www.carclean.nl
Page 7 of 620 FirstFirst ... 567891757107507 ... LastLast
Results 61 to 70 of 6191

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300

Senior Member El Pino's Avatar
    External Power Module, oftewel, box.
    Leon 5F 1.2 TSI 2014 // "Ibiza 6L 1.9 TDI 2004"

Dikke waardes...
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Quote Originally Posted by wittemichel View Post
    Is het een demo wagen van Garage boel of uit de showroom? Foto's lijken wel niet genomen bij garage Boel ben er zelf klant daarmee! Of ben jij het CÚdric?
    Alvast een mooie wagen ;-)
    Nee ik ben geen Cedric. Het is een wagen die tot 15 mei in de showroom moest blijven staan, dit waren afspraken tussen de dealer en invoerder.

Ik moest snel een auto hebben, er stonden 3 Cupra's in Belgie op dat moment. Bij Boel stond de enige met een sound system en een open dak. Leder wou ik niet dus was de beslissing snel genomen.

Het is geen demo wagen, op dat moment was er maar 1 demo bij de importeur, die werd niet verkocht, ik heb daar een korte proefrit in gedaan.

Dino7, mooie wagen veel plezier ermee. Ik heb er inmiddels al ruim 4k op staan.
    Last edited by Wakuwakuwamee; 22-06-2014 at 09:37.

Quote Originally Posted by Wakuwakuwamee View Post
    Dino7, mooie wagen veel plezier ermee. Ik heb er inmiddels al ruim 4k op staan.
    Super, dankje. Sinds 8 dagen staan er bij mij nu bijna 3K op. Ben gister in Duitsland geweest rondje rijden. Was tripje van bijna 900 kilometer geworden. Behalve het resultaat van allemaal dooie vliegen op de voorruit, heb ik, zag ik achteraf pas, 241Km/h (gps snelheid) gehaald. Ik geloof dat er een mix inzat van E10 met 95. Bij de ene aral was de 102 niet werkend, een andere had alleen 95 of E10.

En heb ervaring opgedaan met het verbruik. De hele rit kwam uit op 1 op 10. Als je rustig rijd dan maakt het heel erg uit of je achter een andere auto hangt of niet. Nu gaat dat automatisch kleven erg makkelijk op de ACC, dus dat heb ik ook gedaan. Op de heenweg zat het verbruik tegen de duitse grens op 6,5L/100Km.
    De terugweg heb ik bij de Nederlands grens (A12) de ACC aangezet, en heb pas zelf het gaspedaal bij het prins clauspplein (A4) aangeraakt.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    JD heeft de eerste cupra 280 onder handen gehad.
    Standaard 297pk 373 Nm.
    Met EPM tuning 344pk en 452Nm
    Dat was mijn Cupra.
    Het vermogen kwam uit op 352 pk ipv 344.

Quote Originally Posted by typer View Post
    Dat was mijn Cupra.
    Ik wil het ook laten doen maar vraag me af of je het merkt bij dagelijks gebruik.

Gaat hij er nog lekkerder van rijden of is ie alleen maar eerder weg? De top zal hetzelfde blijven omdat de begrenzer er niet af kan. Dan moeten ze eerst de obd hebben gekraakt wil je een hogere top hebben.

Wat doet de tuning met het verbruik, ik zit ook op gem 1 op 10. Als ik in eco rij dan is ie zuiniger dan haal ik 1 op 11.5.

Merk jij ook dat het lijkt alsof de versnelling heftiger wordt als je al harder rijdt, hij trekt heerlijk door maar va 150 lijkt de versnelling nog meer toe te nemen. Een Carrera 4s kon ik makkelijk bijhouden, ook met een c klasse amg had ik geen moeite.

In theorie zou een turbo iets zuiniger moeten worden van een tuningsbeurtje in de praktijk is het je voet die je verbruik het meest beinvloedt met als gevolgd dat je verbruik iets zal stijgen.
    Overall is de nieuw Cupra iets zuiniger dan de oude (heb er recent een lange toch mee gemaakt en 1:11 is goed haalbaar maar rijdt je hem op de manier waarvoor hij bedoeld is dan kom je eerder richting de 1:8.5/9 maar hoger is geen enkel probleem).
    Als benzineverbruik je eerste prioriteit is dan is een Cupra gewoon niet de juiste keuze. Wil je veel meer dan 1:10 dan wordt het een saaie bedoening en daar koop je zo'n auto naar mijn mening niet voor.
    Persoonlijk vindt ik wel dat de cupra (meer nog dan de oude) af fabriek en goed ingereden aan de grens zit i.c.m. het stock vermogen (maar als totaalplaatje in vergelijking met de cupra 1P wel beter klopt).
    Tunen (al zou ik op een obd variant wachten heb niets met externe boxen) kan best maar dan zouden de remmen en het onderstel onderstel eerst aan de beurt komen.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Quote Originally Posted by typer View Post
    Dat was mijn Cupra.
    Mooie waarden, blijft dit ook heel na 100.000km?
    Heeft jou Cupra Dsg en zo ja kan deze het hogere koppel zonder problemen aan?
    Wat zijn de (korte) ervaringen ermee?
    Last edited by Snah; 23-06-2014 at 20:49.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Member inVorm's Avatar
    Quote Originally Posted by Snah View Post
    Mooie waarden, blijft dit ook heel na 100.000km?
    Heeft jou Cupra Dsg en zo ja kan deze het hogere koppel zonder problemen aan?
    Wat zijn de (korte) ervaringen ermee?
    Dat weet je niet met zo'n nieuw blok. van de vorige generatie rijden er ie geval zat rond met een stageII en 150k. Meestal, ook uit eigen ervaring, komt eerst de koppeling en het vliegwiel.
    Ex -Seat Leon V6, 220pk. Ex- VW Scirocco RRRRRRR MIA. Nu Audi TTS Competition 500 Nimbus grey.

Quote Originally Posted by Wakuwakuwamee View Post
    Ik wil het ook laten doen maar vraag me af of je het merkt bij dagelijks gebruik.

Gaat hij er nog lekkerder van rijden of is ie alleen maar eerder weg? De top zal hetzelfde blijven omdat de begrenzer er niet af kan. Dan moeten ze eerst de obd hebben gekraakt wil je een hogere top hebben.

Wat doet de tuning met het verbruik, ik zit ook op gem 1 op 10. Als ik in eco rij dan is ie zuiniger dan haal ik 1 op 11.5.

Merk jij ook dat het lijkt alsof de versnelling heftiger wordt als je al harder rijdt, hij trekt heerlijk door maar va 150 lijkt de versnelling nog meer toe te nemen. Een Carrera 4s kon ik makkelijk bijhouden, ook met een c klasse amg had ik geen moeite.
    Ik merk het wel bij dagelijks gebruik, de motor pakt nog veel beter op dan voor de tuning.
    Over het verbruik kan ik nog niet heel veel zeggen na de tuning omdat ik nog niet heel veel heb gereden maar ik heb het idee dat hij wel iets zuiniger is geworden.
    Vanaf 150 neemt de versnelling bij mij ook nog meer toe, na de tuning nog meer dan ervoor.

Page 7 of 620 FirstFirst ... 567891757107507 ... LastLast