www.jdengineering.nl
Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 31 to 40 of 48

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Afneembare trekhaak - FR

Nog niemand tegen problemen aangelopen om bij de ST (Ecomotive) en Thule afneembare trekhaak de verloopstekker (7 naar 13 polig) te monteren?
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Senior Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by JBtje View Post
    Nog niemand tegen problemen aangelopen om bij de ST (Ecomotive) en Thule afneembare trekhaak de verloopstekker (7 naar 13 polig) te monteren?
    Waar loop je tegenaan dan? Toevallig je dekseltje van de stekkerdoos die niet helemaal haaks open kan omdat deze tegen de bumper aan komt? En dus je stekker er niet fatsoenlijk in kan?

Bij ons heeft de monteur de bevestigingsplaat van de stekkerdoos op voorhand al aangepast zodat die iets schuin gemonteerd kon worden. Zo kan het dekseltje helemaal haaks open en kun je de stekker er fatsoenlijk in steken en een kwartslag draaien. Heb het zelf nog niet getest maar dat gebeurd zaterdag.
    Last edited by M87; 04-02-2015 at 20:30.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Klopt, bij mij hetzelfde euvel dus waarschijnlijk bij iedereen die zo'n trekhaak heeft (gat van de bumper is standaard gemarkeerd door de fabriek). Hier ook de bevestigingsplaat van de doos schuin gebogen zodat deze iets schuin zit

Vraag voor diegene die ook een ST (Ecomotive) met afneembare trekhaak hebben, hebben jullie een passend afdekkapje voor het gat in de bumper? Ik (nog) niet namelijk! En als ik in de handleiding van de trekhaak kijk, staat daar alleen bij de normale 5-deurs een VAG-bestelnummer voor het kapje. Ik ben benieuwd!
    Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Sport, Alorblauw, DAB+, Afneembare trekhaak, "kale kont"

Jup zat standaard bij de aflevering

Quote Originally Posted by Smullie View Post
    Vraag voor diegene die ook een ST (Ecomotive) met afneembare trekhaak hebben, hebben jullie een passend afdekkapje voor het gat in de bumper? Ik (nog) niet namelijk! En als ik in de handleiding van de trekhaak kijk, staat daar alleen bij de normale 5-deurs een VAG-bestelnummer voor het kapje. Ik ben benieuwd!
    Ja, zat er standaard bij. Mijn dealer vertelde dat dat onderdeel is van het trekhaakpakket dat ze standaard bestellen (ze kunnen daarom vooraf ook niet aangeven wat voor een merk trekhaak je krijgt). Heb nu een Westfalia gekregen. Voor een andere Leon die dezelfde week werd afgeleverd hadden ze een Thule in het pakket gekregen.
    Nu Skoda Kodiaq 1.5TSI DSG7 Style Business Quartz Grey (Geproduceerd week 37, Geleverd 21/11/2018), voorheen (12/2014 t/m 11/2018): Seat Leon ST Ecomotive Lease Sport 1.6TDI

Senior Member El Pino's Avatar
    Vandaag mijn gewone Leon opgehaald na installatie van een trekhaak. Deze is dus voorzien van een Thule afneembare trekhaak (origineel bij Seat besteld, dus de tombola gaf Thule). Trekhaak is mooi weggewerkt, maar het probleem met het 'klepje' herken ik wel. Bij mij kan er maar net een stekker in en mijn verloop van 13 naar 7 polig heb ik even moeten modificeren (lees, stuk eraf gezaagd) om hem passend te krijgen. Maar als de haak gedemonteerd is, en de klep erop zit, ziet hij er wel super netjes uit!
    Leon 5F 1.2 TSI 2014 // "Ibiza 6L 1.9 TDI 2004"

Dat verhaal van BramBam is wel erg curieus. Per auto een ander merk trekhaak krijgen. Is voor degene die moet monteren ook niet handig.
    LEON FR Dynamic 1.4 TSI 110kW/150pk ACT DSG 2015 -- Navi 5F0
    In bestelling: LEON ST FR Ultimate Edition Black

Senior Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by Toreador View Post
    Dat verhaal van BramBam is wel erg curieus. Per auto een ander merk trekhaak krijgen. Is voor degene die moet monteren ook niet handig.
    Voor de montage maakt het weinig verschil hoor, Westfalia of Thule. Maar voor zover ik maandag begreep worden er nu alleen nog Thule trekhaken uitgeleverd.

El Pino je kan beter de bevestiging van de stekkerdoos aan ( laten ) passen aangezien je een normale Jaeger stekker er nu dan ook niet in zult kunnen krijgen. Tenzij je dat nooit gebruikt natuurlijk.

En een afdekkapje hoort er natuurlijk gewoon bij he. Je neemt niet voor niets een afneembare trekhaak.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Senior Member El Pino's Avatar
    @M87, de stekker is bij mij het probleem niet. Ik krijg het kapje van de 'doos' wel 90 graden open. Enkel, bij het plaatsen van een verloop van 13 naar 7 polig (gewoon een simpel carpoint verloopje), komt deze bij insteken links naast de trekhaak tegen het plastic van de bumper:

Voor een stekker is genoeg ruimte (gepast), maar voor het plastic uitsteeksel met klepje was op een haar na geen plek. Het af fabriek gat is gewoon net iets te klein wat mij betreft, maar na het modificeren van mijn verloopje past ook die netjes. Ik kan het verloopje er nu alleen niet in laten zitten als er geen stekker in zit omdat het klepje mist. Maar dat vind ik geen probleem, heb niet voor niks een afneembare haak .
    Leon 5F 1.2 TSI 2014 // "Ibiza 6L 1.9 TDI 2004"

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast