www.carclean.nl
Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 41

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Vastschroeven kenteken

[SEAT] [Leon 5F] Vastschroeven kenteken

Bij ons in de omgeving worden de laatste tijd veel nummerborden gestolen. Ik wil dit moeilijker maken door het nummerbord vast te schroeven. Kan dit bij de leon 5f met 4,8 x 19 schroeven of loop ik dan het risico iets te doorboren achter het kenteken? ( Bijv. Kabels van parkeersensoren )
    Last edited by Richard; 21-01-2015 at 23:16. Reason: Tags toegevoegd, gebruik ze svp!

http://www.vagtechniek.nl/index.php?...oducts_id=1018

Dit is daarvoor een mooi setje.
    Zou me niet druk maken om wat erachter zit.
    Is allemaal hol.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    http://www.vagtechniek.nl/index.php?...oducts_id=1018

Dit is daarvoor een mooi setje.
    Zou me niet druk maken om wat erachter zit.
    Is allemaal hol.

Thanks

Mijn dealer heeft mijn kentekenplaten 3 jaar geleden gratis vastgeschroefd met speciale parkers.
    Bij deze parkers zit een kartelrand onder de kop en zijn dus niet los te draaien mbv een schroevendraaier.
    Hier is een speciale dop voor nodig.
    Nadeel is dat je ze zelf ook niet kan losschroeven.
    Zie hier: http://www.viba.nl/nl/catalog/automo...laat-schroeven

Mijn dealer zei ook dat er niks achter de bumper zat. waar de kentekenplaat gemonteerd zit. Bleek toch een kabeltje te lopen die gelukkig net niet geraakt was.

Persoonlijk vind ik dat kentekenplaten gewoon vastgeschroefd horen te zitten bij aflevering van de auto.
    Last edited by McDonald; 21-01-2015 at 23:33.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Kun je ze beter niet vastzetten met speciale one-way schroeven?

http://www.profproducts.be/anti-dief...parker-one-way
    Being a Petrolhead never gets boring....

Vriend van SEAT-Online! Fura's Avatar
    Ex Leon ST 1.8 TSI FR DSG 2015. Nu: Ateca 2.0 TSI FR DSG 2018 / Toledo V5 20V Executive 2003 / Ronda P 1.2 GL 1985 / Alfa Romeo Spider 2.0 1986 / Alfa Romeo Spider 3.0 V6 1998

Dit weekend zijn bij twee auto s in de straat de kentekens gestolen. De auto s met schroeven door het kenteken waren overgeslagen. Ik had geluk dat ik later thuis was. Tussen 23.00 en 00.15 gestolen want op eerste moment zaten ze nog op de auto s en op het laatste moment is met de gestolen platen getankt bij een pomp in de buurt.

Ipv schroeven kan je ook popnagels gebruiken.

Aan de speciale parkers die ik hierboven noemde zit ook een nadeel. Sommige schadeherstelbedrijven kunnen deze parkers wel verwijderen, maar zetten er vervolgens normale parkers in, met een plastic dopje, die vervolgens niet echt vast zitten.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Member MarcM's Avatar
    In het verleden hebben ze ook mijn kenteken eens gestolen die dan nadien op een Audi stond met een Roemeen achter het stuur(die dan beweerde dat hij een testrit was aan het maken ..), bestuurder opgepakt en wagen + kenteken verbeurt verklaart.

Toen heb ik een RVS plaat achter mijn kenteken die met verzonken bouten M6 en grote carrosserierondellen met borgmoer in de koffer zijn gemonteerd.
    De kenteken heb ik met RVS gladde bolle kop op de plaat gemonteerd.
    Om mijn kenteken te nemen moest je dan langs de binnen zijde van het kofferdeksel alles losmaken.

Nu op heden een iets gemakkelijker oplossing:
    Nrplaat nog steeds op evengrote RVS plaat et zelfde vezronken bouten, maar met montagelijm (Tek7) vastgelijmd.
    Dus als je in de toekomst van wagen veranderd (enkel in Belgie), kan je je huidig kenteken terug monteren zonder problemen.
    Persoonlijk vind ik het de moeite waard, als je nagaat wat ellende en kost een nieuw kenteken bedraagt.
    Previous : VW Passat Variant Highline 1.9TDi, 150PK(110kW)zwart metallic
    Current :Seat Leon 5F, 1.6CRTDi, Apoloblauw metalic, Stage1 HP153 & Tq313

Ik ga het inderdaad ook maar eens doen...
    Wel minder fraai maar beter dan met een 1-tje rond rijden als de platen gestolen worden.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Page 1 of 5 123 ... LastLast