www.vagtechniek.nl
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 20 of 20

Thread: [SEAT] [Ibiza 6L] Kopstaartbotsing

Whahahahahaha
    Leon 1M AUQ : JD st. 3 @ 321 PK & 419 NM : K04-064 : custom FMIC : custom TIP : 3" DP : 200 CPI : N249/N112 : R8 Red tops : Forge 004 : 4 Bar VDO : 4 BAR FPR : 386 cc inj.

Of je laat het na de gebruiksaanwijzing door te lezen:

Leon 1M AUQ : JD st. 3 @ 321 PK & 419 NM : K04-064 : custom FMIC : custom TIP : 3" DP : 200 CPI : N249/N112 : R8 Red tops : Forge 004 : 4 Bar VDO : 4 BAR FPR : 386 cc inj.

Quote Originally Posted by 20VTHengelo View Post
    Waar doe jij 'in godsnaam' je gordel omheen dan? Je voorhoofd ? Als je een klap krijgt blijft je lichaam stil zitten, je hoofd kan gewoon nog bewegen hé.
    Er zijn zat voorbeelden van mensen die zonder gordel met hun hoofd het raam raken na een aanrijding, zo gek is die vraag niet!!
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Als je geen gordel om hebt raak je inderdaad het raam, alsmede de rest van je lichaamsgewicht vermenigvuldigd met heel wat G-krachtjes. Je hersenschudding is dan wel het minste van je zorgen.

Je bracht het alsof het onmogelijk is om een hersenschudding te krijgen als je een gordel draagt, terwijl mijns inziens die dingen juist de oorzaak zijn.

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    Dat klinkt niet zo mooi

Maar hoe krijg je in godsnaam een hersenschudding, geen gordel om?
    Ik heb altijd me gordel om. En zoals een collega al tegen me zei... "Tja dat krijg je als er niet veel in zit.
    De vraag is inderdaad niet zo gek, ik was er zelf ook niet op gekomen dat het mogelijk was. Het blijkt zelf (ergens gelezen) dat als je een aanrijding heb met 30 tot 50km/h er 1000KG aan kracht op je lichaam komt te staan.
    Last edited by EagerEC; 27-07-2015 at 11:42. Reason: Aanvulling
    SEAT Ibiza 6L 1.2 (AZQ)

Quote Originally Posted by 20VTHengelo View Post
    Als je geen gordel om hebt raak je inderdaad het raam, alsmede de rest van je lichaamsgewicht vermenigvuldigd met heel wat G-krachtjes. Je hersenschudding is dan wel het minste van je zorgen.

Je bracht het alsof het onmogelijk is om een hersenschudding te krijgen als je een gordel draagt, terwijl mijns inziens die dingen juist de oorzaak zijn.
    Niets is onmogelijk maar hij reed niet heel hard gezien de schade zodat ik niet verwachtte dat hij er een hersenschudding aan over zou houden, zonder gordel klonk dat aannemelijker!!

Als je met hogere snelheid het raam raakt is de kans op ernstig hersenletsel enorm uiteraard.
    Je zou eigenlijk moeten rijden met een 6 punts gordel, helm, neckbrace, Hans...
    Last edited by mart20vt; 27-07-2015 at 13:34.
    Leon Cupra 280 | 5d | JD stage 1+ | DSG | VWR intake | 290 uitlaat | Bucketseats | Side skirts | Clubsport S brakes | Spacers | 18"Motec | MPSS |

Aaah zo redeneer je. Tsja, ik denk dat het in principe bij iedere aanrijding al mogelijk is dat je een hersenschudding krijgt, ook bij 30 km/u.

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Volgens mij is dat redelijk "simpel" om te krijgen ja...Aanrijding met 30km/u komt veel harder aan dan je denkt.

Voor diegenen die HANS systeem niet kennen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Head_a...Support_system

30 km/h is veel harder dan je denkt, ik denk echter dat hij nog langzamer ging (airbag was ook niet uitgeklapt?)

Quote Originally Posted by mart20vt View Post
    30 km/h is veel harder dan je denkt, ik denk echter dat hij nog langzamer ging (airbag was ook niet uitgeklapt?)
    Nee die gelukkig niet, dit scheelde aanzienlijk in de kosten. Dat ik 30KM/u reed is ook een wilde gok. Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer hoe hard ik reed.
    SEAT Ibiza 6L 1.2 (AZQ)

Page 2 of 2 FirstFirst 12