www.jdengineering.nl
Page 6 of 10 FirstFirst ... 45678 ... LastLast
Results 51 to 60 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Quote Originally Posted by Jeroenn View Post
    Groot verschil in hoeveelheid gebruikte remolie precies als je nog over hebt. Dan zal ik wel toekomen met mijn 2 liter.

Kleine update: remklauw zit er nog altijd op. Wel 3 doppen (17 en 1 kapot gedraaid op die muurvaste bouten en een inbussleutel kapot gedraaid. Daarbij ook gemerkt dat het kopervet op was en de loctite is zoek (komt iedereen met een broer wel bekend voor) Toch maar eens kijken dat ik de meest gangbare maten van doppen in gehard materiaal heb want het is niet de eerste keer dat de doppen stuk gaan.

Morgen verder met nieuw materiaal al is de tijd de komende dagen helaas weer beperkt.
    de bouten van de klauw zelf (4 stuks) zaten bij mij ook met loctite, deze heb ik losgekregen met een passe imbusdop en een lange arm erop!
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Member Jeroenn's Avatar
    Die bouten moeten ook met blauwe loctite worden vastgezet als je zeker wil zijn, maar dit zou redelijk soepel moeten loskomen. De bovenste van de 2 bouten die de klauwhouder vasthouden is moeilijk om een lange arm op te zetten. Overigens met een buis van 1.5meter niet los te krijgen. Dus heb ik de inbusbouten die de klauw zelf op de houder vasthouden uiteindelijk wel los gekregen, maar ook met de grootste moeite.

Zuigers ook zoveel mogelijk naar binnen geduwd, maar het zijn redelijk nieuwe remblokken dus de zuigers waren al grotendeels ingedrukt.

Als jullie een klauw loshalen van het systeem. Laten jullie de dop dan op het remoliereservoir zitten zodat het systeem vacuŁm blijft of dop los? Ik vermoed dat de remolie sneller er uit zal lopen als de dop los is of maakt dat niet uit i.v.m. de hoofdremcilinder die er nog tussenzit en dergelijke?

Heeft iemand nog een goede tip om de remleiding af te sluiten/doppen en leeglopen van de remolie te voorkomen? Normaal duw ik er een bout of iets in, maar bij deze extra voorzichtig zijn.
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Expert Member J.B.'s Avatar
    Anders een silicone deeltje met een bout erin en die over de remleiding doen.
    'You Can't Be A True Petrolhead Until You've Owned An Alfa'

Member Jeroenn's Avatar
    Ik ga het straks proberen als ik tijd heb. (grootvader ligt in het ziekenhuis dus mijn aandacht is even niet bij de wagen)
    * Seat Leon Cupra R *

Vriend van Seat-Online WouterV6's Avatar
    Je kunt ook een bezemsteel tussen je rempedaal zetten dan loopt alleen de leiding leeg en niet het hele reservoir!
    Exeo 3R 1.8 20VT (150PK) EX: Leon 1M 2.8V6 (230PK), Leon 1M 1.6 (105PK)

Bekende manier...bij mijn motoren maak ik de remhandel met een tie wrap vast aan het stuur.....werkt goed.
    Wanneer een droom 4 wielen heeft, heeft hij meestal ook 4 ringen

Member Jeroenn's Avatar
    @nd: bedankt! Komt hopelijk weer goed.

@Wouter en AMC: goede tip, ga ik voor de zekerheid ook even een bezemsteel ertussen passen!
    * Seat Leon Cupra R *

Member Jeroenn's Avatar
    Ik ben er aan toe geraakt om de remklauw gedeeltelijk uit elkaar te halen. Ik zie precies oude resten van kopervet op de cilinders zelf. Het is wel aan de buitenkant, waar de remblok tegen zit. Hopelijk is er niks beschadigd. Morgen alles goed zuiver maken.
    * Seat Leon Cupra R *

Member Jeroenn's Avatar
    Ik heb gemerkt dat de pistons niet volledig naar binnen waren. Maar de laatste 2mm heb ik heel erg soepel naar binnen kunnen duwen met de hand en de remolie spoot uit de klauw via het remleidinggat.
    Toen ik de remleiding los koppelde, begin de remolie onmiddellijk te druppelen dus echt verstopt lijkt die niet.

Kan het zijn dat het dan toch aan de remleiding ligt?
    * Seat Leon Cupra R *

Page 6 of 10 FirstFirst ... 45678 ... LastLast