www.lowering.nl
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 39

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Remmen upgrade

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Ok, dan passen deze niet op een 1P want die hebben 5 x 112.
    Wellicht dat de remklauwen wel passen.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Volgens mij is de maat 312x25 aan de voorkant voor de schijven en voor de remklauwen is idd de steek 5x112.
    Ford Focus - 1.5 EcoBlue ST Line Business / Leon 1P Trackday Cupra

Quote Originally Posted by Erminio View Post
    Volgens mij is de maat 312x25 aan de voorkant voor de schijven en voor de remklauwen is idd de steek 5x112.
    Correct !!

Meteen upgraden naar 345mm ook voor de openbare weg top, ik zou niet anders willen

Als dat te gecompliceerd wordt dan DS2500 met gegroefde schijven van b.v. National (goed en niet duur!!)
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Correct !!

Meteen upgraden naar 345mm ook voor de openbare weg top, ik zou niet anders willen

Als dat te gecompliceerd wordt dan DS2500 met gegroefde schijven van b.v. National (goed en niet duur!!)
    Bedankt voor de suggestie! Nu zit ik er alleen mee dat de DS2500 nogal eens willen piepen en aardig wat remstof achter kunnen laten. Dat zijn twee dingen die ik echt niet wil Vandaar mijn voorkeur voor de redstuff.
    Wat betreft de schijven, gegroefde schijven klinkt goed maar ik wil niet té veel geld kwijt zijn, ik ben namelijk ook aan het sparen voor 18" velgen

En hoe vind ik nou precies welke maat remblokken er in mijn remklauwen passen en wat voor maat remschijven ik moet hebben, mocht ik deze willen upgraden? Op al die sites waar ik mn kenteken moet invullen zijn er verschillende maten zichtbaar
    Seat Leon 1P 1.8 TSI stage 2 @ 249pk & 359nm

Bel anders even naar een sponsor van deze site Tuningsparts.nl die weet precies wat je nodig hebt.
    Piepen doen de ds2500 idd, maar daar heb ik binnen in de auto geen last van

ps mijn broer heeft nog een hagelnieuw setje (velgen + banden) 18" performance van Seat liggen
    Ford Focus - 1.5 EcoBlue ST Line Business / Leon 1P Trackday Cupra

Administrator erwin1988's Avatar
    Geloof mij de redstuff zegen stofvrij te zijn maar dat zijn ze zeker niet

Idd wat erminio aan geeft is een hele goede optie Edwin kan je daar heel goed bij helpen
    New: Renault Twingo ''13 1.2 16V 75PK Old:Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm

Quote Originally Posted by Erminio View Post
    Bel anders even naar een sponsor van deze site Tuningsparts.nl die weet precies wat je nodig hebt.
    Piepen doen de ds2500 idd, maar daar heb ik binnen in de auto geen last van

ps mijn broer heeft nog een hagelnieuw setje (velgen + banden) 18" performance van Seat liggen
    Hee dat is nou is een goed idee thanks man.

Wat betreft die velgen: foto, afmetingen en vraagprijs?
    Seat Leon 1P 1.8 TSI stage 2 @ 249pk & 359nm

Quote Originally Posted by Emieloss View Post
    Bedankt voor de suggestie! Nu zit ik er alleen mee dat de DS2500 nogal eens willen piepen en aardig wat remstof achter kunnen laten. Dat zijn twee dingen die ik echt niet wil Vandaar mijn voorkeur voor de redstuff.
    Wat betreft de schijven, gegroefde schijven klinkt goed maar ik wil niet té veel geld kwijt zijn, ik ben namelijk ook aan het sparen voor 18" velgen

En hoe vind ik nou precies welke maat remblokken er in mijn remklauwen passen en wat voor maat remschijven ik moet hebben, mocht ik deze willen upgraden? Op al die sites waar ik mn kenteken moet invullen zijn er verschillende maten zichtbaar
    Ik zou liever sparen voor goede remmen dan voor velgen!!
    Velgen zijn meer optisch en als je performance wilt door velgen moet je lichte nemen in combinatie met goede remmen!!

Mijn remmen piepen overigens helemaal niet, mijn 1m deed dat wel weer als je zacht remde.
    De remedie is ook stevig remmen dan piept het nooit...
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Precies, beter paar keer kort explosief remmen dan slepend remmen (worden ze warmer van). Vind mn vriendin alleen nooit zo leuk haha

Vriend van Seat Online! FReakingSeat's Avatar
    Edwin heeft me destijds geperforeerde Nacionals met Ferodo ds2500 verkocht, kun je van me overnemen als je wilt. Ze hebben er bij mij 6 maanden onder gezeten. Ik heb mijn remmen voor nu geupgraded naar 345 schijven omdat ik ook regelmatig trackdays bezoek.
    Ik had/heb geen last van piepende remmen met de Ferodo blokken, is een kwestie van even goed inremmen dan heb je er geen last van.
    Leon FR, 2.0 TFSI, JD stage 2, 278pk/423Nm, Quaife lsd, Milltek, Forge DV, KW DDC, Eibach arb, antilift, Unibrace XB+UB+RB, R32/Cupra+2dlg AP/Pagid, 18" TD Prorace 1.2

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast