit is niet alleen bij Seat Leon, maar ook bij andere VAG automobielen is het een algemene kwaal heb ik begrepen. Het schijnt dat de tank 3 compartimenten heeft en bij volle tank komt de brandstof net over de tussenschotten waardoor het klotsend geluid veroorzaakt. Ik heb geen idee of ze hiervoor een oplossing hebben. Een oplossing is om de tank niet helemaal vol te gooien
    Verder heb ik heel af en toe dat mijn dashboard links voor (vlak onder de voorruit) kraakt. Opvallend is dat de kraak voorkomt als ik met koud weer 's ochtends in me auto stap.
    Mooie combinatie is dat, zwarte Leon en een beige lederen interieur Tevens welkom bij S-O. Maak ff een topic aan met je nieuwe auto. Ben zeer benieuwd naar jou Leon

Het klotsende geluid heb ik geen last van, maar mss komt het dat ik de tank niet tot de nok afteank, maar dat ik stop met vullen van de tank als het pistool afslaat.
    Het kraken van het dashbord herken ik wel, maar dat is alleen met koud weer en alleen de eerste kilometer, als ik de straat uit ga. Daarna hoor ik het niet meer.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Quote Originally Posted by Eser View Post

Inderdaad mooie combinatie! Ook ik heb zwarte lak met beige interieur. Ik heb wel 17 inch velgen kunnen nemen, moest wel achteraf gebeuren en ik kon de 16 inch velgen achter laten bij de dealer met 500 euro korting op de 17 inch velgen. De meerprijs is gewoon meegenomen in het leasebedrag. Dit moest eerst goedgekeurd worden door de leasemaatschappij.

Ik heb inmiddels bijna de 10K aangetikt en het klotsende geluid heb ik ook, dit geld ook voor het gekraak in het dashboard de eerste km bij koud weer. Maar ik kan er mee leven, verder is het een top karretje!

Quote Originally Posted by Sty-lance TDI View Post
    Mooie combinatie is dat, zwarte Leon en een beige lederen interieur Tevens welkom bij S-O. Maak ff een topic aan met je nieuwe auto. Ben zeer benieuwd naar jou Leon

Het klotsende geluid heb ik geen last van, maar mss komt het dat ik de tank niet tot de nok afteank, maar dat ik stop met vullen van de tank als het pistool afslaat.
    Het kraken van het dashbord herken ik wel, maar dat is alleen met koud weer en alleen de eerste kilometer, als ik de straat uit ga. Daarna hoor ik het niet meer.
    Toen ik naar de dealer ging om me auto op te halen zag ik ook een kant en klare Leon LEII in zwart en beige leer inclusief 17" Style sportvelgen. Ik moet eerlijk zeggen dat hij veel mooier stond dan de mijne met standaard 16" lm velgen die iets verderop stond voor de dealer. Ik had ook de mogelijkheid om 17" velgen achteraf als accesoire te verkrijgen via de dealer, maar de leaseprijs ging dusdanig omhoog dat ik besloot om 16" toch te behouden. In ieder geval is het wel rustgevend om te horen dat het herkenbare kleine ziektes zijn. Zo kunnen we indd er mee leven
    Ik zal me best doen om een nieuwe topic te openen met de foto's
    Last edited by Eser; 22-01-2014 at 22:18.
    Seat Leon 2013 1.6 TDI Limited Edition II

Nee, al mijn tot nu toe gereden tsi's klonken eigenlijk een beetje als een diesel na de koude start. Ik heb er eigenlijk geen last van en zie het als een normale eigenschap. Zodra ie een beetje warm is is het over namelijk. Ik heb trouwens alleen naar het tweede filmpje geluisterd van de 1.2, die andere kon ik niet afspelen.
    Zie mijn topic ' geluid rechtsvoor'

Mensen hoe hiermee omgaan??

Auto oa ook afgezet bij de seat dealer om ook het gekraak in het plastic voor de boardcomputer op te lossen.
    Ze hebben het plastic er af gehaald er op gezet en goed afgelijmd. Als de zon op het plastic komt zitten er nu talloze krasjes op die niet weg te krijgen zijn met een doek.

Ik moet binnen een paar weken zowiezo langs bij de dealer. Aangeven dat er bij het monteren en demonteren talloze krasjes zijn ontstaan door de monteur? Hoe gaan ze hiermee om denken jullie?

Page 6 of 82 FirstFirst ... 456781656 ... LastLast