www.vagtechniek.nl
Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 74

Thread: [SEAT] [Leon 5F] tril- / rammelgeluiden interieur

Quote Originally Posted by Polleke View Post
    Mijn exeo van 2009 heeft gelukkig ook nog geen rammel of kraak !
    Ik had hiervoor ook een Exeo en was daarmee op dezelfde plek in ardennen vorig jaar. Die rammelde of kraakte ook helemaal niet.....daarom valt het nu des te meer op denk ik. Wel slordig als je een nieuwe auto ontwikkeld dat je niet wat meer aandacht aan dit soort dingen besteed. Verder is de leon qua rijden echt een topper verder.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Quote Originally Posted by hobby View Post
    Net terug van een weekje Belgische Ardennen en kan concluderen dat ik nog nooit zoveel rammels en kraakjes heb gehoord in een auto als in deze Leon. Vooral de beide a-stylen en de beklediing van de voorportieren kraken continue op de Belgische wegen.
    Haha, heeft de mijne ook. Het grote kraken is er uit, maar alles blijft in stereo leven. Vooral de deurpanelen rondom. Ze hebben daar wel rommel voor gebruikt. Alles maar aan elkaar kitten denk ik, dat zal wel helpen. Ook de rubbers van de deuren kraken, maar daar is wel wat op te smeren. Gr. Chris

Zijn bij mij echt voornamelijk de a-stijlen die beide hard kraken. Het zwarte plastic van dashbord kraakt langs het witte van de a-stijl. Portieren is echt alleen op hele slechte wegen met gaten. Moet toch simpel op te lossen zijn zou je zeggen. Moet zeggen dat het vandaag met het wat warmere zonnige weer fluister stil was in de Leon.....blijft bijzonder
    Last edited by hobby; 02-02-2014 at 21:18.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

soms hoor ik bij sommige bass geluiden vanuit mijn linker deurpaneel een irritant rammel/ trilgeluidje. Ik wil het wel dat ze dit fixen bij de dealer maar het demonteren en monteren van een deurpaneel kan soms erger worden dan het is en dat je vage krasjes erbij cadeau krijgt

geluid wat gefixt was bij de achterzitting is bijna weer terug. ik weet niet hoe het ontstaat maar blijkbaar is het niet dat ze het kunnen oplossen door een schroefje wat strakker te zetten.

Mijn Leon SC is net binnen voor "rammels" en andere problemen Ik had ze eigenlijk van in het begin na de levering;

- rammel in linkerportier bijna tegen de B stijl
    - rammel in rechterportier bijna tegen de B stijl
    - rammel aan het dashbord vooraan rechts aan de aansluiting met de A-stijl
    - Ledstrips in de portieren niet helder genoeg (een andere Leon eigenaar heeft me een clipje gestuurd van de intensiteit van zijn strips en die geven echt veel meer - de mijne zie je bijna niet)
    - geluid wordt soms compleet gemute bij bluetooth music streaming...

Verder nog gevraagd om wat zaken te coderen via VAGCOM;

- Ledstrips altijd rood (ook in normal en eco)
    - Parkeersensoren achteraan ook visueel weergeven (nu enkel biepjes)
    - coming/leaving home enkel met mistlampen, geen dimlichten
    - DRL uit te schakelen in het car menu
    - comfortknipperen 4x ipv 3x
    - Start/stop standaard uitgeschakeld.

hopelijk komt het goed wat betreft de rammels... zou echt niet mogen voor een middenklasser van 25k ...
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars"

op deze plek heb ik 2 dagen een irritant tril geluid

als ik tegen dat blauwe gedeelte aandruk dan is het geluid weg. deze 2 stukken (bovenste plastic tegen het harde glimmende plastic eronder) komen tegen elkaar. Iemand hier ervaring mee? en kan de dealer deze oplossen volgens jullie?

Dat geluid heb ik ook even gehad.
    Paar keer een goede ram op gegeven en het was weg.
    Nu de rammel in de A stijlen nog...
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Heb je die rammel in de A-stijlen enkel als de wagen koud staat ? Bij mij dus wel, na een paar kilometer is dat weg. Maar goed het zou niet mogen uiteraard ...
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars"

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by Novastar View Post
    Heb je die rammel in de A-stijlen enkel als de wagen koud staat ? Bij mij dus wel, na een paar kilometer is dat weg. Maar goed het zou niet mogen uiteraard ...
    Ik tot op heden ook alleen maar de eerste km in het dashbord als het koud is. Verder geen rammels, maar heb ook altijd heerlijke muziek aan staan.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Page 3 of 8 FirstFirst 12345 ... LastLast