www.jdengineering.nl
Page 536 of 614 FirstFirst ... 36436486526534535536537538546586 ... LastLast
Results 5,351 to 5,360 of 6135

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    De Cupra FWD gaat van 300 naar 290 pk i.v.m. de nieuwe WLTP regelgeving.
    CO2 uitstoot is niet genoemd maar zal waarschijnlijk lager liggen dan de FWD 300 om toch de negatieve invloed van de BPM deels of helemaal teniet te doen:

http://www.autoexpress.co.uk/seat/le...nd-loses-power
    Last edited by Snah; 28-06-2018 at 16:20.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Quote Originally Posted by robheid View Post
    Ik zou het gewoon weer op die Cupra zetten......
    Goed plan! Ik zal eens nagaan wat er softwarematig mogelijk is...

Quote Originally Posted by Energymod View Post
    Bloedserieus. Elke dag weer die elende op de linkerbaan... Zo moeilijk is het toch niet.

Genoeg frustraties. Het is mooi weer buiten, dus ik stel voor dat we een biertje of wijntje pakken en in de tuin of op het balkon gaan zitten. Krijgt dorst van dat serieus zijn.
    Ik heb mijn (Nederlandse) medeweggebruikers al lang opgegeven. Ongeacht de snelheid houd ik zoveel mogelijk rechts en geef altijd richting aan. Als iedereen dat zou doen hoef je niet met eigen creative oplossingen te komen om toch nog vlot door het verkeer heen te komen.
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by Snah View Post
    CO2 uitstoot is niet genoemd maar zal waarschijnlijk lager liggen dan de FWD 300 om toch de negatieve invloed van de BPM deels of helemaal teniet te doen:

Geldt dat ook voor de NL versie?
    "Seat Leon Sport 1.8 20VT '02 ░ JD Stage 2 (250pk, 380Nm)"
    Seat Leon ST Cupra 290 '16 ░ JD Stage 1 (383pk, 522Nm)

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Geldt dat ook voor de NL versie?
    Jep, en alle cupra's krijgen nu (net als de Cupra R) koperen Seat logo's.

Quote Originally Posted by boolean View Post
    Ik heb mijn (Nederlandse) medeweggebruikers al lang opgegeven. Ongeacht de snelheid houd ik zoveel mogelijk rechts en geef altijd richting aan. Als iedereen dat zou doen hoef je niet met eigen creative oplossingen te komen om toch nog vlot door het verkeer heen te komen.
    Toch even voor de duidelijkheid... het was pure sarcasme. Ik ga niet klevend, seinend en toeterend over de weg. Gevaarlijk en zonde van de energie. Compleet eens met bovenstaande opmerking over recht rijden en richting aangeven. De creatieve oplossingen zie ik dagelijks en zijn vaak een 'mooie' basis voor een ongeluk.
    SEAT Leon Cupra (5F) <- Mazda6 Sportbreak 2.0 SAG 6AT <- Renault Mégane 2.0 RS 265 CUP <- SEAT Leon Cupra (1P) <- Fiat Bravo 1.4 T-Jet Sport

Boeien. Die 10 pk merk je niet.
    Auto: SEAT Leon CUPRA R
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Member kurtje's Avatar
    Volgens mij gaan ze ook een extra filter monteren in het uitlaatsysteem als ik het goed begrepen heb?
    Dat lijkt me dan wel weer minder...

Zag toevallig dat ze bij de 4wd hetzelfde vermogen aanhouden van 300pk
    Bij de dealer dit weekend zag ik bij de bestelling van een nieuwe R ook duidelijk de melding 300pk met rode uitroeptekentjes.

De levertermijnen laten dit ook zien dat ze dingen moeten veranderen, Golf R was december 2018 en Cupra 4wd Februari 2019
    2018 VW Golf 7.5 R / DVX Performance Stage 2+ 412pk 556nm / KW V2

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Ze moeten niks veranderen aan de wagens maar diverse landen binnen de EU hanteren een belastingtarief óf bij aankoop óf in jaarlijkse belasting afhankelijk van de CO2 uitstoot.
    Dus om die wagens daar betaalbaar te houden moeten ze sommige wagens aanpassen om volgens de WLTP meetmethode aan een CO2 uitstoot in cijfers te komen die gelijk staat of komt aan het CO2 uitstoot getal onder de vorige meetmethode.
    Het is dus de fabrikant die afweegt welke wagen en welke motorisering aanpassingen krijgen of niet omwille van verkoopbaarheid.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Door dat wltp gezeur en niet leverbaar zijn vd Cupra heb ik m al snel van mn lijstje geschrapt. Als ik huidige levertijden zie heb ik daar iig geen spijt van.
    Seat Ibiza 6P 1.0 TSI FR Connect - Midnight Black - '17
    BMW F31 330i M Sport Shadow - Alpinweiss - '18

Even inhakend op de carbon build-up discussie in de showroom thread van Arne.

Quote Originally Posted by Peej View Post
    Vag kan het wel. De derde generatie 1.8tsi/2.0tsi(?) heeft beide. Zowel directe als indirecte inspuiting.
    De kritiek op de eerste generatie tfsi motoren wat deze issue betreft heeft bij het VAG concern toch wat alarmbellen doen rinkelen en hebben ze dit gelukkig de opvolgende generatie opgelost.
    Ik heb laatst geconstateerd dat bij km-stand 124.000 het inlaattraject bij de kleppen in mijn Cupra ook niet vrij van carbon build-up is, ondanks de dubbele injectie. Volgens de monteur was de hoeveelheid carbon echter niet zorgwekkend en beduidend minder dan bij de echte probleemgevallen. Helaas had ik op dat moment niet de tegenwoordigheid van geest om even een fotootje te schieten. De reden waarom het inlaattraject open lag had namelijk een heel andere reden: de vervanging van het thermostaathuis en de waterpomp. Ik was bij de 120.00 km beurt al blij geweest dat bij de Cupra geen distrubieriem vervangen hoeft te worden met bijbehorende kosten, toen kort daarna bleek dat de waterpomp lekte. Bij het vervangen daarvan bleek echter ook nog het thermostaathuis niet in orde te zijn. Einde van het verhaal was alsnog een rekening van 902,72 euro (dus bovenop de rekening van de 120.000 km beurt). Hopelijk kunnen we er nu weer een tijd tegenaan.

Wat betreft de carbon build-up. Hebben andere Cupra 5F rijders hier al ervaring mee? Zal walnut blasting dit probleemloos kunnen verhelpen? Of kan dat nog nadelig zijn voor eventuele coatings in het inlaattraject en op de kleppen?
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/u) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Page 536 of 614 FirstFirst ... 36436486526534535536537538546586 ... LastLast