www.lowering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] 1.9 TDI FR van een vriend

[SEAT] [Ibiza 6L] 1.9 TDI FR van een vriend

Even een vraag namens een vriend van mij.

Hij heeft een Seat Ibiza 6L 1.9 TDI FR uit 2006. Nu wil hij een leuk geluidje bij het afblazen van zijn turbo (de welbekende PSSSST).
    alleen omdat dit zijn daily is naast een Mazda MX5 wil hij hier niet teveel geld in steken ook niet omdat deze auto misschien over een paar maanden (max 2 jaar denk ik) weer de deur uit doet. Maar tot die tijd wil hij wel kunnen genieten van het fluitje/zuchtje van het afblazen van de turbo.

De vraag is dus, wat moet hij daarvoor doen? en wat gaat hem dit kosten?, hij heeft zijn maximale prijs gezet op 50 euro. Als het daarvoor niet kan, of niet aan te raden is vanwege goedkoop en niet degelijk spul dan maakt hij zelf wel het geluid

even een foto voor de leukigheid samen met mijn Leon net uit de zelfwasbox
    Seat Leon 1M 1.8 20V Sport | Showroom en plannen!

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    [edit]
    Nevermind, hij heeft een diesel. Een diesel heeft geen gasklep en je zal dus ook geen ptsjjj horen.

Je kan een electronische BOV toevoegen, maar dit heeft totaal geen nut.

oke, dus bij een diesel is geen ptsjjj voor elkaar te krijgen?

Administrator erwin1988's Avatar
    Nee dat gaat niet lukken
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

oke tnx voor de info dan zal ik dat doorgeven.

is sowieso al te duur, klinkt opzich wel leuk als je ervan houd maar volgens mij veel te luid, en klinkt op de 1 of andere manier best nep

Mufflectronomy, youtube die maar eens. Krijg je een huilende uil ish achtig geluid, wel kek.
    vanaf de (geleegde) cat gewoon een rechte pijp met sierstuk naar achter toe.
    Denk ook niet dat er meer mogelijk is op dit gebied.

Maarre wanneer vrot je nou eens normale of honingraad grilles in die neus van je?
    Golf IV 1.6SR > Leon 1M 1.9TDi VVT chip > A3 8L 1.9TDi ASZ > Passat 3BG Variant 1.9TDi > Leon 1M 1.6-16V

Quote Originally Posted by 1NCUBUS View Post
    Mufflectronomy, youtube die maar eens. Krijg je een huilende uil ish achtig geluid, wel kek.
    vanaf de (geleegde) cat gewoon een rechte pijp met sierstuk naar achter toe.
    Denk ook niet dat er meer mogelijk is op dit gebied.
    Dat is niet echt wat hij wil hij wil echt het ptssjjj geluidje van de turbo wat blijkbaar met een benzine motor wel te realiseren is. maar is zeker vet

Maarre wanneer vrot je nou eens normale of honingraad grilles in die neus van je?
    Als ik ze ergens kan vinden waarmee ik meteen alle 3 de grilletjes aan kan pakken en niet alleen de middelste en wanneer er geld voor is
    het zou ook helemaal top zijn als ik de honingraad grilles zonder embleem kon vinden vind dat embleemloze wel leuk staan