www.jdengineering.nl
Page 9 of 10 FirstFirst ... 78910 LastLast
Results 81 to 90 of 94

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Brembo blijft vast zitten (na ongeval)

Volgorde durf ik niet precies te zeggen maar de "regel" is dat je de langste remleiding eerst moet doen en zo terugwerken naar de kortste.

Ik schat dat het dan de volgende volgorde wordt (Passagierskant achter -> bestuurderskant achter -> passagierskant voor -> bestuurderskant voor)

Ontluchten doe ik altijd met twee man. één gaat achter het stuur zitten en trapt een paar keer hard op de rem tot er druk is (en houd z'n voet erop zodat er druk achter staat), de andere draait dan het plugje open op de remklauw tot de andere met z'n rem de grond aan raakt (pedaal zakt naar beneden omdat je de druk eraf haalt via het plugje), vervolgens draai je snel het plugje dicht waarna de ander weer begint te pompen. Dit herhaal je per leiding tot er geen lucht meer uit komt. Wat ik daarna altijd doe is een extra rondje om de auto om er zeker van te zijn dat alle lucht eruit is.

Je hebt ook van die kitjes waarmee je de lucht eruit kan zuigen, maar dat vind ik niet lekker werken.
    SEAT Ibiza 6F FR || Showroom ||
    SEAT Leon 1M FR || Showroom ||

Member Jeroenn's Avatar
    Ik ontlucht altijd samen met mijn broertje, hij weet ook hoe het werkt dus dat gaat gemakkelijk.

Net klaar met alles te ontluchten in onderstaande volgorde.
    Passagierskant achter => kwam een klein beetje lucht uit. Belletjes voor 3-5seconden. Tijdens het pompen kwam er niets meer uit.
    Bestuurderskant achter => kwam niet echt veel lucht uit. Tijdens het pompen kwam er gedurende 3 keer pompen belletjes mee, daarna enkel remolie.
    Passagierskant voor => enkele miniscule belletjes (bijna niet zichtbaar met het blote oog)
    Bestuurderskant voor => geen enkel belletje meer.

Ik heb ergens gelezen dat de hoofdremcilinder (die onder het remoliereservoir) ook ontlucht kan worden. Is dit nodig bij een LCR?

EDIT: net een testrit gemaakt, remmen zijn beter geworden, maar bijlange niet zo explosief als het hoort te zijn.

Als de motor uitstaat dan kan ik de rempedaal induwen tot gelijke hoogte met de gaspedaal. Ik kan de rempedaal tot dat niveau blijven induwen met dezelfde intensiteit.
    Als de motor draait dan is het rempedaal weer zoals ervoor. Enkele keren pompen voor die op druk is, al hoeft die nu niet meer zo diep te gaan als ervoor.

EDIT 2: ik heb de rembekrachtiger getest en ik vermoed dat zich hier het probleem kan bevinden ondanks dat de pedaal niet hard staat, maar juist zacht/sponzig is. Ik hoor precies een sissend/blazend geluid bij de rempedaal als ik deze indruk. Alsof je lucht hoort verplaatsen/ontsnappen.

Test 1: Als ik de rem echt hard in trap zoals bij een noodstop, dan pakt die precies wel goed. Als ik de rem zachtjes in druk zoals bij normaal remmen dan lijkt die sponziger te zijn en dieper weg te zakken.
    Test 2: Rempedaal ingedrukt houden tijdens het starten, dan zou de pedaal een stukje naar beneden zakken doordat nu weer onderdruk ontstaat, maar de pedaal blijft waar ie is dus dit kan er op wijzen dat de rembekrachtiger niet zijn werk doet.
    Test 3: Rempedaal ingedrukt terwijl de motor loopt. Dan motor afgezet en het rempedaal gedurende ongeveer 30 seconden ingedrukt gehouden. Als de pedaalhoogte dan niet wijzigt, werkt de rembekrachtiger goed. Maar die van mij komt gewoon onmiddellijk terug omhoog tot het hoogste punt dus dat zou duiden op een lekkage als ik het goed heb?

Hopelijk heeft iemand hier al genoeg informatie aan om iets uit te kunnen sluiten of het beste zou zijn iemand die hetzelfde heeft meegemaakt want dan zou de oplossing misschien duidelijker worden.
    Last edited by Jeroenn; 23-04-2016 at 16:48.
    * Seat Leon Cupra R *
    Dodo Juice - Poorboys World - Monello

Ik denk dat je je rempedaal cilinder kapot hebt gemaakt.
    Als je je remmen eraf hebt gehad en opnieuw je remmen doet oppompen ,dan moet je je rempedaal gewoon dezelfde slag geven als je normaal doet met remmen, ga je dat pedaal helemaal naar onder duwen, waar die nog nooit geweest is, dan gaat je rempedaalcilinder vaak kapot omdat .
    TDI ARL---> VVT = EX, VW GOLF 1.6 TDI = EX
    FORD FOCUS ST-LINE 1.0 ECOBOOST!!!

Dus als je weet dat je het pedaal vaker tot de bodem hebt ingetrapt hebt, dan zou het dat goed kunnen zijn.
    TDI ARL---> VVT = EX, VW GOLF 1.6 TDI = EX
    FORD FOCUS ST-LINE 1.0 ECOBOOST!!!

Vriend van Seat-Online nd-photo.nl's Avatar
    Dat is idd niet de bedoeling om hem tot onderin door te trappen bij het ontluchten

Eezibleed ftw

Member Jeroenn's Avatar
    Ik zeg niet dat die niet eens is doorgeschoten tot onder want ik heb ze ondertussen al 4 keer ontlucht, maar normaal duw ik de pedaal tot half in zoiets want dan zou die al druk moeten opbouwen.
    Daarbij is de kans dat dit gebeurt toch zeer klein want anders zou het veel vaker voorkomen denk ik.

Hoe kan ik dit het beste nakijken? Ik merk niet echt een daling in het vloeistofreservoir, blijft gewoon op max staan en ik zie nergens een lekkage of het moet van de remcilinder in de bekrachtiger lopen?
    Last edited by Jeroenn; 24-04-2016 at 12:13.
    * Seat Leon Cupra R *

Is je terugslagklep nog wel goed in de vacuumleiding naar je rembekrachtiger? De leiding zelf ook onbeschadigd en nergens in je motor een vacuum lek?

Je moet trouwens de ABS pomp ontluchten met vagcom als je het systeem hebt ontdaan van de remvloeistof. Dit moet met alle vier de wielen van de grond. Dit maakte bij mij een enorm verschil nadat ik mijn remklauwen had vervangen aan de achterzijde.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Member Jeroenn's Avatar
    Vacuümleiding zit nog goed vast, de terugslagklep heb ik nog niet gecontroleerd, hoe kan ik dit testen? Enkel met luisteren of ik lucht hoor ontsnappen?

De ABS pomp was ik ook al tegengekomen. Ik heb niet het volledige systeem ontdaan van remolie, maar het is het proberen waard!
    * Seat Leon Cupra R *

Quote Originally Posted by Jeroenn View Post
    Vacuümleiding zit nog goed vast, de terugslagklep heb ik nog niet gecontroleerd, hoe kan ik dit testen? Enkel met luisteren of ik lucht hoor ontsnappen?
    Even loshalen en op beide kanten blazen. Er mag maar één kant lucht door als het goed is.
    Last edited by passiewassie; 25-04-2016 at 10:11.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Member Jeroenn's Avatar
    Ik heb daarjuist nog eens even de wagen rondom opnieuw ontlucht, na het een nachtje te laten bedaren.
    Achterste rem kwam nog een klein beetje uit. Wat me wel op viel is dat er enkel nog van die miniscule kleine belletjes uitkwamen (zo klein dat je ze bijna niet kan zien als je er niet op let)

Ook het remoliereservoir in de gaten gehouden tijdens het ontluchten. Je zag de remvloeistof lichtjes dalen en stijgen tijdens het pompen op de rem, maar het zag er heel normaal uit.

Ik heb een kameraad gevraagd of die met vagcom langs kan komen voor de abs pomp. Dit zal voor vanavond laat of morgen zijn.

Ik ga ook zien of ik die terugslagklep kan testen, hopelijk moet er niet teveel los om die er uit te krijgen.
    * Seat Leon Cupra R *

Page 9 of 10 FirstFirst ... 78910 LastLast