www.jdengineering.nl
Results 1 to 10 of 10

Thread: [SEAT] [Leon 1P] Achterklep gaat niet open, slot blijft hangen

[SEAT] [Leon 1P] Achterklep gaat niet open, slot blijft hangen

Goedendag forumleden,

Gisteren na boodschappen ging de achterklep opeens niet meer open van mijn 2012 1P
    Je hoort de motortje lopen, maar duidelijk te horen dat deze niet wilt ontgrendelen aangezien het geluid 2 /3 seconden loopt. (Elecktrisch ratel geluid)
    Ik krijg de achterklep wel manueel open dmv van de gleuf aan de binnenkant, waar je met je sleutel in naar links moet schuiven.

Voordat ik de plastic kappen eraf haal om naar de slot te kijken vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit ook gehad hebben en weten waar de oplossing in kan zitten.
    Klinkt als iets wat vervangen moet worden, maar hoop het niet. Ik ben technisch dus kan veel dingen zelf doen.

Ik hoop echt dat iemand info voor me heb.

Bedankt voor het lezen.

Joshua
    Last edited by Richard; 08-11-2015 at 14:21. Reason: Tags toegevoegd, gebruik ze svp!

Vriend van SEAT-Online Snah's Avatar
    Being a Petrolhead never gets boring....

In het slot zit een motortje dat een wormwieltje aandrijft en dat wil wel eens afbreken, kan je niet herstellen! kost denk ik rond de 80euro.

Quote Originally Posted by Snah View Post
    Ja ik heb de zoekfunctie geprobeerd. De eerste topic beschrijft niet mijn probleem.
    De 2e ook niet helemaal. Maar komt in de buurt.

De S-logo gaat op en naar zoals normaal, maar je hoort het motortype vast blijven hangen (geratel) ipv 1 keer het geluid van ontgrendelen. Wat zou ik precies moeten vervangen en is daar een beschrijving van?

Quote Originally Posted by peter615 View Post
    In het slot zit een motortje dat een wormwieltje aandrijft en dat wil wel eens afbreken, kan je niet herstellen! kost denk ik rond de 80euro.
    Oke, is er een how-to van hoe deze motortje te vervangen. En evt een link naar het product?

het probleem is niet het motortje maar het wit tandwieltje dat afgebroken is van wormwiel dat het slot ontgrendeld, het volledige slot moet vervangen worden! dat klein wieltje is de bottelnek van heel dat slot!! Ik heb een kapot slot eens opengemaakt , maar je vindt nergens dat wieltje anders kon je het herstellen!

Quote Originally Posted by peter615 View Post
    het probleem is niet het motortje maar het wit tandwieltje dat afgebroken is van wormwiel dat het slot ontgrendeld, het volledige slot moet vervangen worden! dat klein wieltje is de bottelnek van heel dat slot!! Ik heb een kapot slot eens opengemaakt , maar je vindt nergens dat wieltje anders kon je het herstellen!

Oke..super bedankt voor je antwoord. Ik zal dan kijken voor vervangen van de slot. Is dat in partsbase the 'lock with microswitch'? Zag ik een andere topic een adres in Duitsland voor volgens mij.

Gewoon even naar een sloper gaan. Natuurlijk wel evem controleren of dat wieltje daar toevallig ook niet stuk is.

Pas geleden exact hetzelfde gehad. Ik kon gelukkig een slot vinden via marktplaats. Even naar een sloper, of anders bestellen via seat-leon.de. Die zijn goedkoper dan de Nederlandse dealer. Monteren stelt niets voor, 2 torx schroeven los, kabeltje los, nieuwe slot erin en alles weer vast.

https://www.seat-leon.de/shop/seatle...1im3lemg11a2n1
    Seat Leon 2.0 FSI businessline 10-2006

Die van mij is een paar keer stuk gegaan en via de dealer vervangen. Gebeurd vaak als de achterklep veels te hard naar beneden valt en/of terwijl de auto nog op slot staat (maar de achterklep/deur) open.
    Seat Leon 20VT REVo Stage II 3".
    Audi A3 2.0 TFSI quattro - JD std chip