www.lowering.nl
Page 1 of 8 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 78

Thread: [SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

[SEAT] [Leon 1M] Nieuwe Remschijven + Remblokken

Beste Leden,

Gisteren geconstateerd dat ik nieuwe remblokken en remschijven nodig heb!

Ik ben aan het rondkijken op mister auto en zie dan remschijven van Brembo of van TRW of juist weer Ferrodo.

wat zou beter zijn, het zijn grote prijsverschillen tussen de 3 sets...
    en dan zit je ook nog met de grootte van de schijf/dikte. de schijven zijn 312 en qua dikte de een 25mm, ik ga ervanuit dat ik deze maat moet hebben.

http://www.mister-auto.nl/fl/remschi...161DF4064.html
    http://www.mister-auto.nl/fl/remschi...62DDF1118.html

welke van de 2 zijn de voorkeur?

Verder de remblokken, deze verschillen ook gigantisch in prijs, van 50 euro tot 200+, ik wil graag goede remblokken (gewoon straat gebruik) die niet
    zoveel remstof loslaten, de huidige maken er een bende van in de velg...

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Quote Originally Posted by RicooCardoo View Post
    Beste Leden,

Gisteren geconstateerd dat ik nieuwe remblokken en remschijven nodig heb!

Ik ben aan het rondkijken op mister auto en zie dan remschijven van Brembo of van TRW of juist weer Ferrodo.

wat zou beter zijn, het zijn grote prijsverschillen tussen de 3 sets...
    en dan zit je ook nog met de grootte van de schijf/dikte. de schijven zijn 312 en qua dikte de een 25mm, ik ga ervanuit dat ik deze maat moet hebben.

http://www.mister-auto.nl/fl/remschi...161DF4064.html
    http://www.mister-auto.nl/fl/remschi...62DDF1118.html

welke van de 2 zijn de voorkeur?

Verder de remblokken, deze verschillen ook gigantisch in prijs, van 50 euro tot 200+, ik wil graag goede remblokken (gewoon straat gebruik) die niet
    zoveel remstof loslaten, de huidige maken er een bende van in de velg...

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
    Ok, qua remschijven ga ik je een advies geven, wat je niet leuk gaat vinden. Die TRW en Ferodo remschijven zijn beide niet van hele hoge kwaliteit en geen High Carbon legering. Ik had zelf de TRW nog wel goedkoper voor je gehad op de zaak, maar zou toch aanbevelen om minimaal een EBC high carbon plain schijf te pakken. Die kan tenminste tegen de hitte en tegen temperatuurverschillen.

Daarnaast heb je op de cupra R 323 mm schijven zitten, geen 312mm.

Van die goedkope schijven op de Brembo Junior klauwen met stage 2 straks ga je heel snel spijt krijgen en kun je nogmaals geld uit geven, blokken idem. Neem daarvoor toch wel minimaal ATE blokken, liever ferodo ds2500 of Mintex m1144.

EBC schijven voorzijde:
    http://www.ebay.co.uk/itm/Seat-Leon-...-/291633072510

Mijn oude topic met dezelfde vraag en wat uitzoekwerk:
    http://www.seat-online.nl/showthread...ven-waar-kopen
    Last edited by passiewassie; 19-06-2016 at 15:34.
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

Heb zelf op m'n Cupra 1P de "gewone" Brembo schijven en remblokken laten monteren; de remblokken hebben ook de slijtage indicator. Helemaal koud een beetje ongevoelig, daarna gewoon perfect remmen.
    Ook bij wat zwaarder gebruik (Zwitserland, "sportief" bergaf) geen enkele fading o.i.d. Ze zijn wel giftiger dan origineel.

Remstof blijf je denk ik houden, ik heb het gevoel dat dit wel makkelijker te verwijderen is.

bedankt voor jullie info!

@passie, ik las net even je topic door, ben jij uiteindelijk voor die ATE powerdics (gegroefd) gegaan van de de duitse website?
    zoja wat zijn daar je ervaringen mee? Ik vind 211 euro voor schijven + blokken erg netjes.

de ferodo ds2500 vind ik persoonlijk wel erg aan de dure kant, setje van 2 voor 200 euro?

ben benieuwd naar je bevindingen.
    Seat LCR 2003 288.5PK / 420NM - Cobra Non-Resonated Cat-Back - Forge 006 - Forge TIP - JM 3" DP + 200C Cat - Fmic Showroom

Ik ben ook tevreden over de ATE powerdiscs en geen remstof
    SEAT LEON 1.8T :: MY 20VT VIDEO :: COBRA :: BIG FMIC :: 18'' OZ ULTRA :: NS2R :: AP :: BREMBO BBK :: K04-064 :: FORGE DV007 :: DAILY :: A3 TDI DSG

De ATE powerdisc heb ik niet genomen, dit bleek achteraf ook 312mm en past helaas niet.. Ik heb uiteindelijk de EBC's genomen die ook in de link staan. Was toen de goedkoopste High Carbon schijf voor de Brembo Juniors. Met de EBC en Mintex combo heb ik al op circuit gereden en heeft zich uitstekend gehouden.

Tja de prijs, dat is het nadeel van exclusieve en goede remmen
    Leon Cupra R(mk1) Showroom - JD stage 1 - R32 + whiteline ARB's - Bilstein B12 - 42 Draft inlaat- EBC/Mintex remmen - Milltek 3inch uitlaat

O ja klopt idd
    SEAT LEON 1.8T :: MY 20VT VIDEO :: COBRA :: BIG FMIC :: 18'' OZ ULTRA :: NS2R :: AP :: BREMBO BBK :: K04-064 :: FORGE DV007 :: DAILY :: A3 TDI DSG

Kijk maar wat je doet, voor ABS of TRW kan ik nog wel een mooi prijsje voor je maken, maar zou toch adviseren een wat hogere kwaliteit te nemen

Quote Originally Posted by passiewassie View Post
    De ATE powerdisc heb ik niet genomen, dit bleek achteraf ook 312mm en past helaas niet.. Ik heb uiteindelijk de EBC's genomen die ook in de link staan. Was toen de goedkoopste High Carbon schijf voor de Brembo Juniors. Met de EBC en Mintex combo heb ik al op circuit gereden en heeft zich uitstekend gehouden.

Tja de prijs, dat is het nadeel van exclusieve en goede remmen
    Vraag - verglazen EBC blokken tegenwoordig niet meer? Was altijd een groot probleem.

Page 1 of 8 123 ... LastLast