www.carclean.nl
Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 41

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Vastschroeven kenteken

Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    Ik ga het inderdaad ook maar eens doen...
    Wel minder fraai maar beter dan met een 1-tje rond rijden als de platen gestolen worden.
    Vandaag bij de hornbach schroeven met dopjes in de kleur van het kenteken gekocht. Blauw en gele dopjes. Passen op plaatschroeven 4,8 x 19. Staat netjes. Als er lui zijn die een kenteken nodig hebben zullen ze toch gaan voor de auto zonder geschroefde plaaten.

Ik hoop dat ze nu mijn auto met rust laten.

Een beetje dealer doet dit als service, de mijne heeft het ook bij mijn Leon gedaan netjes dopjes in kleur erop en het valt geen eens op
    VW Golf 7 Facelift Comfortline 1.0 TSI 2017

@ Hoogie,

Inderdaad, vandaag even gebeld en als het kenteken er opgezet wordt voor de afleverbeurd zullen ze hem kostenloos vastzetten (waarmee geen idee, maar wel anti diefstal zoals gevraagd).
    Seat Leon ST 1.6 TDI Sport Ecomotive

Hmm, handig topic dit.. dit is inderdaad nog iets wat ik aan de dealer moet vragen om direct even te doen voor aflevering. Zal niet het eerste kenteken zijn dat hier in de buurt weg wordt gehaald.
    LEON 5F 1.4 TSI ACT Manual 2015 FR Dynamic || Upgrade Executive || Emocion red

Vandaag even op gelet maar op bijna elke auto zitten de kentekenplaten los.
    Alleen maar geklikt in de houder.
    Ik heb ze zojuist ook vast gezet met schroeven in de kleur van de kentekenplaat.
    Wel minder mooi maar een plaat kwijt is een lelijke duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe platen.
    Seat Leon 5F ST 1.6 TDI Style Connected 2017
    Seat Ateca 1.0 TSI Style Business Intense 2020

Quote Originally Posted by emilio3333 View Post
    Wel minder mooi maar een plaat kwijt is een lelijke duplicaatcode (1-tje) op de nieuwe platen.
    En het gezeik wat je hebt met nieuwe platen aanvragen...

Hier ook vast laten zetten (eerste wat ik laat doen bij een nieuwe auto indien het niet gebeurd is)
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ander voordeel van vastschroeven: ook de kans dat een plaat loskomt in de wasstraat, of bij rijden door hoge sneeuw of hoog gras is vrijwel nihil. Bij kenteken dat alleen in de houder zit, komt ie makkelijk los in dergelijke situaties.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

Senior Member M87's Avatar
    Quote Originally Posted by Cordoba View Post
    Ander voordeel van vastschroeven: ook de kans dat een plaat loskomt in de wasstraat, of bij rijden door hoge sneeuw of hoog gras is vrijwel nihil. Bij kenteken dat alleen in de houder zit, komt ie makkelijk los in dergelijke situaties.
    Als je plaat in zo'n situatie los komt uit je houder dan heb je toch echt een serieus slechte of defecte houder.
    Current cars: Seat Leon ST 1.4 TSI DSG FR Dynamic 2015 / Mercedes-Benz C-klasse Estate 200 CDI Avantgarde 2008

Quote Originally Posted by M87 View Post
    Als je plaat in zo'n situatie los komt uit je houder dan heb je toch echt een serieus slechte of defecte houder.
    Sommige wasstraten, zoals Loogman in Rotterdam, hebben aan het einde van de straat sterke blazers om de auto's droog te blazen.
    Zelf heb ik ooit meegemaakt dat de voorste kentekenplaat van de auto voor mij eraf werd geblazen. De plaat ging onder de auto door en werd aan de achterkant weggeblazen naar de naastgelegen wasstraat, die op dat moment niet gebruikt werd. De plaat vloog met een rotgang door de hal en ik was blij dat de plaat niet bij mij over de auto ketste.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Vriend van SEAT-Online! Sty-lance TDI's Avatar
    Quote Originally Posted by M87 View Post
    Kan er ook makkelijk door het dievengilde uitgehaald worden. Dus gewoon ff lekker met popnagels vastzetten.
    Seat Leon 1.6 TDI Limited Edition II (145 pk / 320 nm)
    Ford Fiesta 1.0 Champion 2013

Page 2 of 5 FirstFirst 1234 ... LastLast