www.carclean.nl
Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 61

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Auto houdt ineens in, loopt beroerd en bokt, motormanagementlamp gaat knipperen

Question [SEAT] [Leon 1M] Auto houdt ineens in, loopt beroerd en bokt, motormanagementlamp gaat knipperen

Jaja, na 12 jaar (op 2 weken na) heeft de Leon me voor het eerst laten staan gisteren. Terug naar huis stond er onderweg weer een auto van Franse makelij langs de kant van de weg en we zeiden nog tegen elkaar "dat heb je met die Franse rommel" (Karma's a b*tch) en nog geen 100 meter verder ineens een 'snok' tijdens het accelereren en daarna begon de motor in te houden en te bokken. Daarnaast knippert het motormanagementlampje bij gasgeven en gaat het uit bij gas los/uitbollen. Een parkeerplekje gezocht en de auto klonk alsof hij op max 3 cilinders liep. Uiteraard geen meter meer gereden en 3km naar huis gesleept door mijn vader (in een Peugeot notabene...).

Maar nu is de vraag: wat zou het kunnen zijn?

Kleine kanttekening: de laatste dagen ruikt de auto wat "warm" in de garage. De lucht hangt er na een uur nog. Mede hierdoor dacht ik zelf aan de katalysator, maar ik kan er uiteraard enorm naast zitten...

Alvast bedankt voor het meedenken!
    Last edited by Menaz; 12-08-2015 at 09:33. Reason: Maak zoveel mogelijk gebruik van tags om het overzichtelijk te houden! In dit geval "[Merk][Model] Duidelijk omschrijving".
    Seat Leon TS 1.8 20VT '03 JD Chip op maat Forge DV006 19" Sportecs Weitec schroefset Cupra R lip LED's V+A Aerotwins Fabia wisser ...

een van je bobine is stuk... vervangen en opgelost

Administrator erwin1988's Avatar
    Klink idd als een bobine die het niet meer doet
    Candy White Seat Leon FR 2.0 TSI "11, JD Stage 2 304,5Pk 420Nm, full option, full non resonated milltek, Aangepast onderstel, remupgrade 345 schijven en kermit groene klauwen

Bobine schoot ook door mijn gedachten, maar gaat het motormanagementlampje dan knipperen i.p.v. branden? Dank je, weer wat bijgeleerd
    Seat Leon TS 1.8 20VT '03 JD Chip op maat Forge DV006 19" Sportecs Weitec schroefset Cupra R lip LED's V+A Aerotwins Fabia wisser ...

ja die gaat ook branden, knipperen

opzich kan je er wel mee naar huis rijden maar (kort stukje, rijd voro geen meter natuurlijk)

maar denk bijna 99% dat het je bobine is... is een manier om het te testen geloof ik, staat hier ook ergens beschreven

of ff bij de deler langs rijden

zou wel een originele kopen, heb er ook eens van die imitatie in gedaan maar sta je over een half jaar weer... scheelt nu ff geld maar uit eindelijk schiet je er niks mee op

Originele erin is sowieso het plan. Ik wil op alles wat de motor en elektronica aangaat vooral origineel erin. Besparingen daarop zijn vaak korte termijn of zelfs kostelijk op de lange termijn dus OEM voor mij

Ik probeer onderdeelnummers op te zoeken, maar ETKA doet het (nu) niet, dus als iemand die heel toevallig bij de hand heeft, heel graag. Anders moet ik even wachten.

Langs de dealer is ietwat lastig aangezien er hier geen officiele dealer meer in de omtrek zit en mijn onofficiele dealer vorige keren wat credits heeft verloren door dingen op de factuur te zetten die niet uitgevoerd zijn, dus deze Leon rijder gaat eerst zelf op onderzoek uit alvorens met blind vertrouwen de 'dealer' zijn gang te laten gaan. Daarna kan het nog altijd (auto moet er toch langs voor beurt en APK), maar ik wil eerst zelf weten waar ik aan toe ben en hem niet op zijn blauwe ogen vertrouwen. Helaas...

probeer deze site ff

http://www.partscats.info/seat/en/?i...odels&brand=se

anders kan je er altijd een bobine uittrekken ? volgens mij staat trouwens onderdeel nr boven op de bobine
    seat ibiza Cupra 6L 2006 - 1.8 20VT 180PK (BBU)

Weet iemand of het toevallig dit nummer is?: 06B905115R

@alexvanbeek, dank je wel! Volgens mij heb ik het juiste nummer.

Advies om per 4 te vervangen neem ik aan?

Zal het even opzoeken voor je in ETKA. Standby voor een update van deze post.

Je kan er ook de sterkere 'Red Tops' in doen. Het VAG-artikelnummer hiervan is 06E 905 115 E.
    Zie hier voor info: http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=45050

Update
    Het artikelnummer 06B 905 115 R is correct voor de motorblokken met de code AUQ, ARY, AMK en BAM.
    Last edited by McDonald; 12-08-2015 at 10:11.
    Exeo 1.8T ♦ 229pk / 334Nm ♦ reserve koppeling ♦

Page 1 of 7 123 ... LastLast