www.jdengineering.nl
Page 9 of 82 FirstFirst ... 78910111959 ... LastLast
Results 81 to 90 of 814

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kinderziektes

Newbie Jooks's Avatar
    Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    Verder valt mij vanaf het begin al op dat het stationair toerental bij ingetrapte koppeling en in de 1e versnelling rond de 1300 toeren ligt. Zet ik de auto in zijn vrij zakt dit weer netjes terug naar 800 toeren. Bij weer intrappen en weer in zijn 1 zetten stijgt het dan weer. Ook niet zoals het hoort.
    Emilio; dit is wel zoals het hoort...
    Dit noemen ze wegrijhulp; als je de koppeling diep intrapt en daarna laat opkomen, gaat de auto zelf een beetje gas geven, zodat jij dat niet hoeft te doen.
    Seat Leon 1.4 FR 140 pk -----

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by Jooks View Post
    Emilio; dit is wel zoals het hoort...
    Dit noemen ze wegrijhulp; als je de koppeling diep intrapt en daarna laat opkomen, gaat de auto zelf een beetje gas geven, zodat jij dat niet hoeft te doen.
    Precies

Ik dacht dat jij dat wel wist Emilio3333
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Nee echt nooit geweten.
    Sorry!
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

rini.oome
    Guest
    Vreemd genoeg heb ik die wegrijhulp nog niet ontdekt. Is me iig nog niet opgevallen

Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    Nee echt nooit geweten.
    Sorry!
    Excuus aanvaard

koppeling op laten komen en de motor gaat inderdaad iets meer toeren draaien. handig? Ach, het stoort niet...

vandaag had ik een (voor mij) nieuwe:
    auto ontgrendelen en instappen. contact aan, auto starten, alle deuren zijn dicht en toch gaat het interieurlicht niet uit.
    Verder bleef in het display in de cockpit het icoontje van de auto staan (die je ziet als je deur open is), maar geen open deuren erop...
    zie ik de achterklep roodgekleurd, alsof die open is.
    prima, alleen, die achterklep is al heel de week niet open geweest......

klep open en dicht, icoontje blijft staan.
    auto op slot, van het slot, klep open en dicht, weg is de melding.......

net weer even getest, geen melding....
    You can't milk a cow with your hands in your pants

Misschien is dit nieuw voor mij en niet voor andere maar de cruise control schiet er niet af na het intrappen van de koppeling. Ik reed 53 in zijn 4 op CC. En schakelde terug omdat er een bocht aankwam zodat hij kon uitrollen in zijn 3 en met het loslaten van de koppeling accelereerde de auto weer terug naar de 53. Met mijn oude leon schoot hij er wel af met het intrappen van de koppeling.
    Seat Leon 5F 2014 1.6 TDI Limited Edition 2.

Quote Originally Posted by Smirnoff88 View Post
    Misschien is dit nieuw voor mij en niet voor andere maar de cruise control schiet er niet af na het intrappen van de koppeling. Ik reed 53 in zijn 4 op CC. En schakelde terug omdat er een bocht aankwam zodat hij kon uitrollen in zijn 3 en met het loslaten van de koppeling accelereerde de auto weer terug naar de 53. Met mijn oude leon schoot hij er wel af met het intrappen van de koppeling.
    Works as intended. (lees de handleiding er maar op na)
    CC gaat er alleen vanaf als je remt of als je hem cancelt. Voor de mensen met Lane Assist/Grootlicht assistent (= aparte hendel voor CC) werkt het in het kort:

- Hendel op positie 0 = UIT (Dashboard geeft totale kilometerstand auto aan)
    - Hendel op positie 1 = CC Standby (Dashboard geeft eerdere vastgestelde snelheid CC aan of ---)
    - Knopje op de kop van de hendel indrukken = CC activeren op huidige snelheid / of snelheid met 1 km/u verlagen (Dashboard geeft groen icoon + snelheid CC aan)
    - Hendel 1 tik omhoog = 10 km/u +
    - Hendel 1 tik omlaag = 10 km/u -
    - Hendel omhoog ingedrukt houden = ophogen van snelheid met stappen van 1 km/u
    - Hendel omlaag ingedrukt houden = verlagen van snelheid met stappen van 1 km/u
    - Hendel van je af duwen (naar positie 1) = CC deactiveren
    - Hendel naar voren halen = CC (her)activeren / of snelheid verhogen met 1 km/u

Voor de mensen met een FR, de CC "doet mee" in het ride modus en zal dus in Sport modus heftiger acceleren dan in ECO modus.

Klopt helemaal alleen de stappen met 10+ of 10- is mij niet bekend.
    Ik ga dit morgen eens testen.

Dank voor de tip / uitleg

Quote Originally Posted by Smirnoff88 View Post
    met "double clutch" gaat de cc wel uit.
    mocht je er iets aan hebben...
    You can't milk a cow with your hands in your pants

Page 9 of 82 FirstFirst ... 78910111959 ... LastLast