www.lowering.nl
Page 1 of 10 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Member Jeroenn's Avatar

[SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Allen

Zoals de meeste wel al weten heb ik rechtsvoor een tik gehad met de Leon.
    Ik merk nu dat de klauw rechtsvoor volledig gespannen blijft staan. De zuigers duwen de blokken volledig tegen de remschijf op.

Het is een ziekte dat die om de zoveel tijd vast blijven hangen door toedoen van vuil en ouderdom, maar de blokken en schijven zijn 4 maand geleden (+-5000-6000km) vervangen en toen werd alles goed zuiver gemaakt en ingevet. Daarom denk ik dat het iets met het ongeval te maken heeft. De remklauw zelf heeft geen tik gehad of iets dergelijks, daarom dat ik verbaasd ben dat die zo vastzit.

Kan het iets met het ABS systeem te maken hebben? (ondanks dat dat er juist voor moet zorgen dat het niet blokkeerd) Is er een bepaalde werkwijze in dit soort situaties?

Enkele foto's.

Beetje moeilijk met de lichtinval.

Grtz Jeroen
    Last edited by Richard; 29-02-2016 at 22:39. Reason: Tags toegevoegd, gebruik ze svp!
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Expert Member bassochist's Avatar
    en er is ook geen remleiding verbogen o.i.d.

ik zou alles even nalopen, en alvast een revisiesetje bestellen voor die klauw.
    BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BACONSTRIPS&BA CONSTRIPS&BACONSTRIPS

Expert Member Cordoba's Avatar
    Ik zit vooral te denken aan kromme of (inwendig) beschadigde wielremcilinder, waardoor ie blijft zitten.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

uhh wielremcilinder????

het zijn schijfremmen

Hij bedoelt vast een remzuiger. Dit kan best plausibel zijn. Het blijft aluminium en bij een tik kan dat verbuigen of vast gaan zitten. Zit denk ik niets anders op dan de klauw uit elkaar (laten) halen en te checken of de zuigers nog vrij lopen.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Member Jeroenn's Avatar
    Remleiding was ook mijn eerste gedacht, maar voor zo ver ik weet is er geen remleiding geraakt. Ik zal het voor de zekerheid nog eens controleren.

Dat van de wielremcilinder zou je inderdaad even moeten verduidelijken wat je daar juist mee bedoelt.
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Expert Member Cordoba's Avatar
    passiewassie heeft het al uitgelegd, ik noem het eigenlijk altijd wielremcilinder of het nu om een trommelrem of om een schijfrem gaat. Er hoeft maar een krasje/braampje op te komen, en je kunt dergelijke problemen krijgen.
    In de middeleeuwen was er de pest, tegenwoordig hebben we managers.
    Fabiawisser met toebehoren 6,0 l/100km

tja je moet zelf weten hoe je iets noemt, maar om misverstanden te voorkomen kun je beter het beestje gelijk bij de goede naam noemen.

maar goed back on topic: ik zou die klauw er eventjes afhalen, en even goed nakijken, en wat ik al zei bestel voordat je dit eerst maar eens een revisiesetje, want dan kun je het probleem ook gelijk oplossen (als dit binnen je kunnen ligt natuurlijk) bij de ene klauw gaat het vrij makkelijk maar het kan ook een pain in the ass zijn, dat er 5000 km geleden nog niks aan de hand was zegt weinig, die blokken zijn inmiddels wat afgesleten en de zuigers in de klauw komen nu verder naar buiten, en het kan zijn dat op dit punt nu een braam / vuil / beschadiging o.i.d. zit en dat ie blijft hangen.

miss kun je het eerst proberen door de zuigers iets terug te duwen, en dan weer remmen tot ze aanliggen en kijken of ze nu wel loskomen.

+1 en het feit dat de boel vast zit na de tik vind ik wel zorgelijk. Advies; Eerst even goed checken voordat je er weer mee gaat rijden.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Zeker aangezien je schijven nog niet zo oud zijn en even mee kunnen. Door de schurende werking zal je gemerkt hebben dat je schijf nu loeiheet wordt met rijden met alle gevolgen van dien.
    Asking for thumbs up is really lame. Donīt do it again.
    Thumbs up if you agree!

Page 1 of 10 123 ... LastLast