www.carclean.nl
Page 602 of 604 FirstFirst ... 102502552592600601602603604 LastLast
Results 6,011 to 6,020 of 6031

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

Eerst maar eens in het echt zien.
    SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    Gehad (SEAT): Arosa, Ibiza 6L, Ibiza Cupra 6L, Ibiza 6J, Leon 1P, Mii, Altea XL

Quote Originally Posted by nd-photo.nl View Post
    Ik zag het even na mijn post ook.
    Leon ST Cupra290 DSG Dynamic Grey

Even een vraagje over de DSG van mijn cupra 280. Hij is stage 2 getuned en de DSG is ook aangepast waaronder de D en S stand.

Nu heb ik heel soms het volgende probleem.
    Ik heb nu sinds ik de auto heb (9k km) een paar keer gehad dat het lijkt of de DSG even de weg kwijt is. Dit heb ik nu iets van 8x gehad. Bijna alle keren is het gebeurt na het starten (auto koud) en dan hier bij mij aan het einde van de straat. Ik moet daar bijna afremmen tot stilstand(kijken of ik wel voorrang krijg) maar voor ik stil sta geef ik dan gas en sla af als er niks aankomt.
    Het lijkt dan net of de auto niet weet wat hij moet doen. Van de 2 terug naar de 1 en dan weer snel naar de 2 of gewoon in zijn 2 blijven. Er gebeurt dan niks en als ik het gas loslaat en opnieuw gas geef is het opgelost.
    Ik heb niet het idee dat er iets stuk is want voor de rest werkt hij prima en het is zeldzaam maar wel irritant.

Is dit nukkige gedrag iets herkenbaars voor een koude DSG of kan het zijn dat het aan de DSG tuning ligt?
    Last edited by Nico111; 09-03-2020 at 20:17.

Quote Originally Posted by Donoli74 View Post
    Toch nog een tussendoortje voor de cupra.
    De originele panelen met mistlicht worden vervangen door deze van de cupra r zonder mistlicht, alleen het koper ga ik vervangen met wit of zwart.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk
    Ik weet niet op welke site je dit gevonden hebt, maar is er toevallig ook die carbon onderlip van de Cupra r verkrijgbaar? En passend op de normale bumper natuurlijk

Weet iemand hoeveel km je nieuwe remschijven en blokken (voor) moet inrijden? Dealer gaf aan 3000 km maar dat lijkt me nogal lang? Betreft Cupra R inc de Brembo's.
    Auto: SEAT Leon CUPRA R
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Quote Originally Posted by sitechris View Post
    Weet iemand hoeveel km je nieuwe remschijven en blokken (voor) moet inrijden? Dealer gaf aan 3000 km maar dat lijkt me nogal lang? Betreft Cupra R inc de Brembo's.
    Ik heb mijn V-Maxx set, met ook alles vers (schijven en remmen) ingeremd van 100 naar 20, dan weer optrekken en weer herhalen een keer of 5 achter elkaar, daarna een km of 3 rustig gereden, zonder te remmen om ze goed af te laten koelen, dat was het "inrijden" van mijn set.....
    Daarna remt het bij mij als een malle.

Quote Originally Posted by Nico111 View Post
    Even een vraagje over de DSG van mijn cupra 280. Hij is stage 2 getuned en de DSG is ook aangepast waaronder de D en S stand.

Nu heb ik heel soms het volgende probleem.
    Ik heb nu sinds ik de auto heb (9k km) een paar keer gehad dat het lijkt of de DSG even de weg kwijt is. Dit heb ik nu iets van 8x gehad. Bijna alle keren is het gebeurt na het starten (auto koud) en dan hier bij mij aan het einde van de straat. Ik moet daar bijna afremmen tot stilstand(kijken of ik wel voorrang krijg) maar voor ik stil sta geef ik dan gas en sla af als er niks aankomt.
    Het lijkt dan net of de auto niet weet wat hij moet doen. Van de 2 terug naar de 1 en dan weer snel naar de 2 of gewoon in zijn 2 blijven. Er gebeurt dan niks en als ik het gas loslaat en opnieuw gas geef is het opgelost.
    Ik heb niet het idee dat er iets stuk is want voor de rest werkt hij prima en het is zeldzaam maar wel irritant.

Is dit nukkige gedrag iets herkenbaars voor een koude DSG of kan het zijn dat het aan de DSG tuning ligt?
    Ik herken het niet. Als de boel koud is merk je dat wel maar het getwijfel tussen 1-2 niet. Nu is de DSG bak van de Cupra 280 (DQ250) behoorlijk foolproof. Heeft de auto al een DSG service gehad (elke 60.000km)? Een keer laten uitlezen kan in ieder geval geen kwaad (al vraag ik mij af of er een foutcode is opgeslagen). Wat ik er zelf over gelezen heb zou het een matige Mechatronics unit kunnen zijn. Zoek daar maar eens op.
    Seat Leon Cupra 280 DSG (JD + DSG stage 1, 373PK/500NM)

Bedankt voor het meedenken. De 60k beurt krijgt hij over 2 maandjes ongeveer.

Over de mechatronic heb ik gelezen, maar denk niet dat dat het is. Anders zou hij vaker problemen moeten geven. En ook bij andere bochten. Het is 7 van de 8 keer geweest bij dezelfde afslag. Laatste week heb ik het proberen na te botsen maar dan lukt het natuurlijk niet.

Ik denk dat ik dit jaar nog ergens de motor laat reinigen door JD. Dan zal ik dit ook meteen even meenemen.

Zijn dr hier mensen die ervaring hebben met een res delete kit?
    Ik kwam deze van VAGSport tegen.

https://progressiveparts.com/vagspor...kit-vagsp10005

Iemand enig idee of deze (of gelijkaardige) ergens in NL of BelgiŽ te bestellen zijn. Internet leert me dat vooral Engelse shops ze aanbiedt.

En dan heb ik nog een vraagje.
    In het "sport display" kan ik aanduiden dat daar het gebruikte vermogen aangeduid wordt. Dat is bij volgas precies 213kW bij de mijne (290pk)
    Stel nu dat ik m laat chippen, duid ie dan daar ook meer vermogen aan? (Ik vermoed van niet aangezien dat volgens mij puur softwarematig weergegeven wordt adhv het toerental, en de stand van het gaspedaal.

De turbodruk die daar aangeduid wordt is iets van 2,2 ofzo, echter blijkt dat 1 bar meer te zijn dan de werkelijke druk. Niet enkel mijn auto heeft dat, ook andere Cupra's die ik gereden heb duidden daar meer aan dan wat de werkelijke druk zou zijn. Waarom doet VAG dat, waarom geven ze niet de "echte" waarde aan?
    Last edited by TomTT; 05-04-2020 at 01:31.
    Leon ST Cupra290 DSG Dynamic Grey

Page 602 of 604 FirstFirst ... 102502552592600601602603604 LastLast