www.seat.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Thread: [SEAT] [Leon 1P] RNS-315 coderen

Contact gehad met Vagtechniek, en volgens hem is hij niet uit te lezen met mijn huidige canbus module, dus dat verklaart waarom ik 37 niet kan openen.
    Ik heb vandaag de radio losgehaald om te checken of daadwerkelijk de bluetooth chip aanwezig is en deze zit er inderdaad in.
    5050+ IA_06 (parrot bluetooth chip).

Maar verbinding maken, ho maar

Opgelost!
    Heb gister een nieuwe canbus module geplaatst (AF op het einde) en nu kon ik inderdaad wel inloggen in 37.
    Byte 9 - Bit 4 - Telephone Handset in Cradle Required, stond bij mij aangevinkt. Die is nu uitgezet en nu is het bluetooth menu wel beschikbaar.

Nu was het enkel een kwestie van connecten en Voila

Administrator adjego's Avatar
    Kijk, netjes opgelost!
    Tesla Model 3 Standard Range Plus VAG-COM/VAG CAN PRO + VIM MANAGER -> Eindhoven Contact

Dat is idd mooi opgelost.
    Nu is mijn vraag welke type canbusmodule er eerst bij je in heeft gezeten want ookal heb ik een faceliftmodel op kenteken
    Ze wel oude type onderdelen hebben gebruikt hebben. Nu is ook mijn vraag welk type canbusmodule je er nu in hebt zitten en wat de kosten daarvan waren. Dit mag ook via pm.
    Seat Altea XL 2.0 TDI 140 pk

Ik heb nu de 1K0907530AF er in zitten. Kwam uit een VW Tiguan 2010. En heb hem via de onderdelenlijn aangeschaft voor €50,-.

Hiervoor had ik de 1K0907530Q, maar daarmee kon ik dus niet mijn RNS-315 uitlezen dus die mocht ik weer terugbrengen naar de sloperij hier in de buurt.

Ok, bedankt voor de info.
    Heb op diverse sites gekeken maar is de canbus gateway perse gerelateerd aan dezelfde motortype??
    Want heb er genoeg gezien die van een benzine auto afkomen en diverse met een 1.9 TDI en aangezien ik
    een 2.0 TDI heb!! Lig me nu trouwens ook af te vragen waar deze canbus gateway zich bevindt bin mijn Altea XL??
    Waar zit deze module in jou Leon 1p geplaatst??

Nee hoor. De gateway is gewoon onderling uitwisselbaar.
    Mijne kwam ook uit een TDI Tiguan terwijl ik een benzine Seat rij. Gewoon eerst met VCDS even de huidige codering bekijken en opschrijven welke opties er nu wel/niet aan staan.
    Nieuwe module plaatsen en daar je oude codering inschrijven.

Gateway zit boven je gaspedaal, amper 10 minuutjes werk om te wisselen.

Ok bedankt voor de info.
    De van gateway zit idd boven het gaspedaal maar is niet zo makkelijk bij te komen.
    Ik denk zelf dat ik niet mijn van gateway moet vernieuwen maar mijn boordnetmodule.
    Ik mis namelijk een aantal opties/byte mbt mijn verlichting.

Hallo,
    Is het nog gelukt om de stuurbediening aan de praat te krijgen met de modules.
    Ik heb zelf ook een rns 315 met andere gateway alleen ik kan de stuurbediening niet activeren via vcds
    Nou denk ik dat het komt omdat mijn stuurwiel module nog te oud is en deze wil ik dan ook vervangen door de module die jij ook hebt gebruikt als het bij jou is gelukt dan weet ik zeker dat ik de goeie heb.

Kan je de module trouwens gewoon overplaatsen en naar een garage rijden die hem kan uitlezen en inleren of moet je hem eerst inleren voordat je de motor start ???

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Max

Ik heb het nooit werkend gekregen op de 315 helaas. Andere radio's werkten allemaal prima maar de 315 niet.

Die module kun je gewoon plaatsen.

Page 2 of 2 FirstFirst 12