www.jdengineering.nl
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 26

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Dashcam monteren

[SEAT] [Leon 5F] Dashcam monteren

Hier al mensen die standaard rijden met een dashcam? Zo ja, is het een beetje netjes weg te werken en waar haal je de voeding voor de camera vandaan?
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

Expert Member Fluxx's Avatar
    Dashcam achter/boven de spiegel monteren, voeding via hemelbekleding naar de zijkant, achter het paneel van de a-stijl en lussen naar een geschakelde 12v aansluiting.

Expert Member J.B.'s Avatar
    Monteer gelijk een blauwe pit op het dak. Ben je helemaal het mannetje.

Heb hier ook wel eens iemand gezien die heb achter de gril van de bumper geplaatst had. Dat zou helemaal een nette oplossing zijn.
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Quote Originally Posted by J.B. View Post
    Monteer gelijk een blauwe pit op het dak. Ben je helemaal het mannetje.
    Ex-SEAT Leon ST 1.6 TDI Sport

hee grappig. Toevallig ben ik ook in de running voor een dashcam. Ben me aan het oriŽnteren en wil graag een Lukas aanschaffen.

Ik sluit hem alleen aan op continustroom met een beveiliging er tussen tegen het leegtrekken van de accu. Ik wil de dashcam ook graag als stukje extra beveiliging gebruiken tegen ongenode gasten.

Ik heb en amberella 803. Wetkt goed en errug klein. Kabel helaas nog niet weggewerkt.
    @J.B., is een oranje pit ook goed? Daar rij ik wekelijks mee op de Leon.
    Seat Leon ST 1.6 TDI Sport Ecomotive

Quote Originally Posted by bas79 View Post
    hee grappig. Toevallig ben ik ook in de running voor een dashcam. Ben me aan het oriŽnteren en wil graag een Lukas aanschaffen.

Ik sluit hem alleen aan op continustroom met een beveiliging er tussen tegen het leegtrekken van de accu. Ik wil de dashcam ook graag als stukje extra beveiliging gebruiken tegen ongenode gasten.
    Inmiddels de Dashcam in de auto en de bekabeling netjes weggewerkt. Helaas krijg ik de cam niet hardwired zonder storingen. Ik heb een bestaande zekering gepakt voor de continustroom en deze met een zekeringsplitter uitgerust en tevens hetzelfde trucje voor de ACC.

zie foto voor een indicatie

Krijg verschillende storingen afhankelijk van welke zekering ik pak.

Hier nog goede ideeŽn? Ik wil de cam ook aan laten springen bij een beweging als de auto afgesloten is.
    Last edited by bas79; 07-05-2015 at 21:35.

Expert Member Fluxx's Avatar
    Welke storing krijg je dan? Piggyback op een zekering zou gewoon moeten werken. Anders gewoon direct lussen op een 12V aansluiting? Zweefzekering ertussen en het zou ook moeten werken.

Quote Originally Posted by Fluxx View Post
    Welke storing krijg je dan? Piggyback op een zekering zou gewoon moeten werken. Anders gewoon direct lussen op een 12V aansluiting? Zweefzekering ertussen en het zou ook moeten werken.
    bij de eerste opstelling ging de achterklep totaal niet meer open, en bij de tweede opstelling, zie foto, storing met automatische hoogteverstelling lampen en iets met de Automatische demperregeling.

Ik vermoed dat het aan de canbus ligt.

Ik wil het eigenlijk netjes achter de zekeringen weggewerkt hebben. Ondanks dat er al een zekering bij de kabels van de dashcam zit. Als ik rechtstreeks van een 12v weg trek, kan ik dan de dashcam continu onder spanning laten staan?

En anders bel ik morgen even met HES, of zij het probleem op willen lossen :-)

Ik ben ook wel te porren voor zoiets, maar dan wil ik de beelden via het multimedia scherm kunnen afspelen voor educative doeleinden.
    Iemand toevallig enig idee of dit te realiseren is?
    Seat Leon Limited Edition II Njoy

Page 1 of 3 123 LastLast