www.carclean.nl
Page 5 of 5 FirstFirst ... 345
Results 41 to 47 of 47

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Hatch pop-up / Kofferbak klep automatisch omhoog

Voor ongeveer 36 euro ebay in Duitsland
    https://www.ebay.nl/itm/2x-STABILUS-...53.m2749.l2649

Ze werken perfect. Het klopt wel dat het dichtmaken van de achterklep zwaarder is:
    - Extra hard dichtgooien (handvat vanuit de binnenkant)
    - Met 'vieze vingerafdrukken' de achterklep dichtgooien

Mooi spul hoor! (Ik heb een Seat Leon hatchback uit 2014)

Via internet deze topic gevonden en sprak me aan. Aan het zoeken geweest en kwam veelal op info om compleet andere gasveren bestellen en monteren. Hierbij werd, zoals ook al eerder hier aangegeven, het zware dichtklappen van de achterklep als negatief omschreven. Ook de constante zware veerdruk als de klep gesloten is word als minpunt vermeld. Nu heb ik op youtube een filmpje gevonden waarbij de originele gasveren in gebruik blijven;

Er worden in het filmpje stempelveren gebruikt op de bestaande gasveren. Voor een paar euro heb je ze thuis liggen en ze zijn oa. te bestellen via : https://webshop.alcomex.nl/producten...1-st11540.html.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit een beetje naar behoren werkt?

Ben ik ook wel benieuwd naar!
    Lease: Seat Leon ST FR Ultimate edition, 1.5 tsi DSG
    Prive: Opel Cascada 1.6t en Opel Astra Twintop 2.0 turbo (te koop, pm voor meer info)

"Hierbij werd, zoals ook al eerder hier aangegeven, het zware dichtklappen van de achterklep als negatief omschreven. Ook de constante zware veerdruk als de klep gesloten is word als minpunt vermeld"

Deze nadelen worden door de stempelveren veroorzaakt. Niet door de gasveren. Bovendien werkt het, wat mij betreft niet erg lang. Heb deze modificatie (jaren geleden) op mijn toenmalige Octavia toegepast en na een half jaar begon het effect behoorlijk af te nemen. 's Winters deed het spul het zowat helemaal niet. Maar, als je het wilt proberen op een Leon ST, dan ben ik wel benieuwd of het hierop wl goed functioneert. Voor de goede orde, ik had de originele gasveren en niet de zware.

Bestaat er nog geen mogelijkheid om de klep echt automatisch (elektrisch) te maken?
    Leon ST Cupra290 DSG Dynamic Grey

Er zijn op het duitse forum een aantal Leon rijders die een setje van de Octavia Combi ingebouwd hebben.
    Als ik het me goed herinner kwam het op ongeveer 400 euro aan onderdelen. En dan moet je nog het nodige coderen natuurlijk.

Dat is het me niet waard
    Leon ST Cupra290 DSG Dynamic Grey

Page 5 of 5 FirstFirst ... 345