www.lowering.nl
Page 3 of 602 FirstFirst 123451353103503 ... LastLast
Results 21 to 30 of 6019

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

Mooie review. Bedankt.

Als de soundaktuator net zo werkt als in de Polo GTI, dan is hij gemakkelijk uit te schakelen. Daar was het een apart kastje onder de parafaankap. Even de connector eruit en weg was de nepsound. En makkelijk weer "aan" te zetten als je de auto weer weg doet.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Senior Member uniseat's Avatar
    Mooi verslag om te lezen. Alleen zonde van dat nepgeluid.
    %Seat Leon 1P FR% /Jd Custom Stage 2/ K&N/ Custom Exhaust(JM)/ Sachs clutch and flywheel /Sideskirts / 18'' ATS wheels/ Golf R brakes/ National discs/ Ferodo/ Eibach springs.

Mooi verslag en dito auto!!

Ik vind het interieur/exterieur wel erg saai en het geluid vreselijk nep..

Het mooie lijkt mij de echte sper en de mooie turbo motor (IHI)

Qua wegligging vraag ik mij af wat het verschil is in de praktijk met een 1P??
    Een 1p heeft vergelijkbare eigenschappen als in jouw verslag: Voorspelbaar onderstuurd en zeker geen last van lift off overstuur!!!??
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Ik heb een GTI 6 gereden met chip zonder sper (net als de 1P) en daar kon je in een scherpe bocht echt niet lomp volgas doorheen knallen, dan moest je eerst de bocht afronden en daarna weer op het gas staan als de wieltjes min of meer recht stonden. Je moest in de sperloze GTI altijd beheerst rijden, terwijl je met sper gewoon hooligan kunt spelen.
    Auto: SEAT Leon CUPRA R
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Quote Originally Posted by sitechris View Post
    Ik heb een GTI 6 gereden met chip zonder sper (net als de 1P) en daar kon je in een scherpe bocht echt niet lomp volgas doorheen knallen, dan moest je eerst de bocht afronden en daarna weer op het gas staan als de wieltjes min of meer recht stonden. Je moest in de sperloze GTI altijd beheerst rijden, terwijl je met sper gewoon hooligan kunt spelen.
    Dat zei ik ook: Het mooie lijkt mij een echte sper en dito Motor!!

Ikzelf vind het grootste gemis een sper, bochten met gas zijn vreselijk!!

Maar ik doelde op het verschil in onderstel en dan met name wegligging, precies zoals ik verwoordde in mijn vorige post. Verschil tussen 1p en 5f, beide voorspelbaar onderstuurd en geen last van Lift off overstuur!!

Kortom: Ik monteer een sper op mijn 1P en wat zijn dan de verschillen in weggedrag tussen beide modellen, volgens jouw verslag nihil !!
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Zonder sper ervaar ik wel eerder onderstuur, het sper heft dat juist meer op omdat de wielen langer grip houden dankzij het sper. Dat vind ik een fundamenteel verschil.

Overigens vergelijk ik de Cupra in mijn review met de Golf 7 GTI met sper die ik heb gereden. Het verschil tussen de Cupra en GTI 7 met sper is idd nihil.

Bedankt voor het verslag. Ik ben heel benieuwd hoe de auto in irl rijdt. Eind juli krijg ik hem afgeleverd. Maar ik verwacht dat het zeker niet tegen valt.

Daar kun je zeker van zijn.

Ik kom uit een gechipte gti 6 maar vind de cupra toch een grote stap voorwaarts.

Ik heb hem nu 2 dagen en ik verwacht er zeer veel plezier mee te gaan hebben. De eerste ritjes waren al een genot.

Quote Originally Posted by Wakuwakuwamee View Post
    Daar kun je zeker van zijn.

Ik kom uit een gechipte gti 6 maar vind de cupra toch een grote stap voorwaarts.

Ik heb hem nu 2 dagen en ik verwacht er zeer veel plezier mee te gaan hebben. De eerste ritjes waren al een genot.
    Wat bedoel je met grote stap voorwaarts??

Wegligging , acceleratie , tractie , remmen ??

Op papier heeft de Cupra 280 pk maar net zoals de 1p Cupra zal hij meer vermogen hebben dan opgegeven, het zal wel tegen de 300 pk aanzitten !!!

Als ervaringsdeskundige (heb een gechipte 6 GTI gehad en heb in de Cupra gereden) vind ik tractie (sper!) de grootste winst.

Page 3 of 602 FirstFirst 123451353103503 ... LastLast