www.lowering.nl
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Cilinder wand met groeven, nieuwe motor??

[SEAT] [Leon 1P] Cilinder wand met groeven, nieuwe motor??

Goedenavond allen

Ik heb een seat leon cupra uit januari 2009 met nog geen 92000km op de teller

Vorige week begon de motor ineens raar te lopen toen ik voor het stoplicht stond na even stevig door trappen op snelweg.
    Eenmaal thuis de ANWB laten kijken die checkte de bougies en bobines en constateerde niks bijzonderders .
    De volgende dag naar de seat dealer in Rotterdam daar deden ze een paar tests en er kwam naar voren dat cilinder 1 geen druk meer had en om achter de oorzaak te komen moest heel de motor uitelkaar . Ik had geen keus , want Kon zo iniedergeval niet blijven rijden.
    Bijna 3 dagen verder kreeg ik het vervelende nieuws een verstuiver lekte , er zat een gaatje in de cilinder en in de cilinder wand zitten diverse kleine groeven .
    Kortom er moet een andere motor in wat de prijs stevig deed opvoeren.
    De auto is bij JD Egineering geweest anderhalf jaar geleden en zit op 320pk , maar de auto had dat makkelijk aan moeten kunnen.
    Kan de chiptuning weer verwijderd worden ?
    Want naar coulance van seat kan ik hierdoor fluiten.
    Zijn er andere opties die heb of moet ik diep in de buidel deze keer ?
    En/of heeft iemand wat meer informatie of ervaring met dit probleem (ben het nog nergens tegengekomen ).

Met vriendelijke groeten,
    Last edited by Richard; 29-06-2015 at 22:56. Reason: Tags toegevoegd, gebruik ze svp!

Je had de tuning van te voren moeten laten verwijderen als je nog enige kans op coulance had willen hebben. Ze hebben ongetwijfeld de auto uitgelezen en een log file aangemaakt. Daar ziet PON zo aan dat de auto is getuned. Overigens kan tuning zonder problemen verwijderd worden, in dit geval wel door/bij JD. Dit blok is best sterk, wat je beschrijft heb ik nooit eerder gelezen. Lijkt wel alsof de boel te warm is geworden/te arm heeft gelopen. Dat zou weer terug te voeren kunnen zijn op de verstuiver? De internals van dit blok kunnen normaliter tegen de 400PK aan, het zijn namelijk gesmede zuigers. Was er voldoende smering ? Met er een nieuw blok in, of kunnen ze deze redden door uithonen van de cilinders en het plaatsen van overmaat zuigers? Een nieuw (ruil)blok van een Cupra kost al gauw 5-6000 euro ex inbouw vrees ik. Bel ook eens naar VAG Techniek. Net een merkdealer, maar dan goedkoper. In ieder geval niet zomaar overal "ja" op zeggen, doe ff goed research en maak fotoos (voor zover mogelijk) van de binnenkant van je blok. Dat maakt het voor een andere partij makkelijker om een eerste richtprijs te bepalen. Sterkte en succes met de afhandeling !
    Last edited by VAGfan; 29-06-2015 at 23:10.
    Seat Leon Cupra 280 DSG (JD + DSG stage 1, 373PK/500NM)

Bedankt voor de informatie

Ik wist niet dat het zo'n groot probleem zou zijn dus heb de tuning niet kunnen verwijderen van te voren helaas
    Volgens de dealer is dit een proces dat er al even een probleem zat komt niet door 1keer door trekken.
    Er zat een kapje los van de lucht toevoer naar de motor dus zou best kunnen dat hij dan te warm is geworden ga ik na vragen en als hoe de smering was dat durf ik niet te zeggen.
    Ze advieseerde een nieuwe motor wat de prijs hoger maakte als wat jij aangeeft inderdaad.
    Ga iniedergeval even de andere optie navragen en VAG bellen voor wat informatie.
    Last edited by Ronald010; 30-06-2015 at 07:01.

klinkt niet best
    success met de afhandeling! hoop dat het goed komt!
    Audi A6 "Slagschip"+ Mii 2017 Sport Intense [Ex. Leon Cupra 400+ Ex. Seat Leon Cupra 2010 en 2x Seat Ibiza 6L 1.4 16V]

Ik zou op zoek gaan naar een ander onderblok of compleet blok. Ik weet even niet wat er allemaal wel of niet past maar op marktplaats zie ik een aantal 2.0 tfsi blokken en zelfs een onderblok.

Ik snap dat de dealer er een nieuw blok in wil zetten maar in een auto van zes jaar oud zou ik geen nieuw blok in zetten. Ik zou gaan voor reviseren of een ander blok.

Suc6 in elk geval.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Jammer dat hij al deels uitelkaar bij de dealer staat.
    Zou de optie van een goed gebruikt blok zeker overwegen.
    Kost nu al geld voor de diagnose.
    Je moet voor een nieuw blok zeker € 7000,- rekenen incl. arbeidsloon.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Senior Member uniseat's Avatar
    Neem anders eef contact op met Ronald Morien.
    Misschien dat zij nog wat hebben.
    Doen ook revisie etc.

http://www.autorevisie.nl/
    %Seat Leon 1P FR% /Jd Custom Stage 2/ K&N/ Custom Exhaust(JM)/ Sachs clutch and flywheel /Sideskirts / 18'' ATS wheels/ Golf R brakes/ National discs/ Ferodo/ Eibach springs.

Er zijn genoeg garages in Rotterdam en omgeving die er een gereviseerd blok in kunnen zetten, daarvoor hoef je niet naar Friesland.
    Mijn buurman heeft 1 of 2 jaar geleden bij een garage bij de Waalhaven een nieuw TDI blok in zijn Audi A4/B6 laten zetten. Helaas is de man tot eind juli op vakantie, dus kan ik niet navragen welke het was.

Om welke van de twee SEAT-dealers in Rottedam gaat het?
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦

Een nieuwe motor is inderdaad heel duur en niet nodig .
    We hebben een gebruikt blok gevonden bij ronald morien met heel weinig km wat de prijs iets laat afnemen.
    Uithonen zou misschien wel even duur zijn of zelfs meer kosten .
    Hij staat bij m de koning.

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Ok, verstandige keuze.
    Ik zag dat je daar ook garantie kreeg op het blok.

Edit: weet je ook wat dat grapje nu gaat kosten?
    Last edited by Snah; 03-07-2015 at 12:12.
    Being a Petrolhead never gets boring....

Page 1 of 2 12 LastLast