www.jdengineering.nl
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 26 of 26

Thread: [SEAT] [Leon 5F] Dashcam monteren

Expert Member J.B.'s Avatar
    Meestal werkt het nadelig. Iedereen gaat gelijk streep 80 rijden (of hoe hard je ook mag).
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Quote Originally Posted by bas79 View Post
    Vandaag bij Henk (HES) geweest en alles helemaal top gemaakt.

Was gezellig om eens kennis gemaakt te hebben.
    Bump! Ik ben erg benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost is. Nog steeds met een zekeringsplitter maar dan op andere zekeringen? Ik ben sinds november vorig jaar trotse eigenaar van een Seat Leon FR 2.0 TDI (SC), en ik heb mijn dashcam nu aangesloten via de 12V aansluiting. Echter wil ik continu stroom om gebruik te kunnen maken van de parkeermodus van mijn dashcam, en denk ik (ook) aan hardwiren via de zekeringkast met een zekeringsplitter. Uiteraard wil ik soortgelijke storingen voorkomen. Alvast bedankt!

Ik kom net dit draadje tegen.

Wellicht niet meer van toepassing. Maar ik heb onlangs ook mijn dashcam aangesloten via een zekeringsplitter. Deze zit op de zekering van de achter ruitenwisser aangesloten en gaat dus automatisch aan en uit. De kabel is netjes weg gewerkt via de dakhemel en de deur stijl. Het enige stukje kabel wat je ziet is de overgang van deur stijl naar zekering kast (zie foto).

Ik zag dat nieuwe Skoda's vanaf het komende modeljaar een USB-C aansluiting bij de binnenspiegel krijgen. Ideaal voor de dashcammers. Benieuwd of SEAT dit ook krijgt.

SEAT Leon 5F ST FR 1.4 EcoTSI DSG & Skoda Octavia 5E Ambition Business U 1.6 TDI DSG
    >>SEAT-stamboom<<

Dat zou idd ideaal zijn! Of nog beter... meteen een dashcam inbouwen in de binnenspiegel vanuit de fabriek.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Quote Originally Posted by Tijn View Post
    Dat zou idd ideaal zijn! Of nog beter... meteen een dashcam inbouwen in de binnenspiegel vanuit de fabriek.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
    Mee eens. Al denk ik dat een cam af fabriek ook een fabrieksprijs zal hebben. Denk dat je dan beter af bent met een losse USB-C poort en een aftermarket dashcam. Maar inderdaad, de optie zou wel leuk zijn.
    New: 17 Seat Leon DSG-7 Business Intense (135Pk/225Nm) | Old: '99 Volkswagen Golf 1.4 Comfortline | OBDeleven

Page 3 of 3 FirstFirst 123