www.seat.nl
Page 8 of 10 FirstFirst ... 678910 LastLast
Results 71 to 80 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Ik denk inderdaad dat je het voor lief moet nemen... Ik ervaar het altijf al als normaal maar jij bent er nu natuurlijk net even iets meer mee bezig ivm die vastgelopen klauw...
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Member Jeroenn's Avatar
    Ja inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt!

Ik heb de wagen nu ook net een half jaartje. Meestal hoor je de eerste maanden niets omdat je nog moet wennen aan al de geluiden die de 'nieuwe' wagen maakt. Maar na een half jaartje ben je de standaard geluiden gewoon (turbo, blow off, motorgeluiden, dat tikken van die sensor op de evap pomp, aanzuiggeluiden, uitlaatgeluid,...) en dan hoor je ineens allemaal geluiden die je ervoor niet hoorde. Omdat ik zo pietje precies ben op mijn wagens, denk ik onmiddellijk dat mijn wagen dan gaat ontploffen
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Dat de remmen een beetje aanlopen is volgens mij wel "normaal", aan genoeg auto's gewerkt waarvan de remmen een beetje aanlopen.
    Zou gewoon eens gaan rijden, rustig remmen in het begin en steeds wat harder remmen zodat alles lekker inremt. Dan nog eens horen of het minder is geworden of dat je merkt dat de auto niet lekker remt oid
    Seat Leon Topsport 1.8t 2002 - JD Stage 2 255.9 pk & 364.2 nm - Cobra Non-Resonated - Cupra Recaro's - S8

Member Jeroenn's Avatar
    Ik heb de remmen ondertussen 3-4 keer ontlucht, komt gewoon remolie uit en geen enkel belletje lucht meer. Maar toch werken ze niet goed.
    Als ik de op de rem duw hoor ik het wel pompen en als ik enkele keren op de rem pomp dan pakt die weer goed. Als ik dan even vooruit of achteruit rij en ik rem nog eens dan moet ik weer enkele keren pompen voor die goed pakt.

Alsof de druk er niet op blijft staan.
    Kan er dan nog ergens lucht op de leiding zitten of is er iets anders aan de hand?
    * Seat Leon Cupra R *

Rekening gehouden met de ontluchtings volgorde?
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

waarschijnlijk niet helemaal goed gemonteerd, zitten de blokken er wel helemaal goed/ recht in?
    Seat Ibiza SC Sport Up, Lumina Orange, 1.9tdi 105pk->153pk/335Nm.

Member Jeroenn's Avatar
    Quote Originally Posted by RoadRunnerRik View Post
    Rekening gehouden met de ontluchtings volgorde?
    Ik heb enkel de voorste klauwen gedaan aangezien het systeem niet leeg is geweest, maar ik ga inderdaad de achterkant ook even doen om zeker te zijn.
    Kan je even aangeven wat de juiste volgorde is? Want ik had er al over gelezen, maar ik heb al 4 verschillende volgordes gevonden dus dat schiet ook niet op. De één zegt beginnen bij de hoofremcilinder, de ander zegt om daar te eindigen.

Ik vind het gewoon raar dat dit moet gebeuren want het zou normaal niet nodig mogen zijn dacht ik.

Quote Originally Posted by Edgecrusher View Post
    waarschijnlijk niet helemaal goed gemonteerd, zitten de blokken er wel helemaal goed/ recht in?
    Blokken zitten er gewoon juist in, bewegen soepel over de geleiders. Lijkt me overigens niet dat hier veel fout mee kan gaan want er is maar één manier om ze te monteren.
    * Seat Leon Cupra R *

Quote Originally Posted by Jeroenn View Post
    Ik heb enkel de voorste klauwen gedaan aangezien het systeem niet leeg is geweest, maar ik ga inderdaad de achterkant ook even doen om zeker te zijn.
    Ben er 99.99% zeker van dat hier je fout zit. Had dit namelijk ook gehad bij m'n CRX
    Leon 1M FR - Showroom || Stage 2 - JD ||

Member Jeroenn's Avatar
    Ok, dan ga ik de achterkant ook even doen. Als je een idee hebt van de volgorde, dan probeer ik dat ineens, anders doe ik gewoon de achterkant nog even en kijk ik of dat helpt.

Ik heb ook al gelezen dat de ABS pomp moeilijk kan doen en ontlucht kan worden via vagcom. Ik kan alleen niet vinden wanneer dit moet gebeuren.
    * Seat Leon Cupra R *

Page 8 of 10 FirstFirst ... 678910 LastLast