www.lowering.nl
Page 151 of 614 FirstFirst ... 51101141149150151152153161201251 ... LastLast
Results 1,501 to 1,510 of 6135

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

  1. #1501
    Quote Originally Posted by inVorm View Post
    Zaterdag middag rond 17h30 denk ik ergens op de snelweg, Cupra haalde me in en nam afslag voor een of ander Shellstation.
    A12 Utrecht - Woerden? Dan was ik dit inderdaad
    Auto: SEAT Leon CUPRA R
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

  2. #1502
    Toch vandaag een email gehad en meteen ingeschreven. Ik ben er de 25e bij !
    Seat Leon Cupra 280 DSG (JD + DSG stage 1, 373PK/500NM)

  3. #1503
    Ben even in de diepste diepten van mijn spambox gaan kijken en heb de uitnodiging gevonden. Was nog net op tijd om me in te schrijven, alleen heb ik die dag al een overvolle agenda. Ik moet dit mooie evenement dus laten schieten
    Auto: SEAT Leon CUPRA R
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

  4. #1504
    Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Join Date
    27-08-2010
    Location
    Het zuiden van NL
    Posts
    9,636
    Jammer Chris maar ik moet ook verstek laten gaan zoals je wellicht een stukje terug gelezen hebt.
    Overigens zit ik ook die week helemaal vol en wist ook nog niet of ik die dag überhaupt wel kon vrijmaken.
    Dan maar in maart samen de Eiffel in....
    Being a Petrolhead never gets boring....

  5. #1505
    Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Join Date
    27-08-2010
    Location
    Het zuiden van NL
    Posts
    9,636
    Antwoord gehad van Seat Nl over afwijzing van de leassemij (eigendom van PON notabene) voor de Seat Experience dag op Zandvoort:

    Hartelijk dank voor uw reactie! Vanuit SEAT Nederland wordt momenteel contact gezocht met de leasemaatschappij voor overleg. Op korte termijn zullen wij u over de voortgang daarvan berichten.

    Vriendelijke groeten,
    Namens SEAT Nederland,
    Being a Petrolhead never gets boring....

  6. #1506
    Quote Originally Posted by botzz View Post
    Toevallig iemand van hier??

    Bij de Seat dealer in Eindhoven staat er een met een defecte motor??

    Motorblok was eruit gehaald, Ik vroeg al hoe dat kon, en die verkoper zei dat de eigenaar verkeerd geschakeld had?? (het is een handbak)

    Maar moet ik daar wat van geloven? Ik kan niet begrijpen dan bij een auto van een maand oud, na een keer verkeerd schakelen de motor in de soep loopt?

    Ik weet niet of de eigenaar toevallig op dit forum zit, want ben nou toch wel benieuwd of dat klopt en zo ja, dan vind ik dat het maar weinig kan hebben.

    Ik weet niet of ze wat dingen voor mij verzwijgen, omdat ik op het punt sta z'n auto te bestellen.
    Het was de mijne.

    Schade is onstaan doordat ik bij volgas doortrekken tot bijna aan de toerenbegrenzer in de 3e versnelling op wilde schakelen naar de 4e versnelling en na het op laten komen van het koppelingspedaal er achter kwam dat de bak in de 2e versnelling was geschoten. Wat er dan gebeurt is dat de motor even zo'n 9000 rpm draait en daar kan die blijkbaar niet tegen. De toerenbegrenzer probeert dat natuurlijk direct tegen tegaan, maar het is dan al te laat.

    Na dit voorval ben ik me gaan afvragen hoe het kan dat ik zomaar onder de gegeven onstandigheden naar de 2e versnelling kan schakelen. Iedereen die ik erover spreek is van mening dat dit niet mogelijk zou moeten zijn. De monteur vertelde iets over drie-voudig uitgevoerde synchromesh ringen. Feit is dat de cupra daarmee blijkbaar soepel schakelt, echter ook onder omstandigheden dat je wel een bepaalde weerstand zou willen hebben. Ik heb toen wat nader bestudeerd hoe de bak schakelt. Het was me al opgevallen dat de versnellingspook voor het inleggen van de 1e en 2e versnelling eigenlijk maar heel weinig opzij geduwd hoeft te worden. Voor het opschakelen van de 3e naar de 4e moet je de versnellingpook in een rechte lijn recht naar achter bewegen, maar inmiddels ben ik er dus achter gekomen dat als je i.p.v. recht naar achteren de versnellingspook een klein beetje schuin naar achteren trekt (maar nog steeds in een rechte lijn) je gewoon naar de 2e versnelling kunt schakelen. Je hoeft dus geen duidelijke zijwaarste beweging (met een knik zeg maar) te maken en er is ook nagenoeg geen weerstand.

    Door schade en schande ben ik dus inmiddels wijzer geworden. Zolang je je hoofd erbij houd en rustig met twee vingers aan de pook opschakelt en de pook het werk laat doen, dan gaat het goed. Als je de pook stevig vast pakt en met een ferme beweging in de volgende versnelling wil leggen moet je dus erg goed oppassen dat je dit niet per ongeluk fout doet.

    Wat betreft de schade. Het voorval heeft zich voorgedaan toen ik ongeveer 6000km op de teller had staan. Het complete motorblok is eruit geweest. Bij deze motor worden de kleppen niet rechtstreeks bediend, maar via tuimelaars. Door de druk van de klepveren en de hydraulische druk van het automatische klepspeling mechanisme blijven de tuimelaars normaal gesproken op zijn plaats. Bij het demonteren bleken er echter nu meerdere tuimelaars los in de cylinderkop te liggen. Dit heeft natuurlijk geen prettige gevolgen. De kop is door een specialist nagekeken op schade. Hoewel het mee leek te vallen is er uiteindelijk voor gekozen om de complete cylinderkop te vervangen door een nieuwe. Daarmee wordt het zekere voor het onzekere genomen. De rest van de motor (cylinders en versnellingsbak) zou geen schade hebben. Ik heb getracht de schade te verhalen via de garantie, omdat het naar mijn mening een ontwerpfout betreft. De Seat fabriek houdt echter vol dat het een gebruikersfout betreft, wat ik ook niet ontken, maar de bak zou mijns inziens wel meer foolproof moeten zijn. Uiteindelijk zijn de kosten gedeeld tussen PON, de dealer en mijzelf. Ik was blij dat ik in ieder geval niet het volledige schade bedrag hoefde te betalen. De auto heeft door dit voorval ongeveer 2 maanden bij de dealer gestaan. Dit kwam o.a. door de hoeveelheid werk, het bepalen van de verantwoordelijkheid en het feit dat de VW fabriek in eerste instantie verkeerde onderdelen opgestuurd had. Uiteindelijk heeft de dealer wat mij betreft het maximale eruit weten te halen en de auto perfect gerepareerd.

    Inmiddels ben ik over de 13000km heen en gaat het so far so good.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

  7. #1507
    Ik weet niet of de bak van een Cupra veel anders is als mijn FR TDI, maar ik heb dit nog nooit gemertk en rijd regelmatig volle bak op CPZ en NBR
    Voor de zekerheid toch maar goed opletten dus
    Ford Focus - 1.5 EcoBlue ST Line Business / Leon 1P Trackday Cupra

  8. #1508
    Tijd voor een 4WD 300pk+ Leon Cupra R?
    http://www.autoblog.nl/nieuws/helema...focus-rs-74135
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling, Levering binnenkort: LEON ST FR Ultimate Edition Black

  9. #1509
    Administrator erwin1988's Avatar
    Join Date
    28-09-2011
    Location
    Omg Gouda
    Posts
    10,174
    Waarom? Cupra zit eigenlijk een klasse lager. GTI, ST, RS dat soort jongens

    Focus RS zit in de groep A45 AMG RS3
    New: Renault Twingo ''13 1.2 16V 75PK Old:Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm

  10. #1510
    Wat een verhaal..

    Was vroeger en misschien nog wel de meeste voorkomende motorschade op een circuit: Terugschakelen naar een te lage versnelling!!

    Ik zou overigens dat nooit gezegd hebben tegen een dealer, gewoon bellen dat hij het niet meer doet langs de kant van de weg!! Of zouden ze dan ook moeilijk gedaan hebben?
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Page 151 of 614 FirstFirst ... 51101141149150151152153161201251 ... LastLast

Similar Threads

  1. [SEAT] [Leon 1M] etka nr A stijl stickers van cupra of cupra r
    By LEON TOPSPORT in forum SEAT Leon 1M (1998-2006)
    Replies: 3
    Last Post: 03-09-2015, 13:19
  2. Replies: 7
    Last Post: 01-12-2014, 11:51
  3. [SEAT] [Leon 1M] Cupra lip vervangen op cupra r bumper
    By Twissel in forum SEAT Leon 1M (1998-2006)
    Replies: 3
    Last Post: 25-05-2013, 18:56

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •