www.carclean.nl
Page 7 of 10 FirstFirst ... 56789 ... LastLast
Results 61 to 70 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Member Jeroenn's Avatar
    Zo de remklauw heeft nieuwe dichtingen en stofkappen gekregen. Alles netjes terug gemonteerd en alles ontlucht. Uiteindelijk iets van een 150ml remolie bijgevuld tijdens het ontluchten.

Bedankt voor alle tips, heeft zeker geholpen om alles vlot te laten verlopen

Ik heb tussendoor af en toe de tijd genomen om een fototje te maken, dus binnenkort het projecttopic maar eens updaten
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Mooi dat het allemaal gelukt is. Heb je nog een proefritje gemaakt om te kijken of alles goed is?
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Member Jeroenn's Avatar
    Proefrit moet nog gebeuren als de wagen terug volledig klaar is. Ik ga de andere remklauw ook eerst reviseren want anders gaat die misschien jaloers worden

Het waren volgens mij nog de originele rubbers en dichtingen? Die zagen er na +-200k km en 10 jaar tijd niet meer uit. Zelfs de interne dichtingen die de pistons moeten geleiden waren verduurd en zaten niet meer goed. Hierdoor konden de pistons niet goed meer naar binnen bewegen.
    * Seat Leon Cupra R *

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Goede beslissing!

Member Jeroenn's Avatar
    De andere klauw is ondertussen ook gereviseerd, maar ik merk dat de andere klauw toch terug lichtjes aanloopt. Het probleem zit dus ook nog ergens anders vrees ik. De remleidingen zien er natuurlijk gebruikt uit, maar ze lijken nog niet aan vervanging toe.

Iemand nog ideeŽn?
    * Seat Leon Cupra R *

Vriend van Seat-Online WouterV6's Avatar
    Schijfremmen lopen natuurlijk altijd wat aan, maar het licht eraan hoeveel..
    Heb je de remolie al eens vervangen?.
    Geen knikken in de leiding of de glijpennen niet 100% recht zijn?
    Exeo 3R 1.8 20VT (150PK) EX: Leon 1M 2.8V6 (230PK), Leon 1M 1.6 (105PK)

Member Jeroenn's Avatar
    Het loopt echt lichtjes aan, niet te vergelijken met voor de revisie. Maar ik vraag mij af in hoeverre ze mogen raken. De wagen kan ik in ieder geval makkelijk verplaatsen als die in vrij staat met het contact af.
    Je hoort em gewoon als die rondgaat soms ff aanlopen.

Glijpennen werken goed. Zijn ingevet met kopervet en ik heb ze persoonlijkgetest dat de blokjes soepel op en af bewegen. Ik heb de ijzertjes ook nog wat bijgeplooid zodat die de blokjes goed naar buiten duwt.

Remolie werd 10000km geleden vervangen en tijdens het ontluchten heb ik over beide kanten in het totaal 0,5liter vervangen. De olie die uit de leidingen kwam zag er overigens gebruikt maar nog goed uit. Niet echt vuil of iets dergelijks, de kleur is nog redelijk geel (lichtjes troebel).

Remleidingen al drie keer nagelopen maar er is nergens een rare knik te zien. Ze hangen gewoon overal mooi in de punten waar ze moeten ophangen. Enkel de ijzeren delen aan de remleidingen zijn wel roestig en de rubber ziet er langs de buitenkant lichtjes verduurd uit als ik er op knijp.
    * Seat Leon Cupra R *

Vriend van Seat-Online WouterV6's Avatar
    Ik kan de situatie natuurlijk niet vanaf mijn mobieltje bepalen,
    Maar ik denk dat je je eigen geen zorgen erom hoeft te maken.
    Exeo 3R 1.8 20VT (150PK) EX: Leon 1M 2.8V6 (230PK), Leon 1M 1.6 (105PK)

Als ik mijn wielen eraf haal en ik geef de remschijf een slinger hoor je hem ook lichtjes aan lopen (doet ie bij alle 4 de klauwen) en die van mij zijn alle 4 ook gereviseerd.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Member Jeroenn's Avatar
    De andere klauwen lopen niet aan, maar het is zo te horen blijkbaar iets vervelends dat er bijhoort?
    * Seat Leon Cupra R *

Page 7 of 10 FirstFirst ... 56789 ... LastLast