www.lowering.nl
Page 10 of 10 FirstFirst ... 8910
Results 91 to 94 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Member Jeroenn's Avatar
    Terugslagklep nog niet getest, heb de darm wel gevonden, maar er zit zoveel in de weg wat ik los moet halen dat ik er nog geen tijd voor heb gevonden.

Juist de ABS pomp laten draaien met vagcom. Werkte heel raar en vagcom gaf ook weinig info. Ik moest mijn rem pedaal indrukken en vasthouden dus heb ik deze gelijk gehouden met de gaspedaal en dan begint de ABS pomp te draaien en merk je tegendruk. Hierna moest ik blijkbaar de voorste remmen opnieuw ontluchten volgens vagcom. (ik vermoed dat die de lucht uit de ABS pomp naar de remmen pompt) Er kwam geen belletje lucht uit, wat ik raar vond, maar het heeft wel geholpen! Gaspedaal respons is voor 95% terug! Nu de laatste 5% nog, geen idee waar dat juist aan ligt, misschien morgen de ABS pomp nog eens laten lopen.

Bedankt voor de hulp en tips allemaal, ik heb toch weer heel wat bijgeleerd over mijn remsysteem en de remmen werken weer!
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Waar in vcds / vagcom heb je dat gedaan ? Linkje naar meer info? Is wel handig voor anderen die hier in de toekomst tegenaan lopen.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Hoppatee, zo zie je maar weer. De juiste procedure is vaak heel belangrijk! Kun je weer genieten van de bite van de brembo's ;-)
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Member Jeroenn's Avatar
    Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Waar in vcds / vagcom heb je dat gedaan ? Linkje naar meer info? Is wel handig voor anderen die hier in de toekomst tegenaan lopen.
    Natuurlijk, zijn maar een paar stappen. Onderstaande link staat het mooi onder elkaar (handige website trouwens!). Voor een Seat Leon 1M moet je VW Golf volgen en Groep 001 selecteren in VCDS
    http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#abs

Ontluchten kan overigens niet zonder vagcom/vcds om de pomp te laten draaien.

Quote Originally Posted by passiewassie View Post
    Hoppatee, zo zie je maar weer. De juiste procedure is vaak heel belangrijk! Kun je weer genieten van de bite van de brembo's ;-)
    Soms zijn er inderdaad zoveel onderdelen en checkpoints aan een systeem dat je er over het hoofd ziet (al wist ik niet dat die ABS pomp apart ontlucht moest worden ). Inderdaad, blij dat dat deel opgelost is want remmen zijn levensnoodzakelijk!

Nog een leuke toevoeging, er raakt ook geen enkele remklauw raakt meer tegen een remschijf Het zat em misschien daar dan toch ook in de ABS.
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Page 10 of 10 FirstFirst ... 8910