www.jdengineering.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 48

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Afneembare trekhaak - FR

[SEAT] [Leon 5F] Afneembare trekhaak - FR

Heeft iemand ervaring met een afneembare trekhaak onder zijn FR? Las elders dat er problemen waren met afdekplaatjes.
    Foto misschien beschikbaar?
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Ik heb een 1P met een afneembare Jaeger trekhaak.

Het afdekplaatje ben ik nu al 2x verloren. Dit wel bij hoge snelheden.
    Ik laat de trekhaak gewoon zitten nu.

Ik heb een 5F FR met afneembare trekhaak. Bij mij past het plaatje perfect, zelfs op de Deutsche Bahn is ie blijven zitten. Zal als ik het niet vergeet vanavond even een fotoo'tje maken.

Ik heb een 5F FR met Thule trekhaak. Perfect, en het afdekkapje is erg netjes. Het is nu donker, zodra ik bij licht bij mijn auto kom maak ik een foto. Tot 160km/h blijft het kapje sowieso zitten, daarboven geen ervaringen tot nu toe (NL niet uit geweest).
    Heb eerder een Westfalia afneembare haak gehad, die past NIET onder de Leon FR hatchback. Uiteindelijk is deze vervangen door een Thule, die wel past.

Beste,

wat ik je even wou meegeven..

Een originele trekhaak van seat is uiteraard nog net iets beter dan een goedkoper model van GDW.

Toch kan ik je de GDW trekhaak aanraden.
    Ik heb deze namelijk vakkundig laten plaatsen door de seat garagist.

Enig nadeel is dat op deze trekhaak geen slot bevestigd is (dit kan je online heel goedkoop bestellen).
    Wat ook nog een ander nadeel is dat de bol van de koppeling steeds zichtbaar is en vrij laag hangt.

Toch heb ik op lange termijn nog maar 2x de grond geraakt (dit doordat de auto PROPVOL zat, inclusief 2 3 passagiers op de achterbank)

De prijs van een GDW trekhaak en deze van SEAT verschillen enkele honderden euro's. Denk dus daarom goed na vooraleer je gaat bestellen.

Hieronder een foto van de trekhaak.
    Seat Leon 5F (2013) Style
    1.6 TDI 105 PK | 77 KW

Quote Originally Posted by AshDyk View Post
    Ik heb een 5F FR met afneembare trekhaak. Bij mij past het plaatje perfect, zelfs op de Deutsche Bahn is ie blijven zitten. Zal als ik het niet vergeet vanavond even een fotoo'tje maken.
    Ben ook benieuwd naar de foto en misschoen Tinus89 ook foto beschikbaar?

Moeilijke constructie bij de Leon vanwege de bumpervorm en vanwege de uitlaat die erg dicht op de bumper zit.
    Bij mijn vorige auto's met afneembare trekhaak was er steeds maar een klein stukje uit de bumper gehaald en geen kapje nodig. Alleen als je bij montage van de kogel onder de auto keek zag je de aanpassing van de bumper.
    Bij de FR is er nog de extra handicap van het gekleurde onderste stuk bumper. Bij een lichte lakkleur valt een gat in of een hap uit de bumper meteen op.
    Hopelijk komt iemand hier nog met een goed voorbeeld, dan kunnen we voor aflevering hier naar verwijzen.
    Een kapje hoe fraai en hoe degelijk bevestigd ook hoeft voor mij iig niet.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Hoe is dit bij de ST dan? Anders ga ik mijn dealer nu al wijzen op dit verhaal (auto nog niet geleverd) zodat ik geen achteraf gezeik heb
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Op mijn ST fr zit een afdekkap, heb een thule trekhaak, kapje zit er nu 3000km op. Het zit, maar niet echt strak. Ik moet er ook mee terug want hij is niet de goeie kleur. Dus t is eigenlijk geen porem nu. Maar als die de goeie kleur heeft valt t niet zo op denk
    seat exeo ST 143 pk TDI adablauw 2010 t/m Juni 2014
    Seat Leon ST fr 2.0 TDI Alorblauw

Heb je daar een foto van?
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Page 1 of 5 123 ... LastLast