www.carcam.nl
Page 567 of 567 FirstFirst ... 67467517557565566567
Results 5,661 to 5,663 of 5663

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

Zijn er hier die ervaring hebben met het verwijderen van de middendemper (resonator delete) op een ST CUPRA 280. Ik vind het geluid echt teveel gedempt en ik heb een filmpje op youtube gevonden waar ik het geluid wel mooi vind zonder resonator.
    https://www.youtube.com/watch?v=MsPK_DiuULo
    Nu zijn de vragen, verlies ik motorvermogen? Is er een irritante drone na het verwijderen? Zijn er nog nadelen?
    Ik zou graag gewoon iets meer geluid willen zonder een volledig nieuwe uitlaat.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    De PSS-en komen pas echt tot leven als je ze bijvoorbeeld op de ring of een trackday goed op hun lazer geeft.
    Als ze echt warm worden dan houdt de grip bijna niet op.
    Bij gewoon gebruik zijn ze gewoon erg goed maar worden pas super als je er echt mee aan de gang gaat en helaas hard rijden op een autobahn doet dat niet genoeg.
    Dan beter bijvoorbeeld de Eiffel in en flink wat bochtige weggetjes pakken om ze goed warm te krijgen.
    De nieuwe Ps4s doen het nog wat beter zowel koud als warm.
    Voordeel van beide banden is dat waar andere banden kauwgum worden door oververhitting en gaan glijden bij deze de grip toeneemt.
    Jouw opmerkingen over de PSS kloppen wel. De PSS die ik nog op de achteras heb zitten zijn met de huidige temperaturen en met vochtig wegdek nu zeker niet meer voldoende. Ik heb de laatste tijd al meerdere keren gehad dat de achterkant uitbrak in krappe bochten/rotondes. Gelukkig nog kunnen corrigeren, maar ik denk er hard over om ze binnenkort te vervangen door de PS4S, die ik ook al op de vooras heb. Voldoende grip is toch wel belangrijk. Zoals al eerder vermeld zijn bij mij de PSS al wel behoorlijk oud en ook gecupt. Dus het wordt wel tijd.
    SEAT Leon SC Cupra 280 (km/h) | Handbak | Nevada wit | JD Stage 1 | Sachs Performance koppeling

Jazeker hier iemand die de middendemper heeft verwijderd

Dit levert iets meer geluid op buiten de auto, echter niet het geluid wat je misschien zoekt maar wel een eenvoudige en merkbare modificatie.
    In de auto zelf merk je helemaal geen verschil, zeker GEEN gedreun!!

P.s. Ik zie nu pas dat het filmpje een ST Cupra betreft, deze heeft geen middendemper en dus hebben ze de voordemper verwijderd; daar heb je dus WEL een risico dat er gedreun in het interieur ontstaat!!
    Last edited by mart20vt; 16-03-2019 at 00:14.
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Page 567 of 567 FirstFirst ... 67467517557565566567