www.jdengineering.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 41

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Hatch pop-up / Kofferbak klep automatisch omhoog

[SEAT] [Leon 5F] Hatch pop-up / Kofferbak klep automatisch omhoog

Even een crosspost vanuit het "Kleine verfraaiingen" topic. Binnenkort kan ik mijn bestelde Leon ST ophalen, nu zag ik laatst in het Exeo forum een filmpje over het automatisch openen van de kofferbak klep. Na wat zoeken, zag ik dat dit dus ook ingebouwd is bij de de Leon 1P Dit wil ik ook!

- Sterkere gasveren van een Skoda Octavia Hachback (onderdeelnr: 1U6 827 550E}
    - Kofferbakbumps van de Scirocco (onderdeelnr: 1K8 827 761 C)

Zijn er mensen die weten of dezelfde onderdelen toepasbaar zijn op de Leon ST 5F?

Verder is ook de vraag of het met VCDS al aan te passen valt bij de 5F om het kofferbakslot volledig te ontgrendelen.
    Last edited by JBtje; 08-10-2014 at 20:12.
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Nice! Ben benieuwd wat de kosten zijn. Nadeel van zware gasveren is het sluiten lijkt me. Enig idee hoe dat "opgelost" wordt?
    Seat Leon 5F Limited Edition III 1.6 TDI Ecomotive

Administrator erwin1988's Avatar
    Harder dicht gooien kosten vallen mee met even zoeken ben je nog geen 40 euro kwijt. Heb het ook op mijn 1p went vanzelf alleen als je dan weer een normale klep dicht doet moet je er altijd even rekening mee houden
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

De kosten zijn ook niet het issue. De vraag is, of hier al iemand deze mod voor elkaar heeft op een Leon 5F ST of een 5F. Als de bovenstaande onderdelen gewoon toepasbaar zijn op de nieuwe Leon modellen en de kofferbak kan op dezelfde manier geopenend worden (na aanpassing VCDS), dan is er geen uitzoekwerk.

Kan iemand nagaan welke gasveren er nu in de Leon 5F ST en de 5F modellen is toegepast? Zelf (nog) geen auto tot mijn beschikking helaas.
    Last edited by JBtje; 09-10-2014 at 09:31.

Quote Originally Posted by Mikester View Post
    https://www.seat-leon.de/vboard/show...lappen%F6ffner

Hier op het Duitse seat forum zijn ze al een heel eind
    Thnx voor de link! Vanavond eens goed doorlezen als ik tijd heb. Zie al foto's voorbij komen van de gasveren en verder ook de bevestiging dat de klep open springt bij langer vasthouden van de middelste knop op de AB dus VCDS aanpassen hoeft ook niet zo te zien

Nu nog de ST
    Last edited by JBtje; 09-10-2014 at 15:32.

Ben echt geÔnteresseerd hierin Net even getest op m'n Leon en inderdaad, de achterklep springt open als je de middelste knop langer ingedrukt houd ! Snap het nut hier niet echt van standaard op de Leon, zonder de gasveren..?
    Maar maakt wel dat er verder niets meer moet worden aangepast aangezien de achterklep zo standaard al kan openspringen.
    Leon ST FR 2016 1.4 TSI ACT 150PK Technic grey. Full LED,Conv. pack,6.5" Navi,Full Link,Sound Sytem,APS voor/achter,Alu velgen 18",Achteruitkijkcamera,Panoramadak

Hier staat de Leon ook genoemd (alleen nog de 5D). Kosten weet ik zo niet.

http://www.schaefer-metallverarbeitu...en%C3%B6ffner/

Voor de ST en de SC lijkt het vooralsnog niet mogelijk omdat daar andere gasveren gebruikt worden maar ik zie op die site ook genoeg stations staan waarbij het ingebouwd is.

Iemand hier met een ST en SC die foto's wil maken van de gasveren (details)?

Hier nog een filmpje waarbij de koffer automatisch omhoog komt:

Komt van het spaans Seat Leon forum (hier ook nog een filmpje):
    http://www.clubseatleon.net/viewtopic.php?f=1&t=103584
    Leon ST FR 2016 1.4 TSI ACT 150PK Technic grey. Full LED,Conv. pack,6.5" Navi,Full Link,Sound Sytem,APS voor/achter,Alu velgen 18",Achteruitkijkcamera,Panoramadak

Nu nog de ST en de SC...

Page 1 of 5 123 ... LastLast