www.jdengineering.nl
Page 6 of 8 FirstFirst ... 45678 LastLast
Results 51 to 60 of 77

Thread: [SEAT] [Leon 5F] tril- / rammelgeluiden interieur

mijn SC is al 2 keer 2 dagen binnengeweest... telkens deurpanelen, en achterpaneel verwijderd en overal waar mogelijk "schuimpjes" gestoken waar 2 kunstof delen tegen elkaar komen. Nog altijd niet naar tevredenheid opgelost. Elk putje hoor ik gerammel en dat begint bijzonder frustrerend te worden, zeker voor een kleine/middelgrote wagen van 25k. Het is niet de bedoeling dat je de muziek moet luider zetten om het gerammel niet te horen :-/

Toen hij voor de tweede keer binnen was had ik 2 dagen een gelijkaardige 1.4 TSI FR meegekregen... die rammelde ook maar dan aan de linkerdeur...

Moet eerlijk zijn dit zal ook mijn laatste Seat zijn... gerammel is iets wat je altijd gaat storen zodra je weet dat het er is ...
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars"

Mijn vorige Leon rammelde niet. Een vriend heeft een Leon II van 6 jaar met 120.000 km op de teller. Als ik daarmee door mijn straat rij hoor ik niks en bij mij kraakt en rammelt er vanalles. Had van de week een vervangende Leon III van de garage mee en die rammelde ook behoorlijk (achter kilometerteler en portieren) en daar kraakte de voorvering hevig bij het rijden over een verkeersdrempel.
    Mazda CX-3 GT-M 2.0 Skyactive-g automaat

Quote Originally Posted by hobby View Post
    Mijn vorige Leon rammelde niet. Een vriend heeft een Leon II van 6 jaar met 120.000 km op de teller. Als ik daarmee door mijn straat rij hoor ik niks en bij mij kraakt en rammelt er vanalles. Had van de week een vervangende Leon III van de garage mee en die rammelde ook behoorlijk (achter kilometerteler en portieren) en daar kraakte de voorvering hevig bij het rijden over een verkeersdrempel.
    Bij mij kraakt de vering ook wanneer ik over een verkeersdrempel rij. Van de week langs de dealer geweest voor dit probleem. Helaas niet opgelost. Volgende week weer langs. Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste Seat.

Ik heb al een tijdje een kraakje rechts voorin bij het dashboard en die midden bovenop waar hier een foto is gemarkeerd in het topic heb ik ook.
    Op zich niet zo heel veel moeite met deze kleine kraakjes/rammeltjes.
    Waar ik mij de afgelopen dagen wel enorm aan ben gaan ergeren is dat mijn glazen dak is gaan rammelen.
    Op ieder klinker weggetje of enigzins grove dorpel op de snelweg dan rammelt het dak op zijn rubbers...

Iemand daar al meer ervaring mee??

Ga vandeweek wel ff langs de dealer uiteraard..

Quote Originally Posted by Opp1e View Post
    Ik heb al een tijdje een kraakje rechts voorin bij het dashboard en die midden bovenop waar hier een foto is gemarkeerd in het topic heb ik ook.
    Op zich niet zo heel veel moeite met deze kleine kraakjes/rammeltjes.
    Waar ik mij de afgelopen dagen wel enorm aan ben gaan ergeren is dat mijn glazen dak is gaan rammelen.
    Op ieder klinker weggetje of enigzins grove dorpel op de snelweg dan rammelt het dak op zijn rubbers...

Iemand daar al meer ervaring mee??

Ga vandeweek wel ff langs de dealer uiteraard..
    Hoi heb dit probleem met rammelend schuifdak ook voorgehad bij mijn exeo. Mijn garantie was verstreken maar toch deftige oplossing gehad door Belgische seat dealer. Na demontage van schuifdak zagen ze dat montagelijm van het schuifdak volledig gescheurd was. Dit veroorzaakte de irritante geluiden. Hoofdimporteur van seat Belgie is ter plaatse dit komen controleren en goedkeuring gegeven om dit euvel op te lossen.Heb coulance verkregen en moest 85 euro betalen. Zeer netjes opgelost en nu rijdend met rammelvrije seat exeo.

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Vandaag was ik even bij de dealer voor een terugroepaktie van de Leon 5F.
    Ze hebben de A-stijl opnieuw in de watten gelegd omdat er veel geluid vanaf komt tijdens het rijden.
    Ik had er gelukkig geen last van, maar is toch preventief vervangen.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Quote Originally Posted by Sty-lance TDI View Post
    Ze hebben de A-stijl opnieuw in de watten gelegd omdat er veel geluid vanaf komt tijdens het rijden.
    Is dit een bepaalde batch?
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Senior Member El Pino's Avatar
    Quote Originally Posted by Sty-lance TDI View Post
    Die heb ik 2 maanden geleden al gehad, maar ook ik had vooraf nergens last van. Sowieso geen kraakjes in het interieur. Enkel soms het onderstel.
    Leon 5F 1.2 TSI 2014 // "Ibiza 6L 1.9 TDI 2004"

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by JBtje View Post
    Is dit een bepaalde batch?
    Weet ik niet...

Quote Originally Posted by El Pino View Post
    Die heb ik 2 maanden geleden al gehad, maar ook ik had vooraf nergens last van. Sowieso geen kraakjes in het interieur. Enkel soms het onderstel.
    Tot nu toe had ik ook geen last, alleen in de strenge winter kraakt het dash (mss wel de A-stijl) de eerste 5 minuten totdat het warm wordt, maar geen last van. Onderstel kraakt bij drempels maar alleen bij vochtig weer. Ook daar heb ik geen last van.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Ik heb vandaag een keer of 10 keihard op mijn dashboard geslagen.
    Ramgek word ik van die constante bromtoon (rammel) vanuit mijn dashboard.

Kan maar zo zijn dat het ineens maanden weg is. Ook al eens gehad.
    Blijft bijzonder...
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Page 6 of 8 FirstFirst ... 45678 LastLast