www.seat.nl
Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 48

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Afneembare trekhaak - FR

ik heb er één van GDW en ben zeer te vrede. Ze hebben bijna niets af moeten snijden van de bumper.
    [IMG][/IMG]
    Seat Leon FR 2014 1.4tsi 103 kw 140pk
    http://www.seat-online.nl/showthread...tellen-FR-2014

Ik zal morgen even een fotootje maken!
    seat exeo ST 143 pk TDI adablauw 2010 t/m Juni 2014
    Seat Leon ST fr 2.0 TDI Alorblauw

Ik heb een ST in FR uitvoering en daar de standaard trekhaak onderzitten.. Zie hier een foto van het afdekplaatje
    Seat Leon ST - FR First Edition 1.4 TSI - Technic Grijs

Quote Originally Posted by Musket View Post
    Ik heb een ST in FR uitvoering en daar de standaard trekhaak onderzitten.. Zie hier een foto van het afdekplaatje
    dat ziet er niet echt heel geweldig uit. Dat plaatje zie je zo zitten als je aan komt lopen of niet? Is dit ook zo bij de Ecomotive modellen? Bumper van de FR is anders toch? Iemand een foto van een Ecomotive ST met afneembare trekhaak montage?
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Dit topic is voor de FR. Voor de uitvoeringen met standaard bumper is al een ander topic.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Quote Originally Posted by Musket View Post
    Ik geloof dat ik even contact moet hebben met mijn dealer...rij zelf een FR en 1e afdekkapje verloren, 2e afdekkapje hing na een dag halflos. Sindsdien niet meer erop gezet en intussen laat ik mijn trekhaak erop zitten omdat dat minder lelijk staat dan een gat in je bumper. Volgens mij is het afdekkapje bij mij niet bedoeld voor een FR maar voor een bumper van de normale Leon, daardoor past deze niet lekker en valt er makkelijk af. Ik zal dit plaatje doorsturen met de vraag of dit systeem er bij mij alsnog op gezet kan worden.

Nuttige info in ieder geval!

Zo, eindelijk kwam ik bij daglicht in de buurt van mn auto! Bij deze wat foto's. De trekhaak zelf is van Thule, daar heb ik geen fotos van, maar het is gewoon een goede afneembare trekhaak, voldoende ruimte tot de bumper etc, iets wat ik van de Westfalia niet kon zeggen.

Het kapje zit er nu zon 6000km op, en blijft tot 160km/u sowieso goed zitten. Harder heb ik nog niet kunnen rijden. Ook rare windrichtingen (afsluitdijk met een vlagerige noordenwind kracht 6) gaven geen probleem.

Netjes gecamoufleerd, maar als je goed kijkt zie je dat het plaatje niet in het midden zit. Dat is dan weer minder.
    Hoe krijg je het plaatje los?

Klopt, dat heeft te maken met de uitsparing, die moet aan een kant van de trekhaak groter zijn dan de andere kant ivm de stekkerdoos. En de trekhaak wil je toch wel graag midden onder je auto Persoonlijk vind ik het absoluut niet storend.

Als je op de 3e foto klikt (grote versie) zie je dat er een soort vingerlipje uit steekt, waarmee je hem los kan wippen. Hij zit met een soort weerhaakjessysteem geklemd. Naar mijn inzien vrij goed vast, maar wel afhankelijk van de uitsparing: als ze die niet exact op maat maken, ja, dan zou hij los kunnen gaan zitten.

Dat is duidelijk. Dank voor de uitleg en foto's.

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast