www.seat.nl
Page 10 of 11 FirstFirst ... 891011 LastLast
Results 91 to 100 of 106

Thread: [SEAT] [Leon 5F] tril- / rammelgeluiden interieur

Inderdaad jammer ja, maar hopen dat het inderdaad weg blijft.
    Zal maandag nog wel even contact opnemen met de dealer in het te melden
    Lease: Seat Leon ST FR Ultimate edition, 1.5 tsi DSG
    Prive: Opel Cascada 1.6t

Ik snap wel dat het voor een dealer niet altijd lonend is om veel tijd te stoppen in het opsporen van de oorzaak van vage piep/kraak/rammel geluiden. Door het terug te koppelen heeft een ander er misschien ooit baat bij.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Heb het doorgegeven en ze waren blij met de info.

De mijne is in ieder geval nog lekker stil!
    Lease: Seat Leon ST FR Ultimate edition, 1.5 tsi DSG
    Prive: Opel Cascada 1.6t

Mooi. Goed bezig geweest.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Al jaren hoor ik zo nu en dan een soort rammelgeluid in de auto. Geen idee waar het geluid precies vandaan komt, want je hoort het ook maar af en toe en daarom is het geluid niet te plaatsen. Je hoort het met name op de snelweg en het lijkt erop alsof de wind veel invloed heeft. Vooral bij forse wind recht van voren hoor je het het meest. Het geluid is nog het best te omschrijven als een soort metalen ringetje wat rammelt/trilt. Verder lijkt het geluid van voren te komen, dus uit het motorcompartiment. Klinkt iemand dit verhaal herkenbaar in de oren? ;-)

Quote Originally Posted by Gerwin89 View Post
    Al jaren hoor ik zo nu en dan een soort rammelgeluid in de auto. Geen idee waar het geluid precies vandaan komt, want je hoort het ook maar af en toe en daarom is het geluid niet te plaatsen. Je hoort het met name op de snelweg en het lijkt erop alsof de wind veel invloed heeft. Vooral bij forse wind recht van voren hoor je het het meest. Het geluid is nog het best te omschrijven als een soort metalen ringetje wat rammelt/trilt. Verder lijkt het geluid van voren te komen, dus uit het motorcompartiment. Klinkt iemand dit verhaal herkenbaar in de oren? ;-)
    Ik denk dat ik hetzelfde heb (zie mijn post 2 pagina's terug). Ook alleen bij hogere snelheden in combinatie met wind. Klinkt het zo? https://streamable.com/6rpcoz

Quote Originally Posted by Wagmomma View Post
    Ik denk dat ik hetzelfde heb (zie mijn post 2 pagina's terug). Ook alleen bij hogere snelheden in combinatie met wind. Klinkt het zo? https://streamable.com/6rpcoz
    Had ik ook. Was de isolatie wat tegen de onderkant van de motorkap zit geklikt. Druk je zo weer vast.

Ja hier lijkt het heel veel op! Bij mij is het geluid iets hoger, maar het komt dicht in de buurt.
    Dank Wouter9636! Ik ga eens kijken of dit het is.

Quote Originally Posted by Wouter9636 View Post
    Had ik ook. Was de isolatie wat tegen de onderkant van de motorkap zit geklikt. Druk je zo weer vast.
    Aha. Ga ik even nakijken dan

Bij mij mist het middelste 'dopje' om de isolatieplaat tegen de onderkant van de motorkap te drukken. Dus er zit redelijk wat speling in het midden nu, wat waarschijnlijk met tegenwind begint te klapperen. Ik moet morgen even langs de dealer, dus ik zal eens vragen of ze zo'n dopje hebben liggen. En zo nee, dan plak ik hem wel met een stukje tape vast. Alleen dat is misschien weer brandgevaarlijk zo dicht op een bloedhete motor..

Page 10 of 11 FirstFirst ... 891011 LastLast